Thanks For Viewing My Blog =)

Monday, August 1, 2011

Dapatkan Harian Metro hari ini



:: pic koleksi HMetro (gambar lama sblm mula Elia bertudung) ::

KUALA LUMPUR: “Saya langsung tidak tahu dia mahu putuskan pertunangan kami. Saya hanya mengetahuinya melalui akhbar (Metro Ahad) hari ini (semalam),” kata Aimie Harmelia Mohd Hashumi, 22, tunang penjaga gol nombor satu negara, Khairul Fahmi Che Mat.

Sehubungan itu, Aimie Harmelia atau lebih mesra dengan panggilan Elia menafikan dakwaan Khairul Fahmi keputusan memutuskan pertunangan diambil selepas berbincang dengannya.


“Dia tidak pernah cakap apa-apa mengenai keputusannya (putus tunang), tiba-tiba dia keluarkan kenyataan dalam akhbar membuatkan saya dan keluarga begitu terkejut,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Elia berkata, pergolakan dalam hubungan mereka sudah berlarutan sejak sebulan lalu dan lebih memburukkan keadaan apabila Khairul Fahmi enggan berjumpanya bagi menyelesaikan masalah mereka.


“Apabila diajak berbincang, pelbagai alasan diberikan malah saya pergi berjumpanya selepas perlawanan persahabatan skuad negara menentang Liverpool pertengahan bulan lalu untuk menyelesaikan masalah kami, namun ditolaknya,” katanya.


Mengenai kenyataan Khairul Fahmi pertunangan mereka berakhir bukan kerana orang ketiga, Elia menegaskan kenyataan itu hanya helah Khairul Fahmi untuk `menyelamatkan' dirinya sedangkan banyak bukti menunjukkan dia ada hubungan dengan wanita lain.

“Pada saya punca sebenar masalah kami memang disebabkan orang ketiga dan saya mempunyai bukti kukuh mengenainya. Mungkin disebabkan itu dia enggan bertemu saya,” dakwanya.


Elia mendakwa, kewujudan orang ketiga dalam perhubungannya dengan Khairul Fahmi sudah diketahuinya sejak awal Julai lalu melalui pelbagai petunjuk, malah selepas diselidikinya dia percaya Khairul Fahmi ada hubungan dengan wanita lain sebelum mereka bertunang lagi.

“Saya tidak henti-henti berdoa supaya Allah berikan petunjuk bagi menyelesaikan kemelut yang berlaku antara kami. Tak sangka, tak lama selepas itu ada seorang wanita datang berjumpa saya dan mengaku ada hubungan istimewa dengan Khairul Fahmi,” katanya.


Menjawab satu soalan, Elia mengaku ada mengeluarkan kenyataan dalam laman sosial facebook mengenai tindakan Khairul Fahmi menengking ibunya (Elia).


“Mungkin tindakan itu salah saya, tapi selepas itu saya mendiamkan diri dan tidak keluarkan sebarang kenyataan lagi sebab ingin memberi masa kepadanya memulihkan keadaan. Tidak sangka pula dia sudah buat keputusan dan menghebahkan di akhbar tanpa berbincang terlebih dulu dengan saya,” katanya.


Elia berkata, tindakan Khairul Fahmi memutuskan pertunangan memang dikesalinya kerana dia sudah menyiapkan sedikit sebanyak persiapan untuk perkahwinan mereka yang sepatutnya berlangsung pada hujung Oktober ini.


Sementara itu, ibu Elia yang enggan namanya disiarkan berkata, walaupun sedih dengan apa yang berlaku dia bersyukur kerana Allah memberikan petunjuk sebelum perkahwinan anaknya berlangsung. “Namun, mak cik minta dia (Khairul Fahmi) selesaikan semua ini dengan cara baik. Jika dulu dia meminang anak mak cik dengan cara baik, seeloknya mahu putus pun biarlah dengan cara baik, bukan cara sebegini,” katanya.



p/s: dapatkan senaskah HMetro utk membaca selanjutnya tentang pengakuan ibu KFCM tentang isu ini.


credit sumber: http://www.hmetro.com.my/articles/2011080100314320110801003143/Article


600 comments:

«Oldest   ‹Older   401 – 600 of 600
zuhaida said...

kak elia , kuatkan semangat okey . banyakkan berdoa :)

purplegurl said...

sabar la elia ye....sye br je tau hal ni....terkejut jgk sye bce....slme ni sye ingatkan semua bjln lncar....ingat la...Allah tu Maha Adil...segala yang berlaku pasti ade hikmahnye...

purplegurl said...

sabar la elia ye....sye br je tau hal ni....terkejut jgk sye bce....slme ni sye ingatkan semua bjln lncar....ingat la...Allah tu Maha Adil...segala yang berlaku pasti ade hikmahnye...

purplegurl said...

sabar la elia ye....sye br je tau hal ni....terkejut jgk sye bce....slme ni sye ingatkan semua bjln lncar....ingat la...Allah tu Maha Adil...segala yang berlaku pasti ade hikmahnye...

Fareadz Samani said...

Salam..nampk nye ta ramai kaum adam bg komen,,heheh...

ok lah camni Elia..ape yg u patut wat skrg yelah doa byk2 n diam kan diri untuk smentara waktu..biar masa aje yg menyelesaikan masalah ini,tp bukan maknanya Elia perlu duduk diam..Elia sibuk kan diri Elia..klu dia bukan jodoh Elia..lupakan lah dia...

N referring to all comments yg girls ade nyatakan bahawa lelaki mmg macm tu,da ade org baru bg mcm2 alasan untuk berpisah,itu adalah salah..
sbb i baru je kena mcm Elia nie,she leave exactly with the same reason with Apek (khairul fahmi)..so..bukan sahaja lelaki yg berlakuan begitu..Both of gender..itu smua adalah kuasa Tuhan,kita tidak boleh elakkan...
Sbr byk2 ye
wassalam....

Riea Fadani said...

ape yg terjadi semua ade hikmahnya...
semoga Allah beri kite jalan yg terbaik..menghadapi semuanya..ALLAH itu maha mengetahui....we all support u..

so Atirah said...

Cik Elia, sabar kena kuat. Buat tak tahu je, kita serah suma kat Allah. Smile okeh =)

Ezna Khalili said...

Sabar dan Tabah buat Elia.....

PuTeRi said...

