Thanks For Viewing My Blog =)

Friday, August 14, 2009

Cerita Seram kul 3.33 pagi semalam



Ni bukan cerita lawak atau rekaan.
Ni serious sumpah jadi pagi semalam..
Malam jumaat lak tu.

Sebelum ni memang aku selalu dengar cite momok
ni tapi tak pernah la terfikir akan experience sendiri.

Tapi semalam was the first la. Sumpah bulu roma aku mencanak sekarang ni.. rasa cam xnak cite je tapi ada yang insist I cite.. cuak gak sebab walau sekarang baru kul 10 tapi all my roomate dah terbongkang tidur. pnat setelkan Ptptn td kot. Ni aku sorang2 terjaga depan Lappy ni.

Ok. it goes something like this..

Semalam as usual lewat malam I watch movie kat Lappy ngan MiezaLem.. My roomate YanaMic dah tidur time tu.. The movie ended around 2pm. So lepas dah abes Mieza pun masuk tidur. Mata aku lum ngantok lagi. so aku pun online. Tenet laju kot time tu.. so aku pun surf la apa lagi..
then all of the sudden tenet offline.. down gile2 vavi.. aku pon rasa maybe time untuk tido.. so aku simpan lappy dalam locker and off to bed..

katil aku tingkat atas double decker. mlm tu mieza n yana bawa tilam turun and tdo kat lantai..derang mmg slalu tdo berdua sebab miza xbrape berani. aku lak tdo sorang2 kat tingkat atas tu.. masa nak tdo of cuz la aku take off my spec.. then samar2 la aku nampak sekeliling pon. then masa aku tdo (which slalunya akan tdo menyereng and mengadap bilik n bukan dinding.

masa nak terlelap tu aku terpandangkan kat one corner of the room ada something red and glowing. macam berbola api tapi bile diamati macam bukan je. setahu aku there's nothing there. so what was it? aku masa tu dah rasa lain macam. tapi stay calm and cool. keep reminding myself mybe i was being to paranoid. its nothing.

Then aku pon cuba lelapkan mata. ye la dah kul 3 setengah pagi kot. esk nak bangun awal nak uruskn ptptn. Selalunya bile malam aku selalu terjaga untuk slowkan kipas cuz kawasan bukit bile malam sejuk die.. yya rabbi.. xmenahan! slalu dari 5 aku slowkan pada 3.. tapi malam smlm aku berpeluh2 macam kipas tu tak berfungsi je. then aku bangun tengok dah level 5!

Pelik bin hairan.. camne aku leh rasa panas teramat sangat ni? malas nak fkir panjang aku pun sambung tidur.. then tetibe i dengar macam ada org cuba buka pintu bilik.. tombol pintu tu dipulas ngan kuat skali.. aku terkedu.. nasib aku kunci pintu masa nak tdo tadi.. tapi sape lak nak masuk bilik ni pepagi buta ni?? arghh.. malas nak hiraukan aku pejamkan mata rapat2.. jantung dah xyah cakap.. cam motoboat dah..

Then bile aku cuba nak lena, aku dengar bunyi "tap.......tap".. aku amati betul2 macam bunyi kat bantai aku je. sumpah darah aku menyirap time tu.. at the same time aku dapat rasa macam ada "something" kat belakang aku.. rasa cam ada "benda" tdo sbelah aku.. and benda tu cam provoking me suh toleh.. tapi cam biasa org tua2 dan dalam movie cakap "jangan pandang belakang"... aku buat bodoh dan dalam hati ku tak henti2 baca ayat kursi dan any ayat2 yang terlintas di fikiran ni.. sumpah cuak.. but still thankful i x di"usik" lebih teruk lagi.. maybe benda tu saje nak test i kot.. ntah la...

4 comments:

ewan said...

hahahaha...tu lah...tido lg lambat2..kang dah kena kaco...

archiBloggie said...

HEEE
SO SERAM

Wani Jauneh said...

supposed to be 2am kan? hehe

♥ FuzyZeera ♥ said...

biase rr..'dia' suka ngusik org yg tito lmbt.tp hostel mmg cmtu kn..ktne2 hostel pn sme.seram..

Blog Widget by LinkWithin