Thanks For Viewing My Blog =)

Tuesday, August 9, 2011

Sudah Tersurat. Aku Redha


Bismillahirrahmannirrahim....

Salam semua.. firstly elia nak minta maaf kalau dah lama tak meng-update blog kesayangan hamba ni. Bukan apa, saya ada beberapa exam atau test2 penting yang perlu diutamakan. Dah berminggu-minggu jugaklah tak online. Saja meng-away-kan diri dari dunia luar untuk dapatkan ketenangan dan focus. Yelah kebetulan ketika dugaan berat menimpa ni, ada berlambak pulak quiz dan test2 penting untuk dihadap. So, nak tak nak kenalah dahulukan yang penting dulu ye dop?


Ya Allah.. peritnya nak buat entry kali ni.. entry yang paling perit pernah saya karang. Setiap jari jemari ini menaip, setiap kali itu saya cuba menahan sebak di dada dan takungan air di kelopak mata ni. Perit.. cukup perit hanya Tuhan yang tahu. Namun saya kena kuatkan diri menaip entry ini dan sekaligus beritahu kepada semua orang. Kawan-kawan sekolah, rakan-rakan baik, rakan cyber dan semua yang mengenali diri ni.


Seperti yang anda sedia maklum, saya dan MIA (mungkin ini kali terakhir akan guna this nickname dalam blog ni) dah putus tunang. Walaupun belum secara officially mengikut adat, but hakikatnya memang bagi saya kami dah tak ada apa-apa hubungan. Perkara yang saya lalui ni sangat perit dan bukan perkara kecil. Sepanjang hidup selama 22 tahun ni, ini merupakan dugaan terbesar yang pernah saya tempuh. Siapa yang tak sedih bila baru 2 bulan mengecapi kebahagiaan bergelar tunangan orang dan tak sampai 4 bulan lagi kami bakal menjengah ke alam perkahwinan, namun impian itu terputus di tengah jalan dan tak berakhir dengan cara yang diharapkan.



Tak perlulah dibahaskan punca sebenar keputusan kami untuk putuskan pertunangan ini. Tak guna kita saling menuding jari dan masalah pun tak akan selesai. Ini semua ketentuan takdir dari yang Maha Esa. Memang saya akui, masing-masing ada salah dan silap. Segala punca dan cerita secara details biarlah hanya saya, dia dan Allah sahaja yang tahu. Tak perlulah saya nak mengaibkan mana-mana pihak kerana banyak hati yang perlu saya jaga. The last thing i ever want to do is to hurt those people i truly love.



Seperti yang pernah saya sebut sebelum ni, dugaan yang menimpa diri ini memang diakui dugaan yang terbesar pernah saya tempuhi sepanjang usia 22 tahun ni. Terlalu banyak kesakitan dan keperitan yang terpaksa dilalui dalam masa sebulan ni. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikulnya. dikhianati, ditipu, difitnah, dihina, dikeji, dipandang serong dan macam-macam lagi terpaksa saya telan walau sepahit hempedu.



Namun, disebalik segala kedukaan ini saya sangat bersyukur kehadrat Ilahi kerana Dia telah memberi ujian sebegini.Setelah melakukan solat istiqharah dan beberapa solat hajat, akhirnya Engkau beri petunjuk dan membuka “hijab” yg selama ini tertutup. Alhamdulillah kerana telah memilih hambamu yang serba kekurangan ini untuk diuji dan diberi petunjuk. Dan dengan ujian ini telah menjadikan saya lebih kuat dan tabah dari hari-hari sebelum. Saya yakin ada hikmah disebalik segala kejadian ni. Kebenaran itu walau pahit dan sukar diterima namun itu semua ketentuanMu. takdirMu ku terima dengan hati yang terbuka. Aku redha dengan segala yang telah Kau rancangkan ke atasku.



Selain itu, saya nak panjangkan ucapan terima kasih kepada keluarga tersayang yang telah banyak memberi sokongan sepanjang saya melalui frasa yang sukar ini. Terima kasih di atas doa dan nasihat yang tak putus-putus. Saya bersyukur sangat sebab ada keluarga yang sangat memahami dan mengambil berat soal diri ni. They've been by my side the whole time. Without them, i don’t know what would happen to me. Walaupon ada segelintir yang kurang berpuas hati dengan cara mereka meluahkan perasaan tapi pernah tak korang cuba letakkan diri korang di tempat mereka? Jika darah daging kamu sendiri disakiti, adakah kamu akan berdiam diri? I don’t know about u but other people have different ways of dealing things. So i would pretty much appreciate it if you guys berhentilah mengata atau menghina keluarga saya. Tapi if korang nak mengutuk juga terpulanglah. Kubur masing-masing, dosa tanggung sendiri ye dop?



Sekalung ucapan jutaan terima kasih buat rakan-rakan rapat yang caring about my situation and condition. Kalau nak sebut satu-satu memang sampai esok pon tak habis. Ramai sangat. Terkejut bila buka inbox penuh dengan messages dari anda semua. Ada yang short and simple ada yang panjang macam cerpen pon ada. Ketahuilah anda semua bahawa saya telah membaca setiap coretan anda. Terharu yang tak terhingga sampai ada yang buat saya menitiskan air mata membacanya. Ada yang bagi kata-kata semangat, tips, keratan doa untuk diamalkan, ada yang kongsi pengalaman dan banyak juga yang memberi nasihat dan teguran berguna. Terima kasih yang tak terhingga Elia ucapkan kat anda semua. Kakak,abang,adik,aunty and uncle semua. Kata-kata korang sedikit sebanyak telah menguatkan elia dan buat saya tabah dan redha dengan segala ketentuan ini. Maaf sangat kalau saya tak dapat nak balas semua msg korang sebab terlalu banyak. Tapi ketahuilah semua bahawa saya hargai setiap satu coretan korang. Kalau boleh saya nak peluk korang semua (perempuan je la ye..laki2 jgn nak gataii)..betapa korang berjaya menyentuh hati elia. Sayang korang semua tau!


Tak lupa juga buat Haterz dan mereka-mereka yang menangguk di air yang keruh diluar sana, yang tak putus2 menabur kata-kata kesat, fitnah, sindiran dan kutukan kepada saya atau orang disekeliling saya. Terima kasih juga pada anda sebab anda telah membuat Elia makin kuat dan tabah dalam menempuhi dugaan hidup. U guys make me even stronger than ever! Alhamdulillah dan terima kasih sebab menambahkan pahala amalan saya di bulan yang mulia ini. Segala kata-kata anda saya balas dengan senyuman dan ungkapan “Alhamdulillah”. that is what my mum always taught me when ppl say bad things about us.


Saya berharap segala kedukaan ni akan hilang dan Allah akan gantikan dengan keceriaan di masa yang akan datang, insyallah. Elia juga doakan semoga anda semua tidak akan melalui pengalaman yang sama seperti saya kerana percayalah, apa yang saya terpaksa lalui ni terlalu perit dan sadis. I wish none of you have to face this kind of situation in the future.


::pic pada awal Ramadhan tahun lalu::


Setelah insiden putus tunang ni ada beberapa persoalan berkaitan blog yang diajukan kepada saya. so inilah jawapannya.


Adakah lepas ni Elia akan delete je ke blog ni? Yelah.. kan awk dah takde pape dgn your “MIA”

Owhh...NO NO NO.. i wont delete my blog semata-mata pasal perkara ni. Berdirinya blog ini pon loong before i met him(if u read my entries dari awal u'll know)so blog ni wujud bukan kerana dia dan ia tetap akan hidup without him. Saya akan tetap menulis macam biasa cuma mungkin dah takdelah cerita “Lovey Dovey” dah lepas ni. Mungkin pasal benda lain. I got so many plans for my blog and my future and im not going to jeopardise it just because of him. That is so not worth it. So for my faithful readers, stay tuned k darlings?


So Elia akan delete ke semua entry lama yang berkaitan dengan KFCM tu?

Buat masa ni tak. Biar je. Bagi saya my blog is like my diary. So takkan setiap kali kita putus cinta kita akan koyakkan every piece of sheets yang ada cerita about your ex? Everybody make mistakes and we learn from it. Banyak iktibar yang boleh diambil dari pengalaman kita yang lampau. Yang baik kita jadikan teladan, yang buruk kita jadikan sempadan k? But in the future kalau ada certain situation dimana saya kena delete atau hide post2 lama tu maybe i will do it. Manalah tau bf baru nanti jeles ke apa. Kenalah jaga hatinye..ye dop?huhu..


Allaaa.. kita follow blog ni sebab KFCM je.. so skrg macam mana?

Ok saya tak pernah memaksa orang untuk buka, baca dan follow my blog. Jika korang rasa dah tak berminat nak baca coretan blog jejariruncing ni lagi, i have no objection if you guys nak unfollow my blog ni. You guys are free to follow and unfollow anytime ;)



Kalau dulu elia duk canang cerita “how I met My Incik Apex” now citelah camne clash pulak!

Haaaipp... ishk3.. memang saya akui banyak bercerita tentang my bf. But who doesn’t? Cuma kebetulan mine was someone famous so benda ni jadi issue. Yes saya selalu bercerita dan share aktiviti harian dekat blog, Tapi anda perlu tahu bahawe tidak 100% cerita akan saya share. Nak di kata kan baru 40% je yang saya cerita.. Banyak lagi yang anda semua tak tahu. Dan tak perlu lah anda tahu…Masalah personal bukan untuk ditayangkan disini. Kami sama macam pasangan yang lain juga.But tak bermaksud bila dah putus saya nak cerita semua keburukan yang dia dah pernah buat. Lagi lagi kalau orang itu insan yang tersayang. I wont! Biarlah blog ni kita cerita yang baik-baik je ok?



Menyesal tak tunang awal ni? Rasanya kalau korang kawin terus mesti tak jadi camni.

Siapa kita untuk melawan takdir? Terus terang saya tak menyesal pun tunang sebab sebelum ni pon ada orang tua2 kata masa tempoh tunang ni lah macam-macam dugaan datang dan masa ni kita akan dapat lihat karakter ‘sebenar’ pasangan kita. Bagi pasangan yang akan bertunang atau baru bertunang jangan takut. Masa tempoh ni korang kena dekatkan diri dengan Allah, kalau boleh buat solat istiqarah untuk petunjuk tentang jodoh yang terbaik untuk kamu. Insyallah kamu akan dapat petunjuk. Sepanjang tempoh bertunang dan berkenalan dengan bekas tunang pon saya dah buat dan berikan sehabis baik untuk hubungan kami. So walaupun tak menjadi, tiada sebarang penyesalan sebab kita dah buat yang terbaik.


So apa plan Elia lepas ni?

Hm... plan banyak.. masa duk meng-away-kan diri ada juga saya bermuhasabah diri dan ada a few things that i would like to improve and take into consideration. Apa tu biarlah rahsia. Just wait and see k? ;D



Uishh.. dalam perit tak perit pon leh tahan panjang gak entry kali ni. Maaflah kalau telah membazir masa korang baca entry ni. So setelah diterangkan panjang lebar, harap lepas ni dah tak nak dengar dah pasal benda ni. Terima kasih sekali lagi pada yang rajin hantar message kt facebook or twitter dan juga komen kat blog. Terima kasih juga buat anda yang mendoakan kebahagiaan saya dan MIA. Dan diharapkan anda tak berhenti mendoakan kebahagiaan kami. Sama ada kami akan kembali bersama atau berpisah untuk selamanya, itu semua terpulang kepada Allah SWT. He knows the best for us. Insyallah, di hari baik bulan baik ni Allah banyak bagi petunjuk. Syukur Alhamdulillah. Saya yakin, ada seribu rahmat dan hikmah di sebalik semua ini.


Salam Ramadhan Al-Mubarak buat semua ;)






752 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 400 of 752   Newer›   Newest»
::contengan hati::)) said...

hye babe, yart slu jadi SR je kat sini ,,
n owes bace blog kamo ,, kamo yang tabah okeyh,
even apa yang jadi pun anggap ni dugaan n ujian dari Allah, tapi kira kamu beruntung sebab Allah dah beri petunjuk awak siapa si dia yang sebenar kan,, so masih belom terlambat,,

banyakkan berdoa dan kamo sangat tabah,

kita pegang ke konsep jodoh ikeyh ,
kalau kalau dunia ni tinggal kamo dan dia je tetapi jodoh kalo bukan dengan tetap tak akan bersama if jodoh kamo memang dengan dia sejauh mana atau seramai mana pun yang jadi penghalang kamo tetap akan dengan dia ;)

take care n hope kamo boleh bangun dengan teguh lepas ni okeyh insyallah akan ada jodoh yang terbaik untuk kamo ;))

wee teremo plak bace entry kali nie ;)

nada ^_^ said...

hrap sis menjadi lebih tanah untuk menghadapi dugaan ini . kita sebagai HAMBANYA tidak dapat mengelak dari di timpa sebarang dugaan :)

Ieta Mohd Daud said...

To Elia,

sabar ye menempuhi dugaan hidup nie n semoga elia ceria selalu jangan sedih² ye....=))

Linda Sidek said...

tabahlah la syggg..
InsyaAllah mgkn Tuhan nak bg u hikmah yg lbh baik dr kesakitan yg u rasa ni..Amin..

Unknown said...

byk2 sabar ye cik adik..

FadzMeera said...

be strong ya...
hdapi masa2 yg akan dgn senyuman yg tulus :)

Anonymous said...

alhamdulillah.. bagus la kalau Elia leh pikir positive.. satu pergi 10 yang lebih baik akan datang.. Elia nak tegur cikit buleh..??? buleh tak Elia buang gambar elia yang free hair kat blog ni... sebab elia lagi comei btudung.. p kalau tak nak tak pe la... :)) semoga elia jumpa yang lebih baik..

Ibu Ammar said...

entry ni sangat optimis. Gud!

ai dah ikut blog u sejak KFCM bukan siapa2 dalam industri bola sepak negara. and memang blog ni i terjumpa pun sebab KF jugaklah, at that time ada nama u (Elia) handle FanPage dia.

i bukan minat dia sejak dia glamer, nope. i mmg tak kisah pasal personal life dia. kalau dulu dia dengan u pun i neutral, now dah putus pun i neutral. sebab i bukan ikuti perkembangan football player atas dasar perihal peribadi. i mmg minat bola. thats it.

im a blogger, mmg i suka baca blog. and blog u jugak dah tentunya. so i akan tetap baca blog ni. blog u pun dah ramai pembaca. gunakan ia sebaiknya. ok.

about others personal problem, like urs in this case, mmg i tak nak komen lebih. tak layak nak blame mana2 pihak, uols lebih tahu.

cumanya i nak u percaya, walaupun u dah putus dengan dia, bukan u seorang yang rasa putus cinta, tapi dia jugak. putus cinta bukan benda mudah sekalipun pada individu yg memutuskan.

putus cinta mmg lumrah hidup, semua orang pernah lalui, just in ur case melibatkan somebody yg ada nama, n thats y u get much attention from others. walaupun sakit, perit, tapi u dapat sokongan ramai orang, even dr individu yg tak dikenali.

ada orang putus cinta sendirian, tak ada moral support dari sesiapa. sebab dia tak pernah bagitau hal cinta dia pada sesiapa.

setiap orang lalui jalan berbeza bila putus cinta. move on babe. ambik ujian ini dari sudut positif,

im happy bila tengok perkembangan u dari on off pakai tudung kepada remain berhijab lengkap, then bila tengok u dah buang gambar di sidebar blog yang tak lengkap tutup aurat, it was gud progress. itupun hikmah!

btw, pesanan i, habiskan blaja, dan fokus untuk capai cita-cita. itu lebih utama. u ada full support from everyone around. wish u all the best!

Rosniena said...

akak harap elia sabar dan tabah menghadapinya..wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik..

Rosniena said...

akak harap elia sabar dan tabah menghadapinya..wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik..

aYaNgRyZ.... said...

Salam Elia......sabar n tabah menghadapi dugaan ye dik......setiap yg berlaku tu ada hikmah nyer....take it as a wonderful memories n experiance.....takde sapa boleh bagi kenangan n pengalaman mcm niyh......so, tk cr n will be success for all u do......

Hani Shaklee said...

sama la kita..tapi if ada jodoh tak ke mana..doa dan tawakkal..

MiSs LaDyBiRd ^o^' said...

haaaa.......u go girl!

Dari sudut Hati kecilku said...

salam

byk kan bersabar elia. i know how ur feeling. u masih muda. i pun ada exp yg sama. eventhough kita berusaha dan berubah jadi yg lebih baik, doesnt meant couple kita tu pasangan yg sesuai utk kita. Betul, bila kita dekatkan diri dgn tuhan, inshaAllah doa kita dimakbulkan. Orang yg baik jodohnya dgn org yg baik, begitulah sebaliknya. i know awak kuat. sy pernah melaluinya...inshaAllah kita akan jadi lebih kuat..wasalam

Nur Syalillah Kamrudin said...

T____T

mengalir air mata aku baca..

utk elia: sabar ye elia..akak doakn moge elia jumpa jodoh yg tau mghargai elia..yg penting focus on ur study okeh..

Cikgu Amin said...

Menangisi perpisahan akibat gagal bercinta adalah satu pembaziran mutiara jernih kita dan juga menguji sejauh mana kebodohan kita tetapi dengan menangisi dan menyesali akan dosa kita lantas meminta pengampunan dariNya akan lebih menjamin dunia dan akhirat ...

Cik Sue said...

Assalam Eila...
Yeaaa saya sangat suka dengan semangat awak. Putus tunang bkn perkara yg hina pun cuma JODOH x sampai jer. InsyaAllah mungkin lepas ini akan ada LELAKI yg baik untuk awak. Seperti janjiNYA perempuan yang baik hanya untuk lelaki yang baik. once again, saya ucapkan syabas dan tahniah dengan semangat juang anda!!!!!.

Siti Nor 'Ain said...

be strong kak...jgn sedih2 k... :)

CidaZam said...

kamu akan lebih kuat...percayalah... sentiasa bersangka baik dengan Allah. Kamu bertuah kerana Allah menunjukkan kamu sebelum kamu mengambil langkah bersama. U deserve some one much much better from him... take k

Seri Dewi Malam said...

Salam.
Ouch Elia, jawapan ini termanis.

Time heals insyaAllah.

CJ juzz said...

tiada kata lain melainkan sabar...Allah lbih mnngethui sgalanya dan Allah itu adil...

daiaziz said...

dont ever regret. setiap yg blaku ade hikmah nya. Allah nak bg yang terbaek buat kita. so pasrah lah... byk2 doa sbb sesuatu yang baik menanti elia di hadapan....;) u go gurl!!;p

Didi said...

Salam Elia, bangga dgn ketabahan awak...putus tunang bukan pengakhiran untuk segalanya. Kalau jodoh awak ada dgn KFCM putus sepuluh kali pun akan berbaik semula. Siapa kita untuk menolak ketentuan NYA

pelangi chenta said...

elia...semoga tabah
sy tau awak kuat.mmg mudah berkata-kata daripada kita yg lalui.tapi ingat.kita hamba yang terpilih sebab di duga oleh ALLAH.ALLAH tue maha mengetahui kita adalah insan yang kuat.sebab itu kita diuji.

chill up yer dear

Anonymous said...

kak alia,sabar k..itulah dugaan dalam kehidupan,disebalik dugaan nie ada hikmahnyew,mungkin ALLAH nk jmpe kan k.elia dengan pasangan yang lebih baik untuk k.elia..hidup niew xselalu indah just perlu ingat if kita melalui pelbagai dugaan dekat2 an diri kita pada yang MAHA ESA,mgdu lah KEPADANYA,dia lah menentukan segalanyew..kita hanya mampu merancang..=).....

Nyngz Husnah said...

Salam, elia..
i'm ur silence reader... sblm ni x pernah langung komen kt stp enty yg sy baca... Tp, bila sy baca enty kali ni, sy rasa sdih n kagum dgn awak... Bertapa tabahnya awak, sy sgt kagum dgn awak, elia...

Sy harap awak teruskan kehidupan dgn tabah dan teruskan ceria. Memang memerlukan masa utk mengubati luka itu. Dekatkan diri dgn ALLAH SWT ya.

Sy akan tetap ikuti blog awak dan sentiasa menanti entry2 yg happy ya.

Sy yg dahulunya minat sgt2 khairul fahmi kini tak lagi sbb sy sgt benci knp lelaki yg curang walau apa pun alasannya...

Elia, Be strong k. :)

dalisha said...

Alhamdulillah.. saya sangat2 menantikan entri ELIA kali ini. Dan saya sangat2 berharap yang entri kali ini tiada lagi entri kemelut yang tak sudah.. Dan saya sangat2 kagum dengan semangat yang tuhan anugerahkan kepada Elia. Walaupun bebanan ini hanya ELIA sahaja yg rasa tp as a reader, saya pun sedikit sebyk tersentuh hati dengan kemelut yg berlaku antara ELIA dan DIA. Abaikan haters diluar.. mereka semua tak penting. Saya memang tabik cara elia yg profesional. Walaupun percintaan ELIA dan DIA telah berakhir tidak semestinya kita mencanang kisah buruk dia. BTW... hope ELIA akan terus success.. percayalah sekiranya telah termaktub yang DIA dah ditakdirkan jodoh ELIA kemana perginya DIA dan sehebatmanapun penggati ELIA, suatu hari nanti DIA tetap akan kembali.. dan sekiranya DIA bukan jodoh ELIA.. insyaAllah akan ada jodoh yang lebih baik untuk ELIA. AMIN
--
View Khaiza Beauty Shop

amiey lee said...

alhamdulillah..semoga elia terus tabah... ada hikmah disebalik semua ni dear.... redha dgn ujian Allah...

Ingat seberat2 ujian tuk kta..ada lagi yang lebih berat..kuat kan hati..tabah... Allah sayang kan Elia sbb tu dia uji...

tak usah dikenang masa lalu... Elia masih muda, cntik lagi..byk lagi liku2 perjalaann hidup harus ditempuh.... jadikan perkara yang lalu sbgai pemangkin semangat elia tuk terus maju jadi org yang lebih berjaya..

akak doakan Elia berjaya dunia n akhirat..semoga Elia dapat apa yang Elia cita2kan...

p/s: dun worry i still follow u coz takde istilah unfollow dlm hidup akak..lgpun akak follow sbb nak kwan ngan elia bukan nak kawan ngan kfcm..:p

MiSs FeRRaRi said...

sumtime,kite lebih rasa bahagia bila we r not sumbody.. kan?
kuatkan dri kayh? :)

Unknown said...

kite pun 22yo. ta betunang lg tp ptus cinta byk kali ;p


pape p0wn, b strong gurl! :))

wanny wana said...

Semoga Elia dipertumakan dengan lelaki yang benar-benar jujur, ikhlas syg Elia.

Wanny doakan yang terbaik buat ELIA.

Dya saLeha said...

Saya bangga dgn elia :)
Semoga hari esok dan seterusnya menjadi hari indah utk elia :)

Adinda Wawa said...

hai elia..selama nie akk jd silent reader je..terasa nk komen kali nie sbb akk bangga ngn elia.. mcm tu la..jgn sedih2.. lagipun nak dapat yang terbaik mmgle byk dugaan... kite kene igt..seramai mana org tak sukekan kite..seramai itu jugelah org yang sukekan kite..malah berlebih2 lagi... wish u best of luck ye elia...=)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

alhamdulillah elia dah bangun & melalui ujian ni dgn tABAH...bykkan berdoa....

L said...

sabar elia...
ini semua dugaan buat kita...

jodoh semua di tangan tuhan...
insyaallah mungkin ada yg terbaik buat elia nnt.... ;-)

Adinda Wawa said...

life must go on...go elia!!! caiyok2!!

Athirah RazNa said...

sabar yer kak elia. mesti ada hikmah disebalik semua perkara yang berlaku.
nasib baik tak tutup. saya memang suka sangat baca entry akak, tak kira pasal apa pun. blog akak lah sumber inspirasi untuk saya membuat blog. pengakuan jujur ni.hehe(sempat)okei2. takmo sedey2 lagi. insyaallah hidup akak akan lebih ceria dan bermakna selepas kejadian ini. akak kuatkan semangat ek. saya doakan akak sentiasa sukses dalam apa jua keadaan sekali pun. amin.

:) senyum tak perlu kata apa apa.

Unknown said...

Salam Elia,

Saya tahu apa perasaanya bila berada di tempat Elia.. tapi mahu atau tidak hidup perlu diteruskan. Baguslah kalau Elia sedar tentang itu. Kalau perlu menangis.. menangislah sepuas2nya biar lega hiba di hati.. tapi jgn dikenang lagi perkara yang dah takde. Dekatkan diri pd Allah… dekatkan diri dgn kawan2 supaya Elia tak kesorangan meratapi perkara yg dah terjadi... Apa yg terjadi pasti ada hikmahnya..

Buat masa sekarang, tumpukanlah sepenuh perhatian pd pelajaran.. Allah dah kata setiap hambaNya diciptakan berpasangan-pasangan… InsyaAllah.. ada juga utk Elia tp tak tahu siapa…bila… yg pasti dia lebih baik dr sebelumnya…

Be strong..harap Elia kekal bertudung… dan moga ditakdirkan suami soleh daripada Syurga….

InsyAllah….

Ikr@m Sulaiman said...

slm kak.saya ada mengikuti kisah akak ni..apa pun banyak2 kan bersabar ye kak..camnilah ragam dunia dalam industri akak..saya tak menyalahkan sesiapa.Semoga akak teruskan blogging dan kuatkan semangat dalam menempuh hidup..

akhir kata Selamat Berpuasa kak

Yg Benar.

atas pagar person! ;-)

Amieynna said...

elia.. sy nak like 87 juta kali entry ni..
kamu memang kuat..
thanks coz xakan delete blog ni..
thats the correct way..
chaiyork!

Lydia Miza said...

salam adikku elia.
sis LM hanya pandang je apa yg berlaku selama ni,tp hari ni sis nak coretkan sesuatu baut elia.Jangan pedulikan haters ye dik,kuatkan hati..teruskan melangkah.memang pahit duhgaan yang datang.tp ingatlah ini semua adalah bahagian yg kita perlu lalui sebagai hamba-Nya bagi meningkatkan darjat kita.Moga kepahitan yg dilalui tu akan hilang sedikit demi sedikit.jgn patah semanagt ye.

Anonymous said...

banyak2 bersabar ye...wish u gud lucks!

dyah16 ! said...

tabahnya elia. harap ketabahan ni berkekalan.
Semoga Allah memberi rahmat buat elia sekeluarga.

:)

Mimy Marizd said...

i slalu jd silent readers kt blog elia. tp bile bce entry ni i rse sebak sgt. i mcm dpt rase penderitaan u. u kne byk2 bersbr elia. ade hikmah d sebalik semua ni. insyaallah. (:

Anonymous said...

kuatkan semangat n teruskan hidup demi family akak k. itu penting

سيتي زاريث صافيه said...

Salam . sis harap bersabar k dalam keadaan2 mcm nie . *senyum tk perlu kata apa2, senyummmm * ;)

Hati Tisu said...

slm ramadhan. hye elia. moga elia trus tabah n sbar hdapi dugaan yg berat ni. berat mata memandang, berat lg bahu yg memikul, ye tak?sbar ye deq, akk yakin elia kn bjye tempuhi sume ni. go go gal. Allah takkan sesekali mguji hambaNya di luar kmampuan hambaNya.pdulikn sume kata2 haterz. diorg tu cmburu ngn elia. tp xmo ngaku. pas2, psl KFCM, elia msh muda, jauh lg perjalanan. sepjg pjlnn tu nanti, elia kn jmp lbh ramai jejaka yg sememangnye bermcm ragam. KFCM atr yg elia dh jmp. scr jujurnye, drp pndgn mata kasar akk, KFCM mmg lbh ttarik ngn gegel yg ala2 elia zmn sblm berhijab dl. cz skandal die persis elia yg dlu. biarkn jela die blalu deq. mmg amek mse utk mlupakan, hanye mase yg mnentukn. moga elia kekal bertudung spt skrg. even dh btdung, stil blh bgaya kn? mcm2 tdg, shawl, syria, tdg denim ekspres sgala bgai ade (dh mcm pjual tdg plak). blhla elia pelbagaikn gaya. muda2 cm elia ni, sume tdg ssuai. ttup sket mlut org yg kata elia 'mcm mcik' sjk pki tdg ni.tp xslh klu kita fkr positif komen2 diorg tu kn?all d best 4 u elia. gud luck 4 ur final test k.

BeloG MTT said...

Sabar yer Elia..Setiap yang berlaku tu ada hikmahnya..Mungkin Allah sediakan Elia pelangi yang lebih indah di masa akan datang dan seseorang yang boleh membahagiakan Elia dunia dan akhirat..be strong k dear.. :)

Unknown said...

Salam elia, i really like ur statement .. tenang n cool .. Semoga tabah mengahadapi dugaan ini ..

ummi umairah said...

Assalamualaikum.. Dear Sis Elia,

Bykkn sabar n istiqamah dgn segala kerja yg sis elia lakukan yerp.. fokus dgn study n the most important is u should b proud with ALLAH coz HE showed u the 'truth' in ur way.. never regret wit all these things n believe ALLAH always b by ur side!!~~ kte sbg hambaNYA xlari dari kesilapan, maafkan mereka n redha dgn ape yg tlah berlaku.. nescaya, sis elia akan temui kebahagiaan.. Aminnn, InsyaALLAH... sbg saudara muslimat, kami sntiasa mndoakan yg terbaik utk dik elia ekk, aminnn.. luv ya.. t.care ^^

myrah said...

jodoh pertemuan di tangan tuhan...
moga elia tabah menghadapi dugaan ini....hope everything wiLL b fine..Allah lbh tahu ape yg terbaik utk kite...:)
b strong key...

lisa lis said...

assalamualaikum..

dik akak doakan adik terus tabah k, hadapi dengan tenang k. insyaalah, akak doa semoga segalanya dpermudahkan.

EchaJasni said...

salam 9 Ramadhan Elia..

:: Akhirnyer...
setelah lama menunggu,
ya update gak belog..tengs a lot
dear.. ;)hehehe

:: Syukur alhamdulillah..ya kuat!
tabah dan sabar
melalui semua nya ni..even
dalam diri n hati ya ALLAH SWT
jerk yang tahu kan..Ingat! ALLAH
SWT tak kan uji hambaNYA yang
tak mampu lalui setiap dugaanNYA
akak dah penah rasa dan lalui
so, akak faham sgt pe ya rasa..

:: life must goes on dear..
cheer up..
bergembiralah dengan family,
kawan2 dan semua yang ade
bersama ya..jangan layan kan
perasaan yg macam2 2..untuk
jangka masa yang terlalu
awal ni, memang segala macam
ya akan rasa n ingat,kenang
boleh layankan,
tapi jangan sampai mudaratkan
diri..jika rasa macam2..
amik wuduk, solat dan mengaji..
mengadu dengan ALLAH SWT..
DIA MAHA MENGETAHUI SEGALANYA..
kerna kita amik masa 1 jam untuk
sayang seseorang, tapi
untuk melupakan sampai bila2 pun
belum tentu boleh.sebab kita
pernah saling menyayangi, saling
menyintai..

:: fokus pada study ya, jaga
kesihatan, capai segala impian
ya,itu lebih penting..yang
dah berlalu biarkan berlalu..
semua nyer mematangkan ya utk
melalui masa akan datang..

:: percayalah, pas ni ya lebih kuat
bila di uji ALLAH..Think positif
muhasabah diri..

:: jaga diri sebaiknya..
yakin lah..ALLAH SWT dah cipta
kan seseorang yang terbaik untuk
ya..sabar! pasti akan ada..
berhati hati dalam memilih
dan mencari teman hidup pasni..
kenal hati budi dulu, n tak yah
tunang2 dah..terus kawen jerk
nanti..hehehe..bercinta
selepas kawen, lebih manis
dan indah.. ;)

:: Perempuan2 yang baik hanya
untuk lelaki2 yang baik..begitu
lah sebaliknya..

:: sabar lah dalam setiap dugaan
yang menimpa..
hadapi lah dengan senyuman..

:: update belog salu tau ya..

:: Ini lah yang di nama kan
KEHIDUPAN...

salam sayang untuk ya ;)

zuwaidah said...

alhamdulillah, elia sudah pulih dari kesedihan walaupun masih lagi berbekas di hati. teruskan hidup dengan penuh ketabahan dan ketenangan. moga hidupmu dirahmati ALLAH hendaknya

Mama Naveed said...

be strong.. :)

miSs dee 4 dino said...

elia, kalau kita yakin setiap yg berlaku ade hikmahnya, insyaAllah semuanya akan berlalu dengan tenang dik. kita hanya mampu merancang tp kita kadangkala lupa Allah ade perancangan yang lebih baik untuk kita. Take care dik!

MizzDayana said...

be strong!

Hida Kadiso said...

tabahkan hati dik.. moge ade hikmah disebalik sume ni... cayok2!!! =D

Fika Karim said...

Elia. saya tak pernah jumpa orang setabah awak. hope awak banyak sabar ye. saya tahu condition awak sekarang macam mana. ini semua ujian yang Allah bagi. mungkin ada hikmah yang mungkin awak atau sesiapa pun tak nampak. btw, saya nak je jumpa awak live! peminat setia blog ni kot..:)

Ms. M said...

Hello dear. I am so proud of this particular entry. Quite frankly, you have exhibited maturity and composure in handling the overpowering criticism and such. So proud of you. People come, people go, and only the true one will stay. You still have a long way to go, and I pray for your success in the future. I believe this is just the beginning of something better for you. Hold your chin high up, and stay strong. You are an inspiration :)

Unknown said...

dont wury elia..u cntik..jgn sbb laki u down..i pcya ade yg lebih baik utk u yang Allah S.W.T dah tetapkan..

Nurul Huda said...

Elia, ALHAMDULILLAH.. :')
Ingat, Allah selalu bersama Elia :)

lynnlola said...

kembalilah kepada-NYA. insyaAllah hati akan lebih tenang. u surely can get through this. no worries. there's a lot more people who loves u. ignore about the haters. they can say whatever they want but they can never be as strong as you. insyaAllah ade yang lebih baik menanti sis elia di hadapan. siapkan diri menjadi yng terbaik juge untuk dapat ape yg terbaik;)

allthebest sis!<3

Unknown said...

Alhamdulillah..
such a strong girl..
semoga adik akan lebih kuat..:)

A's said...

sabar ye kak..Allah tahu yg terbaik buat kite..lebih baik terbongkar sekarang dari masa hadapan :)

Unknown said...

Assalamualaikum Elia,
Semoga Elia tabah menghadapi dugaan ini..ini mungkin ujian dalam hidup Elia tp tidak bererti Elia akan terus diuji..insyaallah berkat ketabahan & kecekalan Elia menghadapi dugaan ini ada ganjarannya..Sekirannya benar jodoh Elia & MIA sudah tersurat untuk bersama walaubagaimana ujian, dugaan, keburukkan yang seangkatannya..insyaallah tiada siapa mampu menolak takdir itu & seandainya tidak lagi berjodoh anggaplah ia sebagai satu rencah & perasa yg diberi untuk dinikmati dlm hidup.. Tabahkan hatimu wahai adik Elia yg cantik lagi manis..

Sunah Sakura said...

alhamdulillah... redha ye dear... Allah nak bagi elia jumpa orang yang lebih baik... insya'Allah...

(tak sangka rupanya elia muda dari akak lagi... dulu2 masa mula2 kenal blog elia dari segmen abang ben, ingatkan lagi tua...hehehe...)

suhaina laui. said...

alhamdulillah.....semoga sentiasa tabah n bahagia dgn ms2 akn dtg....ALLAH SWT sentiasa disisi hambaNYA ;)

KuNanGKuNanG said...

semangat ni la yang kami mau ada pada elia.elia mesti kuat. pasti ada pengganti yang jauh lebih baik pasni.cube tengok pengalamn2 mereka yang penah putus tunang. pengganti yg datang semuanya lebih baik kan? Allah maha adil. DIA xkan menzalimi hambanya..kami sentiasa mendoakan kebahgiaan elia.

*suka gambar atas2, wajah elia nampak tenang sangat.:)

farasakura said...

sabar la ye sis...setiap y berlaku pasti ada hikmahnya :)

cik dot said...

sabar ye. stiap perkara ad hikmahny. keep smiling ^^~

Alia Ramley said...

chill kak elia. there's someone outside there is waiting for you.. better than him. insyallah.. jodoh pertemuan di tgn Allah kan. be strong, dont lose faith. =)

Rosie Posie said...

thats the spirit! go go Elia ^^

naerinabalqis said...

elia terbaik..jgn pandang belakang..hehe..

FadhDeela said...

bykkan bersabar ya!! yakin bahawa ada hikmah disebalik dugaan ini..bykkan berdoaa! skrg nie ape2 ALLAH byr cash :) xsampai sebulan pun dah tersebar pic 'DIA' kat internet...korang lebih tahu siapa salah siapa betul..ape2 bykkan berdoa! awk masih muda teruskann kehidupan!

Unknown said...

Awk mmg strong dik..takpe awk masih muda..semestinya ada jodoh yang lebih baik lagi suatu hari nanti..InsyaAllah =)

adinda awin said...

Be strong...be strong...and be strong....

i percaye..u akan kawin dulu b4 KFCM,...its true..
kebanyakan yg di aniaya selalunya tuhan akan bg die bahagia dulu sebelom org yg menganiaya....

doakan terbaik buat u k elia =)

misya said...

banyakkan bersabar

Fida Rafidah said...

X pe yang...U still muda and bg I terlalu muda. Hidup ni masih jauh. Belajar dari kesilapan & semoga berbahagia selalu...

saadah azmin said...

tak pe kak elia Allah nak bagi yg lgi baik

~salwaredzuan~ said...

hi sis,

just drop by to let you know tht someone read ur blog. someone wants u to be happy. and someone wants u to smile. wish u all the best in watever u do.but i am glad to read this entry and to know tht ur one strong lad.u go girl...no matter how hard life is (it always be), never give up.

if a person doesnt love you, u hv the world to love u

miss princess said...

di harap sis dapat bersabar k..ALLAH tu syg kite that why Dia uji..ALLAH tak akan menguji hamba nya di luar kemampuan hambanya itu sediri..

stay chill and cute sis..:)

Izwa Kamaruddin said...

insyallah ade lagi yg lebih baik selepas ini utk Elia terus berdiri..

akak harap elia akan terus tabah & kuat kerana ramai lagi yg menyokong elia di belakang kiri & kanan..

insyallah...ade cahaya & harapan baru tuk kami dik..

najihahfara said...

akak..sy pun nak nangis bile bace entry ni..even ape pun dugaan yg Allah bagi kat akak ingat 1 ni je kak..Allah menduga akk sebab DIA sangat sayangkan akak..nak2 tengah bulan ramadhan..die akan dpat balik ape yg die buat kak akk..cume Allah je yg tau ape yg berlaku antara korang..em cume kat sini agak keciwa dengan kfcm..
ape pun always be strong ye kak..ramai lagi yg sygkan akak :)

lots of love,fara

.::: Princess MOMOY :::. said...

sabarlah elia
momoy suka elia dan apex sekali
so dua-dua tetap momoy follow

darling said...

tabah kan aty yer.. sila baca entry nir..cikepal tlis untuk u..
http://cikepal06.blogspot.com/2011/08/dedicated-post-to-elia-jejariruncing.html

Anonymous said...

semua yang berlaku ada hikmahnya....hope elia tabah....

jodoh, rezeki, ajal maut di tangan Allah...

eqacashperlala said...

salam
be strong kak
setiap yang jadi itu datang daripadaNya
dan setiap yang terjadi ada hikmahnya
mungkin tuhan mahu memberi yang lebih baik daripada sebelum ini
semoga terus tabah :)

Myvitrd said...

Setiap terjadi pasti ada hikmahnya.. banyak bersabar dan bertawakal kepada Allah S.W.T

Mohd Sazli Cikgu Autocad said...

elia...be strong dear...awk memang seorng yg tabah~~~sy doakan awk supaya dapat jodoh yang baik suata hari nti~jangan tension ok!!!chill la;)))

ziahSu said...

alhamdulillah & hepi ble elia dah kembali mengUpdatekan blog:)

semoga tabah menghadapinya...

~~~~~ur silence reader~~

shiori_LA said...

ya Allah tabahnya elia...semoga elia terus tabah...menghadapi segalanya....kumbang bukan seekor dik....keep going on ok....kitorang baca blog u bukan sebab si KFCM je....sebab u jugak...so keep on writing k....

Noor Fatin said...

biarlah org cakap apa elia. diorang xrasa. yg mengutuk, mengata mmg ramai. kalau benda ni terjadi kat diorg baru diorang tau..

semoga tabah. allah telah tunjukkan siapa dia yang sebenar, syukurlah. ada yang dipersiapkan terbaik untuk mu :)

emma'zmaa said...

semoga tabah mengahadapi dugaan ini...

eiyra'z said...

alhamdulillah..itu yg sebaiknyer...mungkin ada hikmah dan pengajaran disebaliknyer...

emma'zmaa said...

semoga tabah mengahadapi dugaan..

cik nur said...

hurm insyallah nur doakan yang terbaik untuk elia oke take care yaa :)

Nuroll said...

Dear Elia,

kak will follow u okies...no worries...sabaq byk2...:)! sayang awak *hugs*

rennylesa said...

o yes! that's the spirit gal...

I'm sure sepanjang masa 'meng-away-kan diri- dari dunia maya' telah memberikan banyak masa utk elia menilai, menganalisa banyak perkara. Dan for me, sy dpt rasakan melalui ungkapan entri ni, hati elia itu bagaimana.

Despite all the sisa-sisa kesedihan, but life must go on. Rite?

All the best elia for your future..maybe my 1st intention reading ur blog is to know u and KFCM, but now..its more to know u as one of my blogger friend.

We write aka blogging not because of someone..but to most bloggers @ writers...we write because its our passion. :)

God Bless.

Qhaifa Nur said...

smoga tabah dlm dugaan ini,ada hikmah disebalik kejadian yg berlaku, mungkin baik untk elia dan......

axie said...

sedih baca entry ni..
ada hikmah atas segalanya :)

Anne said...

Sy baru membaca blog Jejari Runcing 2-3minggu lepas & had read thru all ur entries abt u & MIA.

U have 2 b strong girl, lgpun Eila kan masih study so focus dgn study, jgn biarkan hal2 mcm ni mengganggu. U'll find someone better out there.

Good luck!

Anonymous said...

bersabarlah yer..Insyaallah elia akan dpt pengganti yg lebih baik n beriman..jadikan sume ini pengajaran dan sentiasa dekatkan diri pada Allah...pada Apek "kamu pun diharap bersabar,tp satu je pesanan, pilih perempuan yg boleh dibuat isteri, bukan pilih perempuan yg boleh ditayang2 dlm media"....

dLa Suri said...

Sabar & be strong ye kak elia!
Insyaallah, ade org yg lebih baik dri apek tu. Kak elia doa byk2, doa org teraniaya , Allah akan makbul kan :)

siti zarizza said...

sabar yer kak elia. ramai yang supprt kak elia. pape pun. ALLAh da janjikan yang terbaek untuk setiap hambaNYA. life must go on :D

zulkbo said...

salam kenal..
moga anda tabah..usahlah bersedih
Allah pemudahkan urusan anda..
Allah tahu mana yang terbaik
buat hambanya..

Shahada Fauzi said...

alhamdulillah..jelas nampak elia seorang yang tabah melalui penulisan di entri ini..


juz move on with ur life..masih jauh perjalanan yg harus elia tempuh..elia masih muda..


jadikan pengalaman hidup ini sebagai satu pengajaran untuk elia terus memperbaiki diri..syukur kepada Allah kerana memberi elia petunjuk dan kekuatan untuk hadapi semuanya..Allah menguji takkan pernah berhenti..elia insan terpilih..


gembira tengok perubahan elia..dah pakai tudung sepenuhnya..teruskan oke..


akak doakan yg terbaek je untuk elia..^_^

ninie_azriena said...

seriusly, ninie sokong semua yang sis elia tuliskan kat atas ni..
semua tu kenangan dan dengan kenangan juga kita belajar untuk jadi yang lebih baik..
bersabarlah sis, ALLAH dah tetapkan someone yang jauh lebih baik untuk sis sebagai pasangan..senyumlah,,
pandang ke hadapan dan jgn sekali2 mengalah dengan cemuhan org sekeliling..

Liana Azmi said...

isk isk. be strong dear girl (:
untung Tuhan dah tunjuk dia permata atau kaca kan? -.-

ross lizzy said...

be strong kakak..ada hikmahnya mybe... :D

dee said...

elia, benda yang aku perasan kat kau ialah kau dah pakai tudung dengan sempurna. tu baik untuk kau. keep it up elia.. =)

andynurehanadibahrahim said...

Allah will always be with us, smile and be strong =D

afayufu said...

setiap manusia tidak akan terlepas dr dugaan... saya sendiri tidak terlepas.. tp saya dah delete entry dia tu.. mmmm... coz mls nk tgk pix tu semua.. walaupun blog ini wujud bukan sbb siapa2. saya tetap akan hadapi semua dugaan dan rintangan dgn kuat demi anak tercinta... yang penting kita perlu tabah dan sabar... percaya tuhan itu maha adil... sabar ye.. mmg mula2 stress kan... time tu satu je kita kena ingat.. Allah....

tza said...

Allah won't test a person beyond his or her capabilities. and every time He tests you, He is only making you stronger

Living Seed said...

Fri(END), Boyfri(END), Girlfri(END)
Everything got an "END"
except Fam(ILY) --> It means "I LOVE YOU..."

DARI DAPUR GEEWA said...

ELIA...NO WORRIES K...duguaan tu..de hikmah nye...dari menangis di kemudian hari biar la menangis sekarang....gud luck ...be strong gurl ya....

intanurulfateha said...

ada jodoh tak kemana :)

.:pUbLiC_eNeMy:. said...

tabah ye elia..better man will come.. :)

*hugs*

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Elia masih muda dan jadikan ini sebagai pengajaran dalam hidup...yang dah berlalu biarkan berlalu ... No more tears..Kita merancang tapi tuhan yag menentukan...dan yang penting we should believe that what was happen have their own reason....God always knows the best for his slave

emarieys said...

semoga elia tabah menghadapinya... tumpukan kepada pelajaran elia itu..

salam ramadhan dari saya

Anonymous said...

Byk2 bersabar.. Ini semua dugaan. Disebalik dugaan, ini ada hikmahnya juga. Allah takkan turunkan dugaan yg kita tak boleh nak handle. Mungkin bukan jodoh elia. Mungkin org lain yg ditakdirkan jodoh elia. So, bwk2 bersabar ye. Byk kan berdoa kepadaNya, dia lah yang menentukan segalanya. =)

elina_rick said...

elia..

cekalkan hati..semua ni urusan-Nya..sy turut simpati ape yg dh terjadi..sebagai perempuan..sy phm sgt ape yg elia rase..sy skrg tunangan orang...sy xdpt bygkan klu ape yg terjadi pd elia terjadi pd sy..xtau sy mampu ke tidak hadapi semua ni..sy yakin berlakunyer perpisahan tu adalah permulaan untuk kite bertemu dengan orang yg jauh lebih baik dari yg sebelum ni...

Anonymous said...

salam....

pertama sekali saya sejujurnya rasa sedih atas yg berlaku.. namun ini sudah tadkir dan kita sebagai hambaNya patut redha...

cik Elia,

kembali kuat dan tabah...percayalah apa yg berlaku pasti mempunyai hikmah yang tersembunyi..

setiap orang ada dugaaan masing2. kadang2 tu sangat berat untuk diterima..tapi spt yg saya nyatakan tadi..terimalah dengan sabar dan redha...

-semoga Allah swt merahmati anda dan family..

sr

anis aniesa said...

sabar ye kak..

harap akak sudi baca entry saya untuk akak ni :)

http://anisaniesa.blogspot.com/2011/08/dugaan-yang-datang-itu-ialah-selingan.html

Fadhilah Bakri said...

my love relationship. hahaha.

no matter what happens, life must go on. bykkan doa semoga Dia memberikan ketenangan hati dan kuatkan IMAN atas segala apa yang dilalui.

"And if Allah touches u with hurt, there is none who can remove it but He; and if He intends any good for u, there is none who can keep back His favour; He brings it to whom He pleases of His servants; And He is the Oft-Forgiving, Most Merciful" [10:107]" - Allah takkan menguji hamba-Nya yang tak mampu.

GLad we face this kind of situation becoz we can share it with others. Just like me,sekarang jadik Dr Love utk my frens yang selalu gado dgn partner dorang.Hehehe. Pengalaman putus cinta yang sangat2 memeritkan ni bukan semua orang boleh dapat dan bukan calang2 org bleh dapat. Hanya orang2 yang kuat je boleh berdepan dengan situasi kecelaruan dan keserabotan otak cenggini. Hehehe.

*Sharing is Caring because Experience in Life teach us to be more matured!*

~xoxo~

jannah said...

Ingat Semua sakit datang dari Allah dan akan kembali kepada Allah.. :) Be strong Elia.. Jodoh kita telah ditetapkan.. walaupun isi alam hendak menghalang sekali pun.. Jodoh ialah takdir yg dah ditetapkan ... Bukan janji tapi pasti dari Allah ..Doa agar dapat jodoh yang baik... La Tahzan.. <3

Ayuni said...

I just want to say, there are lots of guys out there...Allah knows the best, pray to him...He will hear you...

Yaya Hafiza said...

sabar k elia..perancangan Allah itu sempurna.So kita kena terima dengan redha..percayalah!

sedikit kongsi apa yg pernah sy rasa elia..moga Elia tabah.

p/s: Dia yang maha mengetahui segala perancangan yang ada,yang menggerakkan hati untuk segalanya,Maka dia juga yg mengetahui..SubhanAllah, Tiada daya dan upaya awk untuk pertahankan apa sahaja dari hubungan ini melainkan dengan izinnya.

Ms Ikin said...

salam, elia...

1- ALLAH menguji hamba-NYA mengikut kemampuan hamba-NYA.. means, ALLAH knows u can handle this situation.. be strong,dear..

2- BERSYUKURLAH bile diuji.. sebab ujian tu tanda DIA sayang+pedulikan kita.. & setiap ujian tu akan dihapuskan dosa2 kecil..insya'Allah...

3- kadang2 ALLAH sengaja menemukan kita dengan org yg salah dahulu sebab DIA nak kita sentiase meminta dgn DIA.. rajin2 doa,dekatkan diri dgn ALLAH.. sebab kalau kita xmintak, macammane DIA nak tau&tunaikan ape yg kita inginkan.. kn??

4- lepaskanlah die, redha... ALLAH lebih tau ape yg terbaik buat kita.. bahagia milik setiap insan.. yakin&percayalah, ALLAH da tetapkan bahagian masing2..begitu juga dengan kebahagiaan elia.. mcm rama2 dlm kisah CIK EPAL.. ^_^ sabarlah, tabahkan hati..

5- jangan terlalu bersedih, PASTI akan ade 'pelangi' di akhir cerita..


*salam ramadhan... >__<

Anonymous said...

pasal unfollow tuh kan, xda maknenyew Elia.. ila niyh bukannyew dh follow nk sesuka hari unfollow an??

ila harap ila akan setabah Elia jika ada sumtin berlaku seperti ini.. :)

semoga berjaya dalam kehidupan yew.. dipertemukan jodoh selayaknyew dgn kamo.. Dia mengetahui yg terbaik buat kita.. aminn.. :)

Nida Hamdan said...

elia bagusnya, nampak sangat kuat and tabah! move on okey! :)

Yaya Hafiza said...

p/s: Dia yang maha mengetahui segala perancangan yang ada,yang menggerakkan hati untuk segalanya,Maka dia juga yg mengetahui..SubhanAllah, Tiada daya dan upaya AWK untuk pertahankan apa sahaja dari hubungan ini melainkan dengan izinnya.

Delimawati said...

Elia...
Saya nk bagi awak serangkap pantun..

Pergi ke kedai membeli tali,
Tali di ikat pada pokok meranti,
Walaupun die yg kamu amat kasihi,
Janganlah kamu bersedih lagi..

Chill out Elia...
always love u..

Fika Karim said...

sabarlah Elia.

http://penafika.blogspot.com/2011/08/peritnya-sebuah-perpisahan.html

naie-cho said...

be strong darl. mungkin kami tak 100% faham keperitan kamo. tapi kami sentiasa ada di belakang kamoo. God bless ya!!

bunga said...

Semoga elia kuat n tabah...ape yg belaku ade hikmah...Cinta yang kekal abadi ialah Cintakan Allah S.W.T

Lilyy said...

alhamdulillah.. semoga elia terus tabah n sabar ye dear.. setiap yg berlaku ade sebabnya.. Allah sentiasa ada dgn org2 yg sabar..

* tetap nk follow u jgk.. heeee.. ~

senyum selalu k... =)

Che Kay said...

Semoga Cik Elia akan bertemu kebahagiaan yang dicari satu hari nanti.

My Life My World said...

Menitis air mata tanpa disedari dik waktu akak baca post kali ni. Kau kuat dan Insya ALLAH akan terus kuat. Percayalah ada Hikmah di sebalik semua ini. Allah tidak pernah mungkir pada janji janji NYA.

Akhir kata dari akak "It's Better To Be With No One Than To Be With A Wrong One".

Maiey Qemal said...

be strong ek elia....sye pon penah mgalami benda yang same...nasib Allah tunjukkn sbelum bertunang...So kite ni sgt bertuah sebab Allah dah tunjukkan siapa dia sebenarnya sebelum kite kawin...ada hikmah disebalik semua ujian ni...lupekan yang lepas2 dan mulakan hidup yang baru ek...=)

Gee Maryam said...

be strong,setiap benda yang jadi itu ada hikmahnya... :)

misz myza said...

hi elia... nak jadi seorang yg tabah pun bukan nye senang kan.. tapi at least you cuba juga tuk lawan segala dugaan ni.. Kalau tak, xde la entri ni.. Ape2 pun, i rasa u buat keputusan tepat dgn tak memburuk2kan ur ex-fiancee dlm blog ni.. Biarkan je la dia dengan kehidupan baru dia.. begitu juga elia.. InsyaAllah, ape yg berlaku ni sememangnya ada hikmah.. Allah menguji elia dgn ujian ni, sebab elia insan yg terpilih.. Teruskan belajar ok..

Che Kay said...

Semoga Cik Elia akan mengecapi kebahagiaan yang dicari. =)

♥NuR SyAFiQah♥ said...

sy follow akak sebelum sy kenal apek lagi..so dont worry ehh ;)

RuBy_ WaChaa said...

^_^ bgus... teruskn perjalanan awak... kt depan kita xthu apa akan jd kn.. semua ada hikmahnyewn....
cayooookkkk darling....

sopisTcated said...

dear, it's not the fullstop!

Rancangan Allah itu maha hebat!..

percaya bahawa setiap yang berlaku ada alasannya..

Semoga Elia sentiasa dibawah kasih sayangNya...amin. u go gurl!

Si GadisSemasa said...

kak ya , semoga kak ya terus tabah .

Unknown said...

akak hebat la :D sabar je ~

Dunia Amyra said...

sabar ye kakak elia. love this entry!

Amir Aidid said...

you go girl ! kuat kan semangat . dont let this kind of thing bring you down . tapi buat laa this thing as your pembakar semangat untuk terus maju dan berjaya . utamakan dulu your study , i read that you have a lot of tests need to be faced kann ? good luck with it ya .

ingat , dont let thing matter bring your down . your family , your friends and even your reader here will always support you in any situation . and you will never be alone i guess . and one more thing , keep on blogging and never stop . ;)

take care miss jejariruncing . ohh before its too late , happy Ramadhan . :)

anakpakmud said...

be strong elia!what goes around comes around...

DaYaH JeLitA said...

Sedihnya baca....harap kak elia sabar..and jumpa orang yang lebih baik...kecian cangat ngn kak..hurmmm...nanti dapat la balasan sapa yang curang tu..hurmm : Cara Berkesan Melupakan Kekasih Atau Cinta Lama

~azillakhalison~ said...

sabar yer elia.,xtau nak ckp cmne ni..sedih sgt bace entri u.yup,i'm so emo bab2 cmni huuuu

ULAT NOVEL YEAHHHH!! said...

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja… tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan…

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..


~ALLAH knows BESt!~♥

Sianei said...

Salam Ramadhan Elia,

Di bulan yang barakah ni, byk kan beristighfar dan mohan pada Nya. baca lah doa ini "Allahumma inni auzubka minal hammi wal hazan" Maksudnya "Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari kecemasan dan kesedihan.amin.

Take care of yourself ya!

Kak Petitechipmunk Petite

reenapple said...

yeay... congratulations for being strong..hehe
betullah... hidup nie tak lari dari dugaan...
tetiba takut nak bertunang even takde calon lagi.. heheh
papepom...bersabar .. everything happens for a reason...soon you will meet someone better than before...
salam ramadhan jugak...

Dee Yana Dee said...

Hai Elia.Alhamdullilah akhirnye awk bgn semula.Allah bg awk ujian ni sbb Dia igt kat awk setelah lme awk terleka.Xpe Elia,ade sesuatu yg lbh baik utk awk lps ni.Idup perlu diteruskn wlau ape terjadi.Usia bkn ukuran bg kematangan seseorg tp sbnrnye pengalaman idup yg mematangkan seseorg yg akn jadikan seseorg itu lbh sempurna dr seblmnye.Kesalahan yg lalu jgn diulang lg.Moge kehidupan awk arini lbh baik dr sebelumnye.

AmaLiNa Qaseh Gold Kota Damansara said...

Alhamdulillah, elia bangun dgn semangat yg kuat. Perempuan mmg dijadikan lembut tetapi diberikan satu kekuatan yg lain dari yg lain. Elia pernah dgr bhw "tangan wanita itu mampu mengoncangkan dunia.." so kuatkan wanita..akak percaya elia jg kuat begitu...mudah2an, elia bahagia slalu..Amin. Cintailah Allah lebih dr segala2nya..

hanie razali said...

salam elia.....
ni first comment saya kt blog awk.....saya bangga gan semangat awak....tunjuk an :gurls power:....pe pun ucap an syabas kt diri awak....dan bertemu jodoh dgn yg lebih baik....lg pun awk muda lg....:)

izzhRzl said...

sabar ye kak elia you can get better than him.syukur jadi mase still bertunang kalau dah kawin lagi perit.i'll always support you

Farra said...

salam... selama ni sy jd silent reader je..huhuhuhu .

sy harap akak akn okay lepas ni . kene byk bersabar dan lakukan amal ibadat time bulan puase ni manelahh tahu satu hari nanti akak dan Apex akn berbaik balek . kami doakn yg terbaikk :)))

Nadia said...

sbr ye elia..nad follow bukan MIA atau spe2..tp nad follow bcoz elia..:)

new entry :: Day 04 - A picture of yourself and a family member

zoeLa said...

akak jgn down yerr..lumrah hidup mmg mcm tuu..kuatkan semangat..everything happen for the good ! chill sis :)

Azirah said...

semoga elia tabah..
mungkin DIA nak bg elia bnda yg lbh baik =) amin..

kite ske jawapan utk yg ni..

So Elia akan delete ke semua entry lama yang berkaitan dengan KFCM tu?

sokong ape yg Elia ckp..
x kn kita nk buang kenangan yg buruk tu. dari kejadian sebegini kita belajar & kita matang.

keep it up elia =)

shatirah said...

u go go girl.... big girl wont cry yeah.. but let the cry to max. loud if u think it worthit =D -TIRA-

Mariuca said...

Hi Elia,

First time commenting and just wanna let you know that my thoughts are with you in this time of need. You are right, no need to dwell on the past and let's move on to better brighter things. Like they say, it is better to have loved and lost than not to have loved at all. Take care of yourself and worry not, the pain will eventually go away. Lotsa hugs for you for being so brave and true to yourself. Salam Ramadan.. :)

echa takashimaya said...

Tabah!

ZooRha said...

Alea....kamu mmg budak short sweet yg matang.. matang dlm mmbuat dan menerima keputusan. akk prnh lalui bnda yg sama namun prhubungan kami hnya putus disebabkn perbalahan sama ada utk bertunang atau meneruskan pernikahan. tiada toleransi. awalnya akk cuba mnjadi kuat, namun semuanya memerlukan masa, TAKE UR TIME DIK. fikirkn masa lalu hnya membuat kita mnjadi lemah dan sedih. ttp dgn fikirkn masa dpn kita akn menjadi trus bersemangat. Alhamdulillah dengan usia akk 3 tahun lbih tua dr elia..akk dh mula bjinak-jinak dgn perniagaan katering...sgalanya hdir lepas akk pernah dikecewakan oleh seseorang yang akk anggap llaki yg baik. namun akk percaya ALLAH lg thu apa yg terbaik sebenarnya utk diri kita dik.. sekarang akk bkn menutup pintu hati pd insan bernama llki tapi setelah apa yg pernah terjadi apa yg utama bg akk adalah kerjaya dan keluarga.. I'ALLAH, ALLAH BERSAMA-SAMA DENGAN KITA.. DOA INSAN YG TERANIAYA LEBIH MUDAH DIMAKBULKAN. DOA MOGA dengan dugaan ini kita menjadi lebih kuat. LAKUKAN yg terbaik untuk diri sendiri & family. Moga kita mmpu utk terus berdiri kmudian berlari...

Meteoragurlz said...

salam..sabar jelah elia..sy pon pernah mengalami situasi yg mmg sama ngn elia cuma ex sy 2 x lah sefemes MIA ni..3 thun berhubung putus ditengah jalan..heheh..kuat kan semangat,buat bnda2 yg boleh melupakan perkara lalu k..hehe..good luck elia..

Pinkbubblegumprincess said...

Never be sad for what is over, just be glad that it was once yours.

No boy is worth your TEARS, and the one who IS, will NEVER make you CRY, yet Sometimes the person you really need is the one you didn’t think you wanted. =) be strong elia!

DiyanaDaniel said...

Ya Allah..kau lindungilah Elia, limpahkanlah kasih sayang dan belas kasihanmu padanya...aminnn..

Ain Zayy said...

sedihnya baca enty kak elia kali ni..
selalunya entry yg happy2 jer...
erm..tak pe la..hidup ni tak selalunya cerah kan ? harap akak tabah hadapi semua ni ye..be strong !!
InsyaAllah, akan ada yg lebih baik menanti akak..salam~

gadis semalam said...

tabahnya elia...alhamdulilah..smoga kesedihan berlalu pergi..

"daun yang gugur tidak akan membenci angin"..

B33HA B3n said...

SEDIH LAK BACA...kalau lah saya sekuat elia....

Pearl said...

Elia,

Be strong dear....He know what is the best for u. I will follow your blog cause I just know the goalkeeper from here.

Anyway, pernah dengaq lagu Rick Price "Heaven Knows"?

Maybe my love will come back someday
Only heaven knows
And maybe our hearts will find a way
But only heaven knows
And all I can do is hope & pray
'Coz heaven knows.

My friends keep telling me
That if you really love her,
You've gotta set her free
And if she returns in time
I'll know she's mine

lyric mcm tulah...kawan akak bg lyric ni masa akak break dgn BF masa duduk Uitm SI last 10 years. lyric ni yg blow up semangat akak utk survive. Takpalah Elia....just think on your studies ok?

all the best dear :)

Anonymous said...

SALAM AWAK ... GOOD GURL ...

insyallah berkat kesabaran awak , awak akan jmp someone that menyayangi diri awak seadanye...

betui tu , Allah s.w.t menemukan kite dgn 'KACA' dulu & baru le kite akan ketemu dgn 'INTAN'..

banyakkan doa key .. kalau le bley, lupekan apa yg dh terjadi, pls transformed ke ELIA yg baru

('x gune menangisi manusia yg x reti tuk hargai kite', nnt awk akan paham jgk)

Anonymous said...

Smoga Allah berikan Elia Kekuatan Untuk Menghadapi semua dugaan ni...


Saya Bangga dengan awak..awak kuad..saya tak sekuad awak :)
teruskan Untuk Menjadi PErempuan Yg Kuat..

Orang yg Baik Untuk Org yg Baik :)

Mummy said...

Hidup mesti diteruskan walau apa pun terjadi...pasti ada hikmah disebaliknya...semoga awak bertemu dgn insan lain yg lebih baik...

husnyhoneys said...

keep strong ye elia... moga ada lagi baik + lagi soleh dari sebelumnya... yg soleh itu utk si solehah... berusahalah mjadi solehah... insyallah... :)

azrinna basri said...

saya tetap akan jadi follower elia sbb saya suke segale entry yg elia tulis..apepun elia saya betul2 doakan Allah ketemukan elia dengan jodoh yang baik..dan semoga elia tabah menghadapi ujian Allah yang Maha hebat ini..dan kepada kerul fahmi..entah la xthu nak cakap ape pasal dia..yg aku thu aku dah xsuke kat dia..aku just suke ko atas padang jela ye..semoga ko berbahagia dengan 'adik' ko 2..

Ameh Wahab said...

Sentiasa doakan yang terbaik untuk Elia sesungguhnya Allah tu Maha Adil..

Ingat la cinta dan pada manusia boleh hilang/mati/pergi hanya cinta pada Allah s.w.t sahaja yang kekal selagi kita mencintaiNya. =)

Shiela Firdaus said...

Elia sedang di uji dengan ujian paling berat untuk diterima. Doakan kamu bahagia & terus tabah dik walau kita sebenarnya tak kenal pon antara satu sama lain!!Doakan juga yg baik² utk dia kerana SATU DOA KEBAIKAN KITA HULUR PADA ORG LAIN 10 DOA MALAIKAT DATANG MENDOAKAN KEBAIKAN KITA !!

terus tabah ehhhh!! luv u!

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

semoge terus tabah ...

rose razak said...

moga elia tros tabah.ade org diuji lg terok dari dugaan yg elia kena hadap skunk ni.ALLAH itu Maha Adil. :)

Jasmine said...

sabar ye sis elia ..semoga masa dpt mengubah luka di hati tu..insyaAllah..setiap yg berlaku ade hikmah nye..semoga sis elia berbahagia jugak suatu hari nnti dgn jodoh sis di dunia dan akhirat ini..
salam Ramadhan sis ! :)

Cik Bunga said...

tersentuh bace entri ni. moga elia terus kuat menempuh mase dpan.
syg elia!
hehee

Ruse Sulaiman said...

salam elia.. akak mengikuti kisah elia dr awal hingga kini.. be strong. bak kata elia ada hikmah disebaliknya. jauh lg perjalanan yg hendak dituju dan masih byk ruang untuk memilih yg terbaik utk diri elia. good luck!

akhi Muhamed Haziq said...

Sabar ye.. besar ganjaran Allah bagi pade orang yang mencanak kesabarannye

Anonymous said...

Salam,

to elia : be strong yeahh ! Allah is always be there for us.kalau jodoh pasti tak ke mana :)
do come & visit my blog :

zuhailazulkifli.blogspot.com

yayanlalah said...

sabar dan tabah k. kuatkan hati tetapkan iman. mungkin ade someone lebih baik yang Allah dah aturkan untuk elia in future. syukurlah semuanya dah terlerai. jaga hubungan dengan Allah dan jaga hubungan sesama manusia, insyaAllah hidup bahagia. =))

lalala said...

Sesungguhnya setiap yang berlaku mematangkan diri kita and I see that in u today. Congrats! Ada sinar bahagia di hujung sana ;)

alinz said...

chayok2!!! salam ramahan..

nurshaf said...

elia punye ayat, nampak cool je ><'

gud2---chills ok

Beyond Expectations said...

Be strong, every cloud has a silver lining :-)

Anonymous said...

mmm...teringat masa i dulu penah jad mcm ni...phm sgt2 pe yg u rasa...time final exam lak tu...baca buku je nangis,baca buku je termenung...but jgn u sampe mcm tu...thats we call life my dear...but still remember love is miracle we dont know what happen next...ingat...ada hal2 yg ingin kite lpskan,org yang x ingin kite tinggalkan...tap ingatlah...melepaskan bkn berakhir segalanye...melainkan awal sebuah kehidupan baru...chill dear!!..:D

ItaYaniN said...

salam elia..ppuan memang dilahirkan lbh kuat dari lelaki..kuat bkn dr segi fizikal..tapi dari segi kekuatan mental..namun kadangkala kalah dari segi emosi..
takpe..hari ini awk menangis..esok lusa pastinya ada cahaya/pelangi bakal mewarnai idup elia..pasti..tu janji Allah..setiap ujian yang diberikan..dijanjikan hikmah/iktibar yang sangat manis untuk kita kecapi..
it's not worth it menangis kerana kecewa pada seorang lelaki yang mungkin tidak tau untuk menghargai..jika ada seorang lelaki yang melukai..percayalah..ada lebih 1000orang yang lebih baik daripada nya..
akak baca blog elia dan follow..not just because elia pernah bercinta ngan dia..tapi sebab blog elia salah 1 blog yang menarik..bkn blog syok sendiri..so, just being yourself..keep move on..jauh lagi perjalanan elia dalam dunia ni..jangan disebabkan 1 lelaki..elia down dan putus asa..insya allah..ALLAH sentiasa berada di sisi hambaNya yang redha dan pasrah dengan ujian dariNya..
wassalam..

Aliah Rahim said...

sis
banyak banyakkan bersabar
setiap dugaan yang kita lalui pasti ade hikmah disebalik kejadian ini...
mana tahu one day sis akan jumpa sesorang yang terbaik lagi daripada dia...
kita mana tahu kan??
tapi ALLAH S.W.T iyang menentukan kita juz mampu berdoa n berserah...

Anonymous said...

HILANG RESFECT DEKAT MIA!!!
BE STRONG ELIA...

Daya said...

Hi Elia. Be stronger :)

Anonymous said...

salam..
be str0ng elia!
u l00k s0 sweet whn u smile a l0t! =) happy sedih bahagia duka semua tletak pada kita.. 0rg lain hanya bole melihat & berkata.. 1 day psti ade yg lg baik.. u r stll y0ung.. jst ikhlas.. ok.. =)
wassalm...

«Oldest ‹Older   201 – 400 of 752   Newer› Newest»
Blog Widget by LinkWithin