Thanks For Viewing My Blog =)

Friday, August 19, 2011

Hati yang tersentuh



Entah kenapa hari ini tiba-tiba terasa mahu bercakap soal hati. Orang kata cerita hati adalah subjektif. mungkin. tapi perkara yang subjektif itulah yang orang suka kan?
Ini juga kisah mengenai dugaan hati. Manusia memang selalu kalah dengan dugaan, tidak kira besar atau kecilnya bentuk dugaan itu . ehh...dugaan juga perkara yang subjektif kan?..patutlah saya pun suka..hehe.

Manusia cepat lupa bila segala-galanya ada di depan mata. cepat lupa diri.cepat lupa asal-usul. bila lupa asal-usul, lupa diri mula lah terjadi macam-macam, perangai pun pelik-pelik, hati yang dulu kuat juga mula goyang.

Kalau dulu, susah-senang dihadapi bersama, tidak kiralah betapa berat pun dugaan dan betapa hebatnya rintangan , kerana hati masih kuat, perasaan masih kukuh, semuanya sanggup diharungi. Tapi bila saja nama dijulang, wang-ringgit dalam genggaman, hati mula goyah.

kalau dulu ada dua keping hati bersatu mesra kini tidak lagi, hati yang satu lagi itu ditinggal dan tidak dipedulikan, bila nama sudah dijulang, dia lupa dan dia tinggalkan sekeping hati itu, sebab dia sudah mula melihat ada berkeping-keping lagi hati yang mudah untuk dicapai. hati yang lebih gebu untuk digenggam dan lebih lembut untuk dijamah.

Itulah manusia yang lupa diri. hati manusia yang mudah goyang, kalah pada godaan wang ringgit dan nama yang dijulang.Mungkin kerana dia lupa, sekeping hati yang merah kerana cintanya itu pernah mengharungi pahit-getir bersama kini sedang berdarah dan menangis juga kerana cintanya yang goyah.

Kepada hati yang melukai itu, ingatlah kisah gembira bersama hati gebu itu tidak selamanya berwarna-warni indah seperti pelangi, satu hari akan pudar juga warna ceria itu. Kepada hati yang dilukai itu, berhentilah dan jangan biarkan hati itu terus menangis, esok-lusa, cepat atau lambat, pasti ada hati baru yang lagi ranum mahu datang mengisi dan mengubati.

* Ceroten diatas BUKAN lah coretan saya tetapi seorang insan bernama Mida di blognya - http://didamumin.blogspot.com/


Sebenarnya saya agak tersentuh dengan entry kak Mida ni. dan banyak lagi entry-entry lain yang saya baca kebelakangan ni. sekarang ni lebih kepada mood nak baca entri orang dari nak buat entry sendiri. nak tinggalkan komen macam malu plak. hehe.


Saya perhatikan melalui post entry "Sudah tersurat, aku redha" tu saya perhatikan ramai yang pernah dan sedang melalui kesukaran macam yang saya lalui. putus kasih and everything so saya terpanggil untuk baca entri-entri mereka ni and I said to myself ,

"rupanya ramai juga yang senasib dan saya dapat rasa apa yang mereka rasa melalui tulisan mereka ni"


So kepada anda-anda diluar sana yang ada buat any entry dedicated to me like what CikEpal had done to me or even mana-mana entri yang mungkin seangkatan yang boleh bagi semangat kat kaum-kaum hawa kita yang sedang melalui fasa yang sukar ni, boleh la send link entri tu kat ruangan komen ni.. nanti boleh saya baca dan sharekan ur blog link kat my blog. ok tak?


Lets help and inspire those women like you guys had inspire me.. Sharing is caring ;)


Jom jadi Go Go Powerpuff Girls.. hahaha. Girl power!


112 comments:

erin moshimoshi said...

be cool k dear

Narmiayif said...

So touched :(

FiQa said...

kak elia..

mmg tersentuh sgt2 kata2 tu...

erm, bawa bersabar, be strong...

ape yang terjadi, ALLAH lebih tahu ape yang terbaik untuk hamba-hambanya...ALLAH sentiasa ada untuk kite mengadu...

;)

AliceInDaWonderLand said...

yeah..go go..powerpuff girl..hehe..u can be stronger gal..buat la yang terbaik utk diri sdri..dan keluarga..hilang cinta seorang lelaki x bermakna hilang cinta dari keluarga. Be proud of u self coz u can handle it..

cik zilla said...

elia.. sy mngharungi dugaan yg lebih getir dr apa yg pernah kamu rase.. jemputlah melawat blog..

naga hitam said...

putus tunang bukan bererti awk perlu rase kecewa yang amat sangat....putus tunang mengajar awk erti kehidupan manusia yang sebenar....

cik zilla said...

lupa... my link blog..

http://fuzzy-zilla401.blogspot.com/

:D

Unknown said...

fuh, yg pastu setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. percayalah.

tabah lah menghadapi sesuatu dugaan. ALLAH menguji, kerana sayang akan hambaNYA

Nabila said...

nice entry.

semoga tabah mnghadapi dugaan.=)

pinky said...

tkejut jugak ms baca tadi...ingat luahan Elia...tak pelah patah tumbuh hilang berganti....
akulerpinky.blogspot.com....tp sikit jer story tu...

Unknown said...

go powerpuff girl!!

Sarah Alias said...

huhu..sayu je hati..hmmm..~

awin said...

kalau dlm perkhawinan,hati yg baru dijumpai itu akan dilupai bila dia jumpa pd hati yg lama..dan hati lama akan dilupai jika dia jumpe hati yg baru.. akhirnya,hati lama tetap dipilih, atas dasar apa??? lihat kemata anak2..mgkin ada tersirat disitu.. megisi ruang yg bebas dgn mencari hati yg baru..bila sudah kantol.. masa tu sebok nak merayu pada hati yg lama.. =(

Dkna Abza said...

jangan terlalu sedih...yakin dengan Dia..insyaAllah, elia akan dapat yang lebih baik dari yang baik... :D

Iera said...

Elia, bila kita frust..kita akan rs kitalah insan yg paling kecewa dlm dunia ini..tp sebenarnya di sekeliling kita masih ramai lagi yg senasib dgn kita..Dan bila kita dilukai, itulah sebenarnya kekuatan kita utk teruskan hidup ini..

Zuhal Zulaikha said...

Hati manusia memang senang berubah bak pepasir di tepian pantai. Saya juga sedang dalam proses mengubat hati sendiri. Biar lah masa yang menentukan. Go Go Powerpuff Girls!

LIA ALLIA said...

kita senasib...

ramai rupanya yg baru putus kasih kan...

its me said...

mg laki yg da snang akan lupekan org yg sanggup susah dgn dia dlu..the best part in my life is my exbf mtk duit kt i knon tuk assignment tp blanje pempuan lain..bkn takat tu je parents dia pn lgsg xrsbsalah..pnah i bc msg dia ngadu kt mak dia xde duit mak dia slamber suh mintak kt i...xmalu lgsg..n now i rs bodoh gle knal dia..

Izwa Kamaruddin said...

well done darling.......perjalanan masih lagi panjang utk diteruskan...

zuwaidah said...

inilah ketentuan ALLAH kepada hambaNya. moga lebih tabah, dan selalu ingat bahawa ada lagi insan yang lebih menderita daripada kita, kak zu doakan moga ELIA akan bertemu jodoh yang lebih baik dan kekal bahagia hingga hujung nyawa

Warna warni yang menawan said...

elia dengar je lagu i will survive tiap2 hari. mst jd survivorrr... u student ipta beb. sorang pegi berlambak yang datang.. so dun gv uppp :)

Anis Suzanna Mohamad said...

Semoga elia dapat bertabah n bersabar dalam frasa waktu yg sukar skang. Nah sedikit bingkisan kata utk dikongsi:-
Hari ini mgkin kamu berbangga krn tlh berjaya merobek kebahagiaan ku..tp percaya la suatu hari nanti ALLAH akn menarik sedikit demi sedikit nikmat kebahagiaan@kesihatan kamu...

::ustzh Siti Norbahiyah::
p/s: dipetik daripada kuliah baru2 ini. Saya pun sedang melalui frasa ini juga.

aien said...

Betul tu elia..akak pun ada post entry pasal elia kt blog akak dik..(http://straw-berry-purple.blogspot.com). Akak kagum dengan ELIA.. dan akak ada hantar msg pada sidia tut melalui FB...then terus dia add akak as frend...psst nk tau ke ape?hehe...nanti roger akak yer. yelah luahan hati seorang kakak mungkin menyentuh perasaannya...

oshin said...

setuju dengan kata2 Mida tu...dan diharapkan Elia semakin kuat untuk hadapi semuanya...1 pergi 10 yg datang oke :)

Nugrul Sakura said...

just nk share satu ayat yg buat sy bersemangat semula after break off..

cuba elia bce n renung2kan...

http://nugrulsakura.blogspot.com/2010/11/ayat-bangkt-smangat-shaye.html

Shahada Fauzi said...

Ada 3 sebab yg membuat manusia mudah lupa diri dan sombong..
-keturunan
-pangkat/nama
-harta benda/wang ringgit

sebab tu kite kena selalu berpijak di bumi yg nyata supaya tidak mudah lupa diri dan melukai hati orang yg pernah menyayangi dan susah senang bersama dgn kita..


mendalam entry kak mida tu..^_^


setiap manusia pasti diduga..kadang2 dugaan yg dialami sama dgn orang lain..cuma kadang2 kita merasakan diri kitalah yg paling teruk diduga..so, bila diduga banyak2 la memohon ketenangan dari Allah..pasti kita dapat hadapi segalanya..insyaAllah..^_^

Ibu Muda 30series said...

pandang terus ke depan, jgn toleh ke belakang!

Eza Faezah said...

Hope Elia banyak bersabar di atas dugaan yang diberikan. Ramai lagi yang mengalami nasib yang sama termasuk saya... Bila mereka di peringkat tinggi, meraih kejayaan, mereka lupa siapa sebenarnya pendorong mereka di kala susah... Apa boleh buat, mungkin Allah sekadar menguji kita dan sedar langit tak selalu cerah. Satu masa, pasti kebenaran akan muncul... Harap elia tabah menghadapi...

skuterlady.blogspot.my said...
This comment has been removed by the author.
Jaslin Syafika said...

kak elia jemputla bace yang nie..http://asfika07.blogspot.com/2011/08/disaat-kamu.html

NanieZara said...

Suka baca entry diatas...elia,feel sorry for u..tabahka hati kuatkan iman,insyallah ada yang lebih baik sedang menanti elia...

Noni@Noraini said...

Leave behind u all the bad things, and moving forward..

Lisa Hz said...

salam. hi elia, kak lisa cni. everytime i read ur blog mmg rs nk komen sgt sbenanye. tp slalu x dan, bz dgn hal ofis. kt umh bz dgn anakanda. it's just that, what u hv experienced is more or less like what i've gone thru years back. xsemua sama, tp part rapat dgn both families and all tu.. it's quite the same. tp akak x smpai bertunang, bru ala2 merisik dlu.

to cut a long story short, i'm really grateful for what had happened years back. mmg rs x keruan tu tuhan n family akak saje tahu dlu. n im sure u felt the same thing b4 this. but believe me, things happened for a reason. i received 3 huge miracles few months after the sadden event. and i really mean it, HUGE miracles. akak malu sgt kt tuhan dulu sbb frust x ingat dunia. padahal tuhan da rancang elok2 da utk akak sbenanye. start dr ctu i've tried my very best to become a better human being in worshipping Him. alhamdulillah.. happi n tenang je hidup skg.

from your writting i believe you are way matured despite ur age. n that's good. i'm sure u'll manage to overcome the mood swing real time soon. insyaAllah.. doa bnyk2, berharap pd Dia yg satu shj. insyaAllah u'll get the same thing i received, or even better!!

take a really good care of urself :)

Akma Che Oms said...

elia...sebagai orang islam kita kena percaya semua perkara itu datangnya dari Dia dan hanya Dia yang lebih tahu...kalau hilang sesuatu yang pernah dekat dengan kita anggaplah ianya bukan yang terbaik...sesungguhnya Dia lebih mengetahui yang terbaik untuk hambaNya...

maHAni binTi ShafiE said...

silalah singgah di blog akak..ada entry untuk Elia.http://hunnymyun.blogspot.com

B33HA B3n said...

ehehe..entry blog tu, mcm baca tulisan sendiri..kena dengan situasi i..

angang ngirau elia...semoga akan ada sinar baru untuk kita semua..

mmg sakit..cuma masa je yg aku lupakan semua tu..lain2 tarak! hee..

Nuroll said...

Insyallah Elia...kala satu pintu dh tertutup....masih ada lg pintu2 lain yg terbuka....:)! semoga Elia tabah & kuat ya...kak luve u... *hug*

MamaYatie said...

hati yg gebu2 tu tak tentunya nak nangis bersama2..

Lelaki yg baik adalah utk wanita yg baik..begitulah sebaliknya..

Be strong dik!

OMR (Rose) said...

Salam Ramadhan,
Dear...yang ni utk kamu ^_^

Hanya DIA yang tahu

AntBully said...

hidupbaik2 elia

Wahyunie Wahip said...

kepada Elia..
Harap awak sabar yer...
bulan Ramadhan nih kene byk bersabar..
^^,

Nurfarah said...

Bersabarlah wahai hati :)

Unknown said...

Sabar ye Elia...

afayufu said...

ya sharing is caring...

Unknown said...

Allah tarik sorang insan dalam hidup kamu. Tapi Allah bagi ramai manusia yang bagi semangat dan sayang dekat kamu kan? kan? =)



btw, cerita lah pasal pengalaman pakai PB. nak tahu! huahuahua :D

Q said...

ramadhan yang paling mencabar buat saya tahun ini. yang buat saya pergi membawa diri ke tempat orang lain untuk cari kekuatan diri.
tapi bersyukur atas apa yang jadi sebab kita antara orang yang Allah pilih untuk di terima ujian sebegini.
Kak Elia be strong ok! :)


http://lollipopluver-eymazaqeeya.blogspot.com/2011/07/terima-kasih-atas-tikaman-itu.html

Missdontwantobefamous said...

Sya tumpang simpati atas apa yang berlaku. Alhamdulillah dugaan saya tdk sehebat kamu, tp sbg perempuan saya faham duka yg kamu alami. Mungkin tuhan sayang kamu lebh jd diberi kamu ujian dlm bentuk macm ni. Sya pun ada ujian tp dalam bentuk yg lain. Mana ada manusia yang tidak pernah diujikan. Jd sy kagum lihat kamu tabah dan kuat. Sy respect kamu sbb berusaha utk hidup dgn baik & memilih jalan yg baik. Betul, berat mata memandg berat lagi bahu yg memikul. Smoga ada yg boleh dijdkan pngjrn bersama..smoga smua org pun dpt kehidupn yg lbih baik kelak..

ratu naymie said...

coretannye mcm kisah aimie kn..i tot u punye coretan..but org laen..betol ramai lg y mengalami nasib y sama..cinta itu xindah seperti y kite bangkn n impikn...hnya y benar2 layak akan menggegam hati mu aimie..kalo kamu masih sedih.bnyk2 doa n tersenyum ya sayang...allah sentiasa ada buat kamu..

amiey lee said...

go go power puff gurls...chaiyookkk elia... move on

hana said...

wah..
dh jd team power puff girl pulak...
lepas ni xde sape la berani menyakitkan ati girl lagi kan..
=D

~nisshuQin~ said...

chaiyoRkkk elia...
Tuhan kan ade...biar Dia adili semuanya...

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

be strong gurl..:)

reenapple said...

sweet... soal hati.. semua sedang mengalami... hehehe
keep holding on..

aza shafiza said...

smoga hati terus tabah.tp pecaya lah,hanya tuhan saja yg boleh bantu kita saat ini...

msing2 pnh jatuh cinta dan ptos cnta.dan sy pecaya harta,wang ringgit mmg mampu merubah seseorg.

shedameor said...

kak elia, sheda takdela pandai nak bermadah pujangga. tapi sheda tertarik dengan ayat ni. ayat yang membe sheda bagi time sheda jiwa kacau dulu. harap kak elia tabah okay :)

Wanita cantik ialah :
1.Melukis kekuatan melalui masalah
2.Tersenyum saat tertekan
3.Tertawa saat hati sedang menangis
4.Tabah di saat terhina
5.Mempersona kerana memaafkan
6.Mengasihi tanpa balasan
7.Bertambah kuat dalam doa dan & pengharapan Ilahi...

siapa wanita cantik ?
kak elia :)

Ya Allah... Walaupun dia tidak cantik di mata manusia, cukuplah sekadar cantik dihadapan-MU!


#membe sheda name dia riena :)

sHi Ma said...

sedih baca n3 nie, menitik air mata.. tabah lah wahai hati...

Sya_Merpati Putih 88 said...

semoga terus tabah dan kuat dlm mengahdapi dugaan ini ye elia...=)

MerLe said...

chayok! u r strong girl right... mmg sakit ble sebut psl hati.. tp bia je..insyaAllah semua baik2.. janji Allh tu benar.. DIA sentiasa beri yg terbaik untuk smua hambanya..

Fika Karim said...

http://penafika.blogspot.com/2011/08/peritnya-sebuah-perpisahan.html


rajin2 BW blog Fika.

Miszcahye said...

Salam...

ramai yg ada pengalaman serupa
jom kita belajar untuk kuat
dan cari hikmah disebalik apa yg terjadi :)

kongsi dgn elia

http://jatuhbangunmiszcahye.blogspot.com/2011/07/kembali-padanya.html

Unknown said...

i once penah kapel dgn footballer, even dia penah 1 team dgn elia's ex n dia sgt adore him*tp xsefamous apek.

tp dulu la, now bile dia nak start over again kite ckp nk kwn dulu sbb xnak kapel.

bile elia n ex jd camni, kite realized footballer mmg camtu kn.? *most, not all. duit byk n travel sana sini sometimes buat lupa diri n kite clash dulu pn sort of mcm elia.

start over again.? i don't think so

elia, move on, even slow slow. as long as u r willing to. jgn dok peram memoirs tu dlm hati sgt, baik lupa sikit2

Ummi Diyana Ahmad said...

http://lackdaisical.blogspot.com/2011/08/action.html

;D

jaa said...

tulisukahati.blogspot.com

black soft heart said...

tuhan nak tunjukkan die yg sebenar2 nya kat elia...kuat smgat..n bz kan diri..

Yana said...

huhu tersentuh gile baca bait-bait nukilan tu..papepun life must go on..be strong girl!!!

lovemeornot said...

my dear elia,
whatever happens don't look back,
teruskan life apa yang ada sekarang.
sometimes memang kita akan teringat apa yang berlaku, tetapi ia hanya sementara.insyaAllah, elia muda lagi...dun't worry!!
semua orang pernah mengalami keadaan ni tapi bergantung dengan keadaannya.So u must strong!!!

lovemeornot said...

lagi satu dear,
u suka baca novel x?

time i jadi macam kisah u ni dulu, my frenz ada suggest baca one novel dari Jemari Seni.

Tajuknya Quartet dari Saidatul Saffa.

maybe ini akan jadi satu semangat baru utk cik elia...hehe2

Elyssa said...

Ell selalu percaya setiap apa yang terjadi ada hikmahnya. Alhamdulillah Ell tengok Elia still update entry dan masih kuat. Baguslah Elia tangani apa yang terjadi dengan cara yang positif. Eloklah putus skrg daripada dah kawin then bercerai berai. Stay strong Elia dan selalu ingat pada Allah. Maybe sesuatu atau seseorang yang lebih baik sedang menunggu Elia.

ZarethAtiqa said...

http://sepaghanormal.blogspot.com/2011/08/bicara-soal-hati.html
jemput singgah kak elia!

Ezna Khalili said...

Kadang kadang kita kuat, kadang kadang kita sedih....normal...akak dah pernah rasa dah....:-( cuma jangan layankan perasaan sedih itu. Kuatkan semangat kita. Paling best kita 'tunjukkan' si dia kita leh berjaya tanpa si dia tu....

Suci Liana said...

http://lurveisshenta.blogspot.com/2011/08/kata-kata-buat-elia-httpjejariruncingbl.html

sedikit perkongsian pengalaman saya buat saudari Elia.. note yg saya kongsikan itu dari my facebook.. so rasanye kalau Elia nk baca, Elia kena log in ur fb dulu..

sory kalau ade kekurangan dlm penulisan tue,, cume terpanggil untuk berkongsi pengalaman jek..

=)

ayeesha anna said...

Sedihnyee baca ni...like ur story, like everything about u.

Fasa perpisahan dan putus cinta adalah fasa penderitaan yg bukan sedikit. Dihadapan semua orang kita boleh tersenyum ketawa, tapi hati kita Allah saja yang tahu. Bukan mudah memadam wajah orang yang pernah kita cintai sepenuh hati. Namun MASA akan memberikan jawapan kepada tiap takdir yang Tuhan beri. InsyaAllah.

Anonymous said...

biarlah org nak sombong kat kita..

jgn kita nak sombong pada org..

cik mashitah baharom said...

sy juga pernah rase ape yg anda rasa. dah 4 thn hati sy masih sukar menerima org lain dek kerana kisah lalu. sy jadi susah nk percaya kat org. sekrang die bhgia bersama "hati baru". "hati lama" yg beliau tinggalkan itu sepi hingga kini..mudah jadi llk.....

Unknown said...

elia .. mmg bukan mudah utk ubati ati yg luka . namun sbgai powepuffgurl yg sgt bijak dan tabah so i believe u strong .. ! good luck dear don b sad . ~*

Ainism_ said...

Elia...u totally berubah sekarang....suka bace entry awk..
hanya wanita yg faham perasaan wanita lain...

aiENn cHAm said...

i thought it was u,o0maiigaadd!
the end,bole la wat lawak
go go power puff girl,haha
elia! u sangat2 tabah!
see,ramai yg syg kn elia ;)

missina said...

sy pun pernah mengalami putus tung,,dan sy tulis entri ni berdasarkn pglmn sy sendri dan masa dgr berita sedih psl Elia,,,banykkan bersbr key,,,masa depn Elia masih pnjg,,,jemput bca ye,,

http://missina08.blogspot.com/2011/08/tips-menghadapi-putus-tunangputus-kasih.html

meenyusuf said...

http://meenyusuf.blogspot.com/2011/08/boleh-tak-jangan-bagi-alasan-bodoh.html

hafizudin said...

kak elia ( or just elia )
gua rasa kita sebaya.
gua rasa lah.
dulu gua ada buat post pasal u both.
harap-harap lu okay dengan entri tu.

http://boxerkedut.blogspot.com/2011/08/khairul-fahmi-dan-bebuluh-runcing.html

and this one.
also a lil bit inspired by ur luv story.

http://boxerkedut.blogspot.com/2011/08/korban-demi-cinta.html

harap sudi baca.
(p/s: am i the only guy who comment on this~)

zamzuriani said...

Elia,perasaan ditinggalkan mmg perit. Tapi,in a way kita harus bersyukur sbb apabila ujian datang,maka akan datanglah pelbagai kebaikan kpd kita kelak...sebab Allah menguji hambaNya tidak melebihi tahap kemampuan mereka...Allah Maha Mengetahui...apa yang dikehendaki Allah ialah kita tidak meratapi kehilangan,tetapi berusaha utk bangkit & meneruskan hidup...insyaAllah,apabila kita redha dgn ujianNya,maka akan datang kesenangan & kebahagiaan yg kita xpernah kecapi..Dia telah menetapkan yang terbaik untuk Elia

http://thetazdevil.blogspot.com/2011/08/meninggalkan-ditinggalkan.html

bella said...

assalammua'laikum,,kak elia,.. i think this is da first time,,i comment kt cni,.. actually,,bella da lme follow akak pnyew blog,,its juz that,,xbrani nk comment,.. each time i opened my blog,,4 sure will visit urs.. what a totally nice blog u've had! about what had happened,,i do feel sorry 2,..but,,i really wanna salute you,,4 being so strong,.. way 2 go sis,..! insya-ALLAH,, ada yg lbey baek sdg mnunggu,.. kuatkn smgt yew.. bella doakn akak,..

Dee said...

haha! btul katga fiona abdullah,dengar je lagu i will survive,dulu masa putus2 cinta pon i dengar lagu tu,really werks taw,hehe!

b3bYlUrV3 said...

sis elia sbr k..
nana dpt rasakan pe yg sis asew..
sis kene tabah k
tuhan x menguji lau dia tahu sis mampu menghadapi..

dulu nana un ada bf cam uh.
sush sng same2.
tup2 he left me 4 my kazen..

den na meet ngn someone yg nana syg sgt2..
hmpir 2 thun lebih kami sama2.
tp tuhan lebih sygkan dia

so myb cra kita khilangan tu berbeza

tp asew sayu dhati tetap sma.. =)
be strong sis

echa takashimaya said...

elia kuat! kami tau! yang penting awak pun tau kan!

http://echatakashimaya.blogspot.com/2011/08/air-mata-kasih.html

CIK NANA said...

Salam Elia.

http://warkahbuatbulan.blogspot.com/2011/01/sakit-sangat-ke-kalau-putus-cinta.html

semangat buat semua yg pernah melalui! ;p

C-I-K-I-N-T-O said...

hai elia..

kalau sempat, jemput la singgah yer - http://cikinto.blogspot.com/2011/08/tunang-perlu-ke.html

take care tau. akak doakan yg terbaik utk elia :)

~ Mrs QiQi ~ said...

sabar yer elia...
mmg sakit nk trima sume ni...
sgt sakit kan..
sy penah alami mcm ni..
smpi sy rse sy xgune nak idup..
sy give up nk trus kan khidupan..
sbb dipermainkan oleh seorg lelaki yg sgt2 disyagi...
mintak putus hnye alasan dibgi tiade keserasian...
tanpe sbb yg munasabah!!!..
sy mmg xleh nk trime hakikat..
then jmpe cinte baru..
alhmdulilah sy da kwin ngn cinte baru sy...
wlupun ckit byk ade lagi ingatn [d yg lame...:'(

Ainism_ said...

i like to share 1 entry with u...
special dedicate for u...go go powerpuff girl!!!!

http://nurzaituain.blogspot.com/2011/08/sometimes-he.html

.dida mumin♥ said...

Elia...Thanks so much for this post. You need to prove yourself how strong you are. You need to let go. Take some time, cry a bit, and then move on. You will feel like you are born again, stay strong dear!

penyisir rambut said...

perghh..tacing gile...

aniss said...

hai Elia. sy juga pernah dilukai. dilukai oleh cinta pertama, sy berikan semua kesetiaan dn kasih syg yg sy mampu. tapi apakan daya, dia lebih tertarik dgn yg lain. cinta bertahun2 langsung tak menjadi kudis.saya ditinggalkan ketika final year, di saat sy sgt2 memerlukan kehadirannya disisi. saya menangis hampir berbulan-bulan. hanya pada Allah tempat sy mengadu kerana sy seorang pemalu utk berkongsi dgn keluarga mahupun rakan. apa yg sy lalui sangat lah perit. mungkin elia fhm, elia juga berada di situasi yg sama. jgn sesekali menyesali tkdir, Allah lebih mengetahui. move on sayang

nlianazwa said...

saye pon pernah merasai yang same..di tinggalkan..

kenal hampir 8tahun then d tinggal kan utk org yg si dia br kenal xsampai setahun setelah die dah berjaya dalam hidup.susah senang sblom tu mcm dh dilupakan.

wish u all the best.. =)

syadayah said...

cinta manusia tak akan lama, tapi cinta Allah selamanya. jangan bersedih lagi ye kak. Allah kan ada dengan kita.

volkswagenCinta said...

http://orangersecret.blogspot.com/2011/08/sedih-dan-kesusahan-itu-penawar.html

anizsDANbintang... said...

Elia,kemaafan itu kekuatan!

entry ni dah lama sy tulis utk seorg teman =)

http://anizsdanbintang.blogspot.com/2011/02/anggap-hati-kau-macam-puzzle-saja.html

Isteri kepada Suami said...

saat elia hdapi keperitan tsebut,sofia pn hdapi pkara yg sama..cuma suami sofia meninggalkan sofia bwt selamanya sedangkan usia perkahwinan kami tak sampai sebulan pun..

buat masa ni, sofia belum mampu utk luahkan apa yg sofia rasa di blog sofia..sbb hati ni masih mencari kekuatan utk teruskan khidupan ini..

smoga apa yg kita sama2 kuat hdapi dugaan yang Allah berikan evn dugaan kita berbeza..

regards,
Sofia

Azlan said...

biar jodoh tak ada skrg,sbb kalau putus tunang,org tak panggil janda,tapi kalau putus ikatan perkahwinan,title dah berubah...aduhai lagi frust...apa pun ketentuan tetap tak blh diubah

Hanisah Kamarul said...

Salam, I hope it's not to let to share something with u.
kebetulan bile bace ur post ni, I just posted an entry related to dugaan/cabaran. although lain dugaan nye, but insyaAllah boleh gune pakai juge. Selamat berpuasa. = )

http://hanisahkamarul.blogspot.com/2011/08/true-friends-guide-us-to-journey-of.html

ABOTFAIRUZ said...

be strong dear,i know you can...

just remember,pabila allah menarik seseorang yang kita sayang,Dia akan berikan 1000 orang yang sayang kat kita.

Allah tidak akan menarik seseorang yang terbaik untuk kita melainkan Dia akan memberi yang lebih baik drp yang terbaik pernah kita miliki itu.

tidak Allah ciptakan sesuatu hal untuk menjadikan jalan yang bersimpang siur itu bersatu di penghujungnya.ia tetap akan berliku sehingga kita akan ketemu jalan yang lain.kerana Allah tidak mahu kita terikat dgn sst yang bukan ditakdirkan untuk kita.kadangkala,hati kita akan menangis meratapi nasib,tapi percayalah ia hanya seketika.kerana allah akan menghilangkan dia drp pandangan mata kita dan menjelmakan sesuatu yang jauh lebih baik dan indah ciptaanNya untuk kita temui jalan pengakhiran...

sorry comment panjang berjela~

ericoanaci said...

yg penting kita berterus terang


jom lah kenal2 ngn kutooo

Sofiya said...

hmm..kak ya, i know i've always seemed like i don't care. tp sbenarnya sy kesiankan kak ya.u seem so strong in front of all of us, yet u cry in a hidden corner. u have feelings, just like all of us. kak ya kena kuat.sy taknak ckp suruh lupakan apek cpt2 or ckp benda cliche macam 'alah, kak ya kan cantik, nanti ada lah tu org baru' because i really do understand, bila kita syg org tu, memang sakit bila jd mcm ni. i really hope you're strong. as quiet as we may seem in front of you, we are all here for you. wherever, whenever. okay?

Ros Ibrahim said...

salam elia,

special entry for you (^_^)

http://littlemamadiary.com/komen-sikit-elia-jejari-runcing-apek-khairul-fahmi-che-mat/

:: illatajuddin :: said...

coretan y penuh bermakna huuu
btw be strong..i loike to read ur blog..it's good to read for our info..btw HWAITING!

qilarazak said...

sabar lah wahai elia.

http://qilarazak.blogspot.com/2010/10/something-that-we-call-love-itu-cinta.html

http://qilarazak.blogspot.com/2010/12/tips-menyayat-hati.html

Cik Audra said...

Salam elia..
mmg touching bace entri ni..tp itulah lumrah hidup yg kita harus tempuhi..walaupun pahit..
tp elia pegang satu, allah itu sudah tetapkan jodohmu..mungkin elia akan dapat yg lbh baik dr dia..xgune terlalu sedihkan dia sedangkan dia tidak mmikirkan kita..dan ingtlah skali dia melukai hati kite 10x org akan melukainya..
take care okeyh..b strong

Lany Azman said...

elia, bersabar lah ye. kita senasib. i pon kehilangan orang yang paling i sayang, susah senang i dengan dia banyak kenangan kami bersama and lastly dia tinggalkan i pergi kat perempuan lain.

lagi memilukan masa putus dia tinggalkan i menangis sendiri kat tepi jalan je.

:'(

you can read my blog. mana tahu boleh bantu you. kat situ semua ada. saat first kami kenal macam mana, hinggalah i putus.

beside that, i notice ramai gak yang LEBIH teruk dari i. then sejak tuh i jadikan blog i sebagai satu blog "powerpuff girl" untuk sekaum kita ni bangkit.alhamdulillah ramai gak lah yang kata diorang dapat kekuatan dari situ. soo jangan lupa singah tau. mana tau dapat membantu anda :)

url : http://hentamsanasini.blogspot.com/

Sya Haina said...

Pada mulanya kita bersusah senang bersama, gelak ketawa sedih berduka bersama, makan minum bersama, lalui detik pahit manis bersama dan menyimpan impian untuk terus bersama namun akhirnya semua itu sekadar menjadi angan-angan yang ternyata sukar untuk digapai apatah lagi hendak mencapainya....

Sya harap Elia tak terus terduduk tersungkur hanya kerana lelaki itu... anggap ianya bukan jodoh Elia, dan akan ada seseorang yg lebih baik darinya.... hanya Allah yg tahu.... tabah okay.... =)

p/s: do follow me! salam perkenalan readers n bloggers....

Mama Zharfan said...

heart-broken --it's just a stage of many stages of life..and time heals...there is somebody destined as ur life partner...Insya Allah..

Sofya said...

mula2 ingat kisah elia..
apapun akak doakan elia& kawan2 tabah pasti ada yang lebih baik drNya

nisa.iprom said...

patah tumbuh hilang berganti ok .. jgn sedih2 k :)

~zack~ said...

"i wish i could cried in the rain so that no one knows that i'm crying"

kte fhm sgt apa yg awk rasa...dat sentence kte sgt suka sbb kte selalu cuba tuk jadi kuat tuk hadapi apa jua dugaan yg tuhan berikan kt kte...kte xnk org tgk kte lemah but trust me, u deserve someone better dan Allah tahu yg t'baik tuk hambaNya..dan skrg sy sgt b'syukur dengan tiap ketentuan Allah ni...now i'm hepy for a men who deserve me...and i trust that one day u will fell the happiness that i have now....
take care k...

Blog Widget by LinkWithin