DULU I SKE DENGAN KFCM. SKARANG DA RASA BENCI KAT DIA WALAUPON DIE MAIN GAME DENGAN BAGUS TAPI BILA DIA MAINKAN PERASAAN PEREMPUAN RASA MACAM MENYAMPAH SANGAT.

WaNieY said...

salam.. selama ni saya juz silent reader je.. sekarang ni elia, pandang ke depan.. u muda lagi.. bukan kfcm sorg ja ada.. maybe dia bkn jodoh u.. maybe jodoh u selepas dia.. hanya Allah maha mengetahui.. be strong dear.. kuatkan diri, kuatkan hati.. family dan kawan2 elia sentiasa di sisi.. elia buktikan bahawa elia tak lemah.. jangan cepat melatah.. memang pedih utk terima.. mmg amik masa, once u maafkan dia, u akan lebih tenang.. =)

afira said...

silent is golden, girl..

be strong, ok??

kita hanya hak milik Allah..alway remember that..

-ifa-

afira said...

silent is golden, girl..

don't publish to much about your feelings..

just believe in karma..

Allah is fair..trust no one but ALLAH..

Be a strong,girl..!!

now...smile..=)

Unknown said...

kasihan....

lain kali hindari FB kalau tengah emosi...

sangat bahaya!

♥ ANH Gallery Collection ♥ said...

hope elia tabah hadap suma dugaan ni..seb bek jd time belum kawen, klu da kawen xke haru.. so skang ni byk kn berdoa..biakan dia dgn dunia dye..

Mey said...

poyonye komen2 ni..haha

bibirmerah said...

To Rennylysa:

Komen kamu ada sikit salah..berkait ngn tuhan...

"... God have prepare for you the right one."

Actually, u must say.."God has prepared.."

God is the one and only; ALLAH s.w.t

Just betulkan..;)

Nuriesya Nadia said...

elia, stay strong girl. even tak pernah kenal or jumpe. but. as a woman. be proud of urself. jangan biarkan KFCM jatuh dan lemahkan elia. we all ade tuk support u. doa banyak2 supaya dipertemukan jodoh yang lebih baek. amin. :D stay chill and cool girl ! u can do it !! ganbatte ! :D

X.a.n.a said...

be strong! tgOk ina ex tunang mawi, dia dpt better one =) take care!
dont cry for the person that didnt deserve ur tears

anyss said...

jejariruncing! kuat okehh! :') sabar taw...

sHaHeKa eSkAndAr said...

kak lia,
sabar ye..semua 2 dugaan je..
tp sediwh juga korang jd mcm nie..suke both of u..minx2 KFCM ubah fikiran..

azziereyes said...

Hi Elia,

Bersangka baik lah terhadap percaturan yang telah ALLAH takdirkan.. :)

Sentiasa ingatkan DIA, InsyaALLAH, u'll be fine...

Keep On Going!

mohdhazlan Dreadlock said...

sesungguhnya jodoh dan pertemuan itu di tangan Allah ...

kita merancang tapi perancangan tuhan itu lebih baik ...

byk2 berdoa dan bersabar ..

gudluck cik alia :)

p/s: saya fllow blog ni
salam persahabatan ...


excellence!

missina said...

Elia,,kuatkan semangat dan berbincang betul2,,,klu lari dari mslh takkan selesai,,,bnykkan bersabar,,,ambil masa dan fikir kembali saat indah bercinta dulu,,,jgn dgn mudah nk putuskan perhubungn,,,

mummysyafie said...

salam dear, tak tahu nak cakap apa..cuma boleh doakan elia tabah menghadapi ujian dariNya. anggap saja bukan jodoh awak yer dik. maybe lepas ni ada lelaki lebih baik dan lebih jujur dalam hubungan akan datang pada awak. masih jauh perjalanan awak dan Fahmi. biar dier dengan jalan dier dan awak teruskan jalan awak. pastikan jalan itu awak tempuh dengan tenang dan sabar. jangan sesekali tersilap langkah..

dah jadi ada manusia..cepat berubah bila berada di atas. tapi jangan sesekali kiter lupa..yang diatas tak selalunya menang, dan yang dibawah tak selalunya tertindas.

apa jua yang berlaku...hanya elia dan dier je tahu. tapi buat masa ni..tenang kan fikiran..dekat kan diri dengan Allah..insyallah..

tapi akak tetap harap..elia dan dier boleh selesaikan perkara ni dengan baik. take care dear..

aZie said...

ermm..sabar ye..setiap perkara yg berlaku pasti ada hikmahnya..
n please..
be more mature in every decision that u make..

hajar chibi said...

sbr yea elia...
sy paham prasaan elia...

Budak Senget said...

salam.. kak elia.. kak elia ni macam Dr. Rozmey la.. main pilih2 kOmen utk diapprOve.. nak kOmen yg baik2 aje.. neway, luv u elia.. mmuah~ :)

Unknown said...

Elia..
Sabar la eyh..
Moga tuhan bg petunjuk kt Apek..
Amin.

stoneheart said...

dear elia.
i may not in ur position now.
but all u have to do is.
face with faith
dugaan allah.
ble kte rsa selesa dgn ssuatu allah akn uji sbb dia dh bg kta rs bhgia.
even skejap xsmua blh rs ape elia pena rse.
publisiti yg tlalu byk sometimes not good 4 us.
pengjran utk sume ap pn brsederhana je :)
here i stand as a woman who will pray fr ur strength.
n whatever he might say in the future
lebih baik kte sbgai prempuan bdiam diri.
tuhan akan pelihara org yg mnjaga aib org lain :)
with love
salam.

tiefazatie said...

dear..byk2 bersabar ye..kuatkan hati..hadapi dugaan nie..byk2 berdoa pada yg Esa..

kalu btol la die jodoh kamu..insyaallah akan bertaut jua..

allah itu maha adil lagi maha penyayang..kebenaran pasti akan ditunjukkan jg dear..

insyallah..allah makbulkan doa org yg teraniaya..dekatkan diri pada-Nya..mohon kekuatan drpd-Nya..

papepun..perempuan yg baik..utk lelaki yg baik dear..

keep on holding on..move on..enjoy ur life k..take care tau..=)

Unknown said...

kumbang bukan seekor.
bunga bukan sekuntum.

Farah said...

May Allah bless u.. elia. ! kaRMA TU Allah xsipan dalam kocek je. what they give, they get back.

Ain Zayy said...

salam kak elia...
harap bersabar ye..
mybe kfcm tak matang lagi dr segi pemikiran tentang hal2 mcm ni..lelaki kan..faham2 je la kan..
pe yg sy rase kak elia seorang yang matang dan tabah utk hadapi semua ni...
sy dpt rse yg korang berdua akan berbaik semula...insyaAllah.
berdoalah di bln puasa ni sbb doa orang yg berpuasa insyaAllah akan dimakbulkan..(doa sepenuh hati)
mungkin pe yang terjadi kat korang berdua ni nak kuatkan lagi ikatan hubungan korang berdua..
pasal orang ketiga tu...hampehh..x taw nk ckp pe..
sy mmang ANTI PERAMPAS !!
oppss..trlbih sudah..hehe
parents sy pun prnh de probs gara2 orng ke-3 ni..hmpir nk divorced tp akhirnya bersatu semula malah bertambah mesra lagi hubungan diorang..Alhamdulillah :)
pe yg pnting kne sabar,redha,tabah n selalu berdoa pd Allah..n kne slalu igt jg batas2 pergaulan dlm bertunang spy hubungan korang lebih mulia disisi Allah dan bahagia selalu...aminn~ :)

alepridz said...

sabar elia.... kuatkan semangat... jangan putus asa...

http://www.alepridz.com/

Seha Haris said...

eila, diamkan diri adalah lebih baik. bersabar lebih-lebih lagi dalam bulan mulia ni.
bila keadaan dah mula reda, awk boleh berfikir dengan tenang dan waras, bergantung pada awak untuk buat kenyataan atau tidak.
tapi satu je yang awak kena ingat, hilang dia tak bermakna awak hilang segalanya.
lihat kembali pada keluarga awak, orang sekeliling awak yang sayang pada awak.
be strong sister. kalau dia ditakdirkan Allah bukan jodoh awak, maka redhakan pemergian dia seperti dalam doa awak buat dia.
focus with your study and be somebody! make your parents proud!
somehow, one day he will realize his life without you around.
banyak dekatkan diri pada Allah kerana Dia lah kekasih sejati dari awal hingga ke akhirnya.

hyhhh said...

teruskan hidup walaupun tanpa si dia...

Mai la lawat blog saya:
http://depalma-sp.blogspot.com/

ajybzakaria said...

ouh..pas game liv tu..kteorg de perasan dia kt william ngan gadis...igt kak elia mula2..tp bkn..hmm..takpe ea..sabar ea

cikGU YaNie EiniZA said...

mmm....elia..tabah n sabar ya....smg apek sedar apa dia lakukan..xtaw nk ckp apa...

... said...

http://pwincessima.blogspot.com/2011/08/elia-tak-tahu-putus-tunang.html

annabelle said...

elia..pls be strong!forget this scambag,u deserve a better man.don wori how r u going to handle wif d media.u know how much they love "adding taste".only u can u/stand ur own LIFE.fyi,you ex-fiance is always lepak2 at kdai kopi in klate.if i hav a chance i will stab him,cut him into pieces.n took all the blame 4 u..ok i'm joking.but dat is how i feel.we support u elia!life must go on.unfortunately he is someone so u turn to be someone too and this is happening,the news spread everywhere..pls comfort urself :)

annabelle said...

oh yeah one more thing..no matter what ever he said still missing u ,still sayang or wut ever rubbish coming out from his mouth pls please i'm begging u don felt over for those word..u must have your own ego,n stand for urself after wut u have been through.n remeber this incident not only affecting u but ur whole family.i am sorry n pls forgv me for my words if i'm hurting u at the same time i'm trying to comfort u elia..salam ramadhan!!one more thing,i pray for your succes n a happy life!God bless you!

'aina_Sollehah said...

sabar je la..
umur muda lagi kan..finish up ur study first babe..
sayang dr sendiri dulu b4 think bout others,
mayb there is som1 better than him 4 u..

insyallah..wanita yang baik dijanjikan untuk lelaki yang baik miss elia..

Scarlett said...

Dear, bersabar la.. & jika mmg ditakdirkan kroang berpisah anggap jer xder jodoh.
you're a nice girl.. educated & cool.. i'm sure there's another man yg akn appreciates u more than he did.
I went thru a divorce & then after that putus tunang, 1 after another.. but i tried to be strong, bangkit balik & upgrade myself.
Alhamdulillah, selepas 2x kegagalan akhirnya dipertemukan jodoh ngn lelaki yg baik & bertanggjwp. Mmg masa bru putus tu kita akn rasa mcm dunia ni da berakhir, but trust me.. bla semua ni da berlalu.. u'll be thankful..
All the best dear..

.:.farayhasukri.:. said...

salam dik,
kuatkan smgt k dik,banyak doa,beribadat,,kepade Allahla adik mengadu supaya bg kekuatan tuk tempuh semua ni,akk tau adik kuat..Allah xkan uji hamba Dia ngn ujian yng hamba Dia xtertanggung..dats means adik leh tggung,cume lambat @ cepat je adik recover from all dis..juz nsihat akk,kurgknla mengexpose hal yg sgt pribadi gni,bkn pe rmai yg bace n org akn interprate mcm2,kdg2 slh pun ade interpretasi tu,so mnda ni bleh mengaibkan..berfikirla scra mtang dlm segala hal ye dik,papepun berbalik kepada Allah.k? smoga smua ni berakhir dgn baek..amin

Pearl said...

Dear Elia,

No matter what happened between both of you...just let it go...life must go on dear. Be strong and focus on your study cause its all that u need now.

be strong dear....


Maybe my love will come back someday
Only heaven knows
And maybe our hearts will find a way
But only heaven knows
And all I can do is hope & pray
'Coz heaven knows.

My friends keep telling me
That if you really love him,
You've gotta set him free
And if he returns in time
I'll know he's mine

http://www.actionext.com/names_r/rick_price_lyrics/heaven_knows.html

leeyanasir said...

cian kat awak.. x sangke fahmie tuh mcm tuh,x de pendirian! sblum fames ok jew..bile da fames hambikkkk!! sedey tgk..hurm elia tabah kan hati okey..

Hunny Kitty said...

remember satu perkara : lelaki yg baik untuk perempuan yg baik juga....perempuan yg baik untuk lelaki yg baik ye....- hadapi semua dengan senyuman. buat isthikarah....

The Ladies Creation said...

ni my opinion la...u kene start fikir dr mula knp apek mcm tu kan..mungkin sbb u ta prasan sikap u sndri yg buat die mnyampah..dari ape yg i bace ur blog, u tlalu dedahkan ttg die, ttg u ngn die..smpai xde limit, smpai 1 dunia tau..come on..dlm dunia ni ada jgk yg kt kne privatekan..sstengah org ta blh trime tau..

Apa2 pun..muhasabah dri b4 blaming ur fiancee..sye ni bukanla nk sebelahkan dia, n sebelahkan u...i just bgthu ape yg ptut..ini ttp dugaan yg u kne tempuh..apa2 pun sye doakan hbungn ni bkekalan..

:)

Abdullah_m.e. said...

assalamualaikum..ammabad`..terkejut juga sy mendengar perkhabaran ini..baru malam tadi sy ketahui sebab sy jarang sekali mengikuti perkembangan dunia terkini kecuali dlm engineering dan pengajian islam..

kpd cik elia,xpalah..sabar..sekurang-kurangnya Allah S.W.T telah memberi petunjuk sbelum kalian berdua membina masjid..dan sudah ketentuan Allah S.W.T mr.khairul fahmi@apek bukan jodohmu..

sedikit tips utk anda..sy syorkan cik elia fokus dahulu pd pelajaran dan perkara seperti ini mungkin boleh di`reconsider` setelah habis pengajian nanti.buat sementara K.I.V dahulu..tekankan kepada usaha rohaniat utk mencari jodoh..iaitu menjadikan diri kita sendiri lebih baik dari sbelum ini..dgn sedikit2 belajar dan menjalankan perintah Allah S.W.T..mudahan2 ,insyaAllah..lelaki yang baik utk wanita yg baik..wallahu`alam.

jangan berhenti berblogging ya..blog ini antara yg paling kerap dilawati pengunjung..

teruskan hidup spserti biasa,insyaAllah..

lisa lis said...

assalamualaikum....

dik sabar k, semua ni ujian tuhan, andai elia ada wat salah dgn dia, dan dia wat salah dgn elia, maafkan dia saja. biar apa yang berlaku ini ada hikmahnya biar akan dtunjukan kebenaranya satu hari nnti.

sy banyak baca komen dalm oh bulan dan beautifullnara, komen deme semua kejam bagi yang xmghadapi situasi mcm elia, hope dik tabah k, sabar, tuhan sentiasa ada d smping kita. andai betul apa yang elia rasakan, insyaalah allah akan tunjukkan perkara sebenar. appun , harap tabah. bukan senang nak menghadapi apa yang elia hadapi sekarang nih.

be strong k, Allah sentiasa bersama hambanya yang dalam kesusahan.

Puan Eka said...

elia sabar jelah okey..mungkin dah takde jodoh..biarlah KFCM tu dengan hidup dia..nampak sgt dia tak buat keputusan dengan tepat....

kadang2 tuhan temukan kita dgn org yg salah sebelum tuhan menemukan kita dengan jodoh kita...

tabah lah..ujian ALlah swt di bulan Ramadhan ini..semoga ada hikmah disebaliknya

Mr.niklodeon [♂] said...

as'salam~
sabar jer yea Elia~
smua tue da Hikmat~
as i knoe it~
u study kt UiTM Perak eh~??
mmber bgtau laa~
tp, nik sendiri xtau pun~

so, psal isu Elia tue~
nik tumpang simpati~
sabar jer k~
b strong~

stiap apa yg terjadi, da Hikmah ny~
lgpun, bunga bukan sekuntum~
kumbang bukan seekor, got it~??
Elia pun msih muda ag kn~??
so, have many time to change~
evrything in ur life~
urm~ ^^

p/s : klu org da Xnk~
Mr.nik nk ok~?? hehe~ ^^
just kidding, klu seriOus pun ok gak~!! hehe~ ^^
2 2 da dok Kelantan kn~??
klu betol Elia study kat UiTM Perak~
urm, tempat study pun da sma tue~
anyway, thx sbb bca coment yg merepek nie~
wassalam~
as'salam~ ^^

p/s : anyway, have time visit & drop ur coment at my blog k, tQ~

p/s : http://niklodeon.blogspot.com/

sjaa64 said...

memang susah kan bertunang dengan orang yang menjadi public figure ni, dahla hensem dan ramai peminat...sabor jelah...

Unknown said...

putus tunang lagi baik dari bercerai berai.

bercerai maknanya meruntuhkan masjid. Allah murka lagi marah. Tapi kalau la bercerai tu , bercerai la jgk. Tapi takpe la.

So lebih baik putus skrg dari putus bila kahwin nnti. Buat malu keluarga je.

JAI said...

Be Strong Girl..Life has to Goes On..

Anonymous said...

akak lia sabar yew,disebalik dugaan niew ada hikmahnyew kak...be strong...=)

J.i.J said...

As salam Elia::

sy cukup simpati apa yg berlaku, ade org suka ade org yg xsukakan apa yg terjadi.. kalu elia dah cuba jadi yg terbaik insyaallah Allah sengaja beri halangan agar elia berjumpa dgn org yg lebih baik.. U tgh study so habiskan study, buat yg the best utk life, umur pun masih muda lagi.. Apa yg Dia buat insyaallah Allah akan balas.. kita berdoa byk2 agar Allah tu bersikap adil dgn kita tapi kita pun jgn lupa jaga diri, jaga tingkah laku, jaga pertuturan.. Elia dah berusaha jalan terakhir adelah tawakal.. Saya doakan yg elia sentiasa tabah, kuat dan walaupun kita x sempurna kita akan jumpa pasangn yg bakal melengkapkan kesempurnaan tu okay.. Gud Luck Dear

Anonymous said...

<3 be strong hun <3
<3 only He knows what best for you <3
<3 just be patient and remember Him always <3
<3 insyaallah He will show you the way <3

Natasha said...

boring la yg bg komen pun budak2 yg x akil baligh lagi...

apa2 pun padan muka...lenkali jgn nak sombong2 sgt....awk tu x lawa pun...muka org tua...

gf baru apek lagi lawa....muda plak tu....hahaha

Uwais Al Qarni Bin Mohd Isa said...

tup taap..tup tap..bende cmni terjadi..mohon cik jejari runcing tabah ye....kami mendoakan agar dikuatkan jiwa..

nadila azhar said...

elia...pepun yg berlaku...kehidupan perlu diteruskan..anggap yg berlaku dugaan yg perlu dihadapi...wlau seberat mne kesakitan yg dipikul..hadapi dengan senyuman...masih pnjang pjalanan..masih bnyk duri2 yg akan dilalui...kalau dh tsurat die jodoh awk..insyaallah.....

Abd Rahman Md Desa said...

Salam,

Di bulan Ramadhan al-Mubarak ini kena bawa banyak bersabar.

Mungkin ada hikmah yang kita tak tahu, Allah sahaja yang Maha tahu.

Zaitun Palestine.

http://wanitamuslimah2u.blogspot.com/

Norasikin said...

tak caye la. memain je tu. Semuanya boleh dibincangkan lagi

miss lolly a.k.a luvfareda said...

BE STRONG ELIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !

eizan abdul rasak said...

hai..elia..i bru jerk follower ur blog..baca psl both of u..mmg sweet..ur relation penuh dgn kesbaran..kejujuran n kasih sayang yg xputus2..i hope u sbr dgn dugaan yg dtg..biarkn die pergi kalau itu yg die inginkn..be strong ok..

eizan abdul rasak said...

hai elia i bru jerk jdi follower..crita both of u..mmg sgt sweet..penuh dgn kesabaran..kepercayaan..kejujuran n kasih syag..yg xputus2...i hope u kuat utk terima qada dan qadar dri allah..kalau die btol jodoh utk u..seribu tahun akn dtg pon..die akn tetap jdi milik u :)

si para para said...

sabar..

Anonymous said...

assalamualaikum elia, semoga elia tabah mengharungi kehidupan . jangan difikirkan sangat apa yang dah berlaku mungkin ada hikmahnya untuk elia . Allah sengaja temukan kita dengan orang yang salah supaya kita akan bertemu dengan cinta yang sebenar dan supaya kita tak sesekali lupakan sejarah kerana sejarah menjadikan kita lebih matang dalam menghadapi apa jua situasi dan dugaan . sabar yer elia, saya sebagai salah seorang pembaca setia blog and fanpage facebook elia sentiasa mendoakan yang terbaik buat elia lebih2 lagi kita sama2 perempuan lebih memahami . :)

MerLe said...

xde kte lain yg boleh sy kte selain 'sabar'
sy hnya boleh kte tp yg menanggung adalah elia.. hrp elia tabah hadapi dugaan ni ngn tenang. Allah Maha Adil. tiap apa yang Dia uji ada hikmah yang tersembunyi.. andai kata jodoh elia mmg ngn dia, dia tetap akan kembali nti..
tenangkn hati..kuatkan iman.. doalah yang terbaik utk diri..insyaAllah kebaikan akn dtg pada diri..

saya kacak said...

ah, ramai yang hipokrit kat sini. dulu masa elia dengan apex, semua orang benci2, meluat2, doa benda yang buruk2. sekarang dorang dah putus tunang, "bersabar2". cam buduh. puas hati korang? sape2 yang pernah doakan dorang berpisah, jangan lupa hukum karma. :)

Iz iwan said...

bersabar abg...

Anonymous said...

Babe..ni nasihat aku:

1) ubah penampilan..masa tak bertudung dulu fesyen rambut kau agak selekeh..dah bertudung, ko tak kontrol berat badan plak. bila berkawan dengan selebriti ni, kene sentiasa tampil kemas..yer la ramai yang dia jumpa lawo kat luar sana tu.. tak perlu la hot sgt mcm kilafairy kan..tp kemas la.,.mmg rupa akan luntur one day tp kalau dari skrg pun dah luntur apa citer kan?..jangan amek hati tp ni ikhlas..suka atau tidak budak dahlia teck tu memang menarik. mmg orang kata tak semua lawa tu baik. tapi ramai kat luar sana lawa dan baik. lagi pun tak salah ko bergaya sakan ala2 hana tajima tu, atleast kalau si KFCM ni wat hal, bersusun orang lain ndak kan kau..

2) kedua ni..andai kata ko berbaik dengan dia balik, ko jangan la expose sangat ko tu awek or tunang dia.. memang orang tak kisah tapi dlm ati KFCM ko tau ke dia kesah ke tak. ni tak, dalam FB fanpage dia pun ko link kan blog ko.. mcm nak bgtau semua yang dia tu dah berpunyer kan..ko kene cool babe.. biar nampak mahal sket. bangga memangla bangga dpt berboifren kan dia tapi kalau dah jadi cenggini.. haa kan malu..

ini pendapat aku je.. jangan pulak marah.. sebagai lelaki aku nasehatkan jeee.. hehehe...

Unknown said...

be strong Elia....
de hikmah disebalik pe yg jadik ni...
kumbang bukan seekor dan bunga itu bukan jua sekuntum..
so what?... get up and keep going...
ku doakan ko dapat lalui saat ni dengan baik. amin

iLoveCoklat said...

utk adik Elia,

"Kadangkala Allah sembunyikan matahari.. Di datangkan petir dan kilat... Kita menangis dan tertanya-tanya, kemana menghilangnya mentari. .. Rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah.."


"Adakalanya kita perlu menangis.. agar kita tahu bahawa hidup ini bukan sekadar untuk ketawa... Adakalanya kita perlu ketawa... agar kita tahu menilai mahalnya setitis air mata.."


"Cinta pada bunga..bunga akan layu..
Cinta pada manusia..manusia akan mati..
Cinta pada Allah..cinta yang sejati.."


bersabar dan bertawakallah..tabah kan hati,tetapkan iman..

Perancangan Allah lebih baik..aminn

Amieynna said...

elia..
tabah ok!
memang die mawi nombor 2..
da popular mula cr org lain..
at least kamu xrugi ape2..
menyampah dah tengok die..
lagi satu pasal ex bf kamu kat forum..
kite rasa ada org yg menyamar n saje nak buruk2 kan kamu..
harap kamu sabar...

Amieynna said...

elia..
nak tambah lg..
jgn delete blog ni ok..
blog tengah hot..
setakat seminggu kite tgk da 1 juta view!!
congrates..
biar org burukkan kite.. ok..

zulkifli said...

salam,

sabar.

joodoh dtangan tuhan.

My Blog said...

korang kena matang skit, baru becinta dah heboh satu malaysia, putus pun heboh satu malaysia,

wiwie sazali said...

elia..

be strong...Allah SWT sayangkan kamu keran Dia tunjukkan semuanya sebelum u both berkawen..perjalanan elia masih panjang..sentiasa tabah oke...

LeLa HuSaiN said...

harap bersabar..itu bukan jodoh elia...bersyukur la sblum smuanya terlambat..
kuatkan smngt elia ye..

Idealis Malaysia said...

Harap ini boleh jadi ikhtibar kepada semua... kadangkala terlalu sangka buruk atau cemburu terlebih pada pasangan... selalu pulak tu... sebenarnya yg merosakkan... kadangkala tuduhan dan tomahan tidak berasas kita berikan pada pasangan kita kerana "cemburu"... dengar cerita dan berita dari "entah mana" terus terjah dan henyak pasangan kita yg tak tau apa-apa...

sorry la Elia... aku lelaki... dan aku pernah alami benda sama... yup tunang aku dulu seperti yg aku katakan... emosi terlebih, kuat cemburu dan tak ada kepercayaan mendalam pada aku... tapi aku akur mungkin org yg bersikap begitu bukan pasangan terbaik utk aku dan Alhamdulillah... Allah berikan kini pd aku isteri yg begitu spoting, memahami dan "percaya" pd aku... cemburu tetap ada tp tak la melampau-lampau... dan kami bahagia...

tak kisah sebenarnya berkawan dgn org popular atau kerap "dikejar" org... yg penting kena bijak... bagi aku kepercayaan adalah terpenting... x kisah apa org kata... kerana kau kenal hati budinya... dan kalau cemburupun tanya dgn cara berhikmah nescaya sejuk lah hati dan bertambahlah syg...

Apapun tabahlah... lelaki yg baik adalah untuk wanita yang baik... begitu juga sebaliknya...

Nini Hartini said...

dah jadi mcm mawi pulak. ni mawi jr.... elia, jadikan ini sbg pengajaran.awk pun muda lg. jaga peribadi, InshaAllah ada lelaki yg baik utk awak. sekurang2nya awk patut bersyukur sbb tau dia tu buaya sblm kawen lg... doa moga dipertemukan dgn jodoh yg baik utk awak.

Dragon Warrior said...

sabar Elia. kalau benda ni tak jadi, awak tak nampak belang sebenar dia. tentu ada sebab Allah uji awak dan Apek mcm ni. sebenarnya ujian pada Apek, jawapan dapat pada awak. sabarlah. ada hikmah disebalik apa yang berlaku. kalau ada jodoh tak kemana. awak pun muda lagi. yang penting, awak jangan lari dari menjadi diri sendiri. biar apa orang nak kata, awak tetap diri awak. salam.

ajuhazwani said...

be strong girl

reenapple said...

seriously... u tak boleh nak salah kan dia saja.... just look at ur side also....... aku tak cakap yg aku side dia or side ko.. just sometimes.. bila korang terlalu menghebohkan perasaan love korang tue.. there always something bad gonna happen...
it's okey la ko tak nak published this comment...aku just cakap dari pendapat aku je..
lelaki bila ko bagik terlalu pendedahan... sometimes diorang tak boleh nak go on...
dari post3 kau sebelom nie.. yg berkaitan dengan khairul fahmi... serious.. aku tak kisah sangat sebab nie blog ko so ko ada hak atas apa yang ko nak tulis.. but sometimes.. ko tulis berkaitan dengan kisah cinta korang.. hurmm.. aku tak minat sangat.. but ot's depends atas setiap orang...everyone has their own tastes...
papepom... bersabar la...
setiap yang berlaku ada hikmahnya,..
salam ramdhan...

Chenta Asmara IrisLuna said...

tabahkan hati k sis...lelaki yang curang n kaki perempuan xkan mengaku perangai mereka..sabar k sis..

pairjal said...

padan muka.

sindarella ezora said...

Sabar ngan dugaan..u deserve someone better than him..Anggap je takde jodoh..

Satu je nak nasihat..jgn terlalu push lelaki & cakap benda buruk pasal seseorang kat public..Bak kata pepatah, terlajak perahu boleh di undur, terlajak kata or post update di twitter or facebook, buruk padahnye..

Ape pon..Sabar...

iedzy said...

Dalam bulan yang penuh berkat ini..saya doakan semoga Allah s.w.t memberikan ketenangan hati kepada aimie dan keluarga...InshaAllah akan ada kemanisan di masa hadapan.

Zaid said...

menyampah pulak dengan apek bila jadi macam ni

Cikgu Vina said...

hi assalamualaikum elia
u go gurl...i know u r strong 2 face this kind of situation..u what..dis life full of suprise..this life also very unpredictable..trust me..Allah akan uat sumthing yang lg fantastic dgn ur life..u lost some then u will gain some..chill babe..u maseh muda...byk lg kejayaan waiting 4 u

Puteri Kayangan?@#$%???? said...

Tabahkan hatimu elia .. sesungguhnya allah swt mengetahui apa yang terjadi. Harap segalanya kan berjalan dengan lancar .. amin.

Melia said...

Salam Elia...
for everything that happens there's always a reason...
sebab tu pertunangan tk perlu dihebah2 kan...perkahwinan wajib diwarwar kan...oleh itu ambik iktibar...rasenya tk perlu la Elia ambik pot lagi pasal dia..kalau ada jodoh korang berdua..adalah tu...tak yah kelur paper la...tk manis...kita org perempuan...cerita dalaman simpan2 satu famili dah la...tk perlu canang2 satu Malaya...kalau dia bersalah..hukum Allah ade...remember what's goes around comes around...sabar dan istighfar byk2...sempena Ramadhan ni berikan kemaafan walaupun pahit...moga Elia bertemu jodoh yang terbaik dan lagi baik dr dia...

Unknown said...

seperti mana doa org ramai agar elia bertudung; kami juga mendoaka elia mendapat jodoh yang terbaik untuk dunia dan akhirat..insyaAllah sis! ~from uitm segamat wit luv~

Unknown said...

Sabar k elia, be strong n just remember ini adalah perancangan Allah kerana Allah knows best for all of us!

allah tidak akan turun dugaan or cabaran tidak setimpal dgn kemampuan seseorg itu, jadi elia harus taah hadapi cabaran ni..


Hanis pun pernah adapi problem yg sama. But life must go on no matter what..

Umialya said...

biar kecewa awal drp kecewa selepas melayari bahtera r/tangga, moga kebahgiaan sentiasa mengiringi elia selepas ini, amin

iamfarha said...

Salam..tabahkan hati .Allah tahu apa yang terbaik utk kita.

Mama HH said...

sabar ELIA.. setiap yg berlaku.. ada hikmah disebaliknye... insya'allah..

Fauziah said...

hidup mesti terus. usia masih muda jgn disiakan dengan meratapi kekecewaan. tentu Allah dah aturkan yang terbaik buat kita.

biarkan semalam jadi mimpi. jadilah kita ini sedar diri, tetapkan matlamat dan teruskan perjuangan untuk teruskan ke hala tuju yang lebih baik. kembali kepada Allah... sesungguhnya Allah sebaik2 tempat utk meminta2.

elia masih study kan? semoga dapat beri tumpuan sepenuhnya pada pelajaram.

selamat menjalani ibadah puasa. moga ramadhan kali ini membawa kita lebih dekat pada Allah yang Maha Mengetahui. insya-Allah...

anne.marissa78 said...

elia...
be strong, adik masih muda, dulu akak juga merasa apa yg elia lalui sekarang. Kite berkongsi tarikh bertunang yg sama 16.05 cuma tahun lain. Bila baca kisah elia tiba2 akak teringat kisah akak. Jalan cerita yang agak sama. Putus plak mcm org tak ada adat. Bingung, kecewa, seksa, merana semua ada. Tapi akak bangung balik demi kebahagian diri sendiri.

Segala yg berlaku ada hikmahnya elia. Ada yang lebih baik untuk elia kt luar sana. Berserah jiwa raga segalanya pada Yang Maha Esa, agar hati sentiasa tenang.

kak anne

SYIRA said...

I dedicate this 4 u.. =)

Allah Knows

When you feel all alone in this world
And there's nobody to count your tears
Just remember, no matter where you are
Allah knows
Allah knows

When you carrying a monster load
And you wonder how far you can go
With every step on that road that you take
Allah knows
Allah knows

Every grain of sand,
In every desert land, He knows.
Every shade of palm,
Every closed hand, He knows.
Every sparkling tear,
On every eyelash, He knows.
Every thought I have,
And every word I share, He knows.
Allah knows.

No matter what, inside or out
There's one thing of which there's no doubt
Allah knows
Allah knows
And whatever lies in the heavens and the earth
Every star in this whole universe
Allah knows
Allah knows

When you find that special someone
Feel your whole life has barely begun
You can walk on the moon, shout it to everyone
Allah knows
Allah knows

When you gaze with love in your eyes
Catch a glimpse of paradise
And you see your child take the first breath of life
Allah knows
Allah knows

Every grain of sand,
In every desert land, He knows.
Every shade of palm,
Every closed hand, He knows.
Every sparkling tear,
On every eyelash, He knows.
Every thought I have,
And every word I share, He knows.
Allah knows.

When you lose someone close to your heart
See your whole world fall apart
And you try to go on but it seems so hard
Allah knows
Allah knows

You see we all have a path to choose
Through the valleys and hills we go
With the ups and the downs, never fret never frown
Allah knows
Allah knows

Every grain of sand,
In every desert land, He knows.
Every shade of palm,
Every closed hand, He knows.
Every sparkling tear,
On every eyelash, He knows.
Every thought I have,
And every word I share, He knows.
Allah knows.

Every grain of sand,
In every desert land, He knows.
Every shade of palm,
Every closed hand, He knows.
Every sparkling tear,
On every eyelash, He knows.
Every thought I have,
And every word I share, He knows.

Allah knows.

alin said...

lelaki..

susah nak diduga perangai dia..

haihhh...

tak tau nak kate ape dah..semoga elia terus tabah..

Que Anez Que Aziz said...

buat elia,
http://qunieza.blogspot.com/2011/08/jujur-ke-kata-kata.html

regards,
que!

hanya sekadar berkongsi pendapat.

Rina Rahamat said...

bukan senang berpasangan dgn org terkenal kan..apa yg berlaku ada hikmah di sebaliknya..awak ada salah..dia pon ada salah..harap semuanya dpt diselesaikan cara baik..

Isamuddin Isa said...

kak elia, ada someone menanguk di air keruh... ada yang mengaku ex kak elia..

http://mohamadisamuddin.blogspot.com/2011/08/musim-orang-mengaku-ex-couple-blogger.html

Emmy said...

Update la blog, citer pasal lain lak... Boring la

Qistina said...

dear Elia hope sabar dan kuatdengan dugaan ni,statement KFCM mmg x kita jangka..kalau jodoh tak kemana insyllah sy doakan terbaik buat kamu.

~YaNa~ said...

bykkan bersabar ye elia.. anggap ini adalah dugaan. Allah dah tentukan siapa sahaja jodoh umatnye. insyaAllah elia akan dapat jodoh yang terbaik. kuatkan semangatmu..

Noyyo Kalin said...

sabar elia..
for me elia bukannya mahu menunjuk2 fahmi is ur tunang.... elia dah mula tulis entri tentang fahmi sebelum dia jadi porpular lagi... so x sebb orang mo cakap elia saja tunjuk2 sbb kefemesan fahmi.... pasti ada hikmah elia... pasti ada yang telah dirancang oleh Allah untuk elia... Elia takkan diuji untuk rasa seperti ini melainkan kerana Allah sayang padamu.. Have faith! Allah sentiasa ada dengan Elia...

Cik Haf said...

jujurnya, elia nampak tak sesuai bila tak bertudung..pakai tudung nampak lagi cantik

ryhana rahman said...

elia.. kadang kala ini dugaan.. tapi kalau ade jodoh.. jangan menidakkan nyer.. i nampak u'all sangt serasi.. sume kdg kala bile kiter dah terlampau stress.. kiter akan hilang kawalan.. dah2.. jangan sedih2.. ok.. inilah org kater dugaan bertunang.. tapi insyaAllah ade jodoh tak kemana kan..

daniadanis said...

hi elia,

apapun perkara sebenar yg blaku, semoga Allah kuatkan semangat elia utk harungi semua ini.

anggaplah ini pengajaran buat elia. andai sudah bergelar isteri nanti, sabar itu sgt perlu. lg2 dlm menangani masalah dgn pasangan. sebolehnya jgn dedahkan keburukan pasangan pd umum. tak elok. lg2 bila pasangan tu dh bergelar suami. (baru bgelar tunang elia dh xdpt kawal perasaan n post masalah kat fb). i know u will learn this. take care ok. doa byk2 pd Allah agar diberi pengakhiran yg baik, apa cara sekalipun.

*u r still young. study hard ok.

emarieys said...

ada hikmah disebaliknya

KeeMaH KiYut ;) said...

semoga elia tabah hadapi dugaan ini yep..insya'ALLAH jodoh tk kemana..mungkin ada yang terbaik utk elia..wanita baik utk lelaki yang baik ok..be strong ;)

misshannajr said...

Salam adik..
hurm mmg agak trkjt jgk la dgr brta ni..dan sbnrnya sya baru kenal siapa tunang KFCM hehe..
bawa la bersabar ok..harap semua ni dpt dihadapi dgn tenang..berdiam itu lebih baik dari kecoh2 hingga memalukan diri sndri dan family..kalo dia bukan jodoh adik..buat la mcmana pun ttp xkan bersama..so redha lbh baik kan..moga adik kekal berimej muslimah..focus on ur study..biar adik berjaya okei!! cahyok..chayok..

Unknown said...

Assalamualaikum, I really hope you and your fiance patch things up and clear any misunderstandings between you. I think he must be under a lot of stress after that game with Singapore, perhaps he is not thinking rationally or there are some other factors involved. In any case, my advice to you would be to stop making public statements about your relationship, as it will only cause more problems. If you truly love him (and I am sure he does love you too, or otherwise he wouldn't go through all that trouble with the Arabic getup, hahaha), both of you should really work this out behind the scenes.

Wasssalam.

wsuzana said...

elia!!! ingat satu saja... lelaki itu tidak layak menerima tangisan dari seorang jelitawan dan gadis baik macam elia. dia tgh bahagia... jgn susahkan diri kerana orang begitu. kuatkan semangat elia...

Mommy Ayu said...

Salam elia...

i ni silent reader u. Tibe2 suke bace coretan u... :)

Elia,
Allah sentiasa uji kita dengan pelbagai dugaan dan salah satunya ialah perkara yang sedang elia hadapi. Allah takkan menguji lebih dari kemampuan kita. Jika Allah menguji seperti sekarang ni, bermakna Allah tahu hamba2nya (elia dan tunang) ini mampu melaluinya dengan tabah...

Dalam perhubungan, salah satu sikap yang perlu ada ialah adakan perbincangan dan bertindak secara rasional, ketepikan emosi. Bertunang ni macam2...Apetah lagi berkahwin. Kalau elia dan tunang tidak dapat selesaikan masalah ini dengan sewajarnya, maka bila berumahtangga, mudah ia runtuh.

Sebelum putuskan pertunangan tu, ajakla tunang elia mengingati saat manis bersama ketika dulu, pengorbanan yang sama2 elia dan tunang lakukan...Syaitan ni jahat, suka buatkan manusia ni berfikir perkara2 yg buruk walhal yang manis tu lebih 90% banyaknya dalam kotak fikiran dan hati setiap pasangan...Cube tengok rakaman settlekahwin.com kembali. Untuk yang terbaek, rendahkan ego2 masing, berbincang dan cerita kembali saat manis bersama. InsyaAllah, sejuk hati masing2...Skandal mendal ni ketepikan dahulu kerana walaupon hanya 10% je perkara buruk yang dilakukan tetapi manusia ni lebih suke besarkan 10% ni. ok???

Maaf jika i terlebih bicara sehingga melukakan hati elia tapi niat i baik. Memutuskan silaturrahim tu adalah kerja syaitanirrajim...Selagi boleh dibetulkan, perbetulkan...Semoga elia dan tunang berbaek semula. Aminnn....

Yang Ikhlas,
mommy ayu

Yana Heir said...

At first mcm menyampah jugakla bace ur blog, cam obses gile dgn si Apek tu, semuaaaaaaaaa nak cerite pasal die. Huhuhu

But then i realised, mane lagi si Apek tu nak cari a girl that can love him like u did. Mane lagi?

Ape pun, Tuhan maha adil. Either hubungan korang akan pulih, atau Elia akan dapat someone else yg lebih layak untuk Elia. Be strong bebeh!! :)

Lya Amie said...

mula2 sy bca knyataan kfcm, mmg sy tkejut .. smoga k.elia tabah hadapi semua ni.. k.elia layak mndpt laki y lbih baik ..

Kisah Tatie said...

saya bersama elia dan ramai lagi menyokong elia. memang rasa sedih dan tertekan dengan apa yang berlaku skg. tapi tu bukan halangan untuk elia meneruskan kehidupan. ramai lagi lelaki yg lagi baik dari KF tu... hidup ngan org famous ni lagi banyak dugaan after kahwin. ni Allah dah kasi petunjuk da. kalo skg dia boleh buat, after kahwin lagi teruk.. well, elia, kumbang bukan seekor... pasni pegi grooming, jaga penampilan, and be urself.. i'm sure there are lots of kumbang terpikat. lag bagus dr KF tu...


i read betty's twitter few days ago. she saw kfcm with someone kat restoran puteri sg penchala... i assume, tu la si perampas tu. well, elia... tuhan maha adil. dia buat kita, dia takkan bahagia. dan bila elia dah bahagia with someone, time tu dia akan datang balik dan merayu2. trust me. ni ramai org da terkena. KARMA!

Azza Azman said...

dahlia tu sekampung kelantan bukan jiran sebelah menyebelah...

red gitarputeh said...

setiap yang berlaku ada hikmahnya. .


Macamana Nak Buat Orang Berhenti Addict Main game.
(Baca Kalau Boyfiend Korang Suka Main game Atau Korang Sendiri Suka Main game)

cikdebugebu said...

awk muda lagi baru 22. byk lagi benda xtempuh.skrg tgh study kan?xpe, mmg sedih dan sakit sbb almost 2 month nk kawen dan tiba2 mcm ni jadi. bykkan berdoa. andai awak teraniya, Allah ada untuk membantu. jgn sedih2 masa depan awak jauh lagi k?

Liyana said...

hmm..
kata pun player mmg la jadinya player. Yg indah tu tak semestinya selalu indah. Dugaan semua ni. Tabah & cekalkan hati. Moga hari demi hari yg mendtg dilalui dgn semangat utuh.

Amalina Azman said...

aimie sabar ok. semua ni ada hikmah. tabahkan diri ♥ :)

hanif said...

next time, jgn la over publish sngt psl hubungan..bukan tak boleh, boleh, sy sbgai laki, mesti ada rasa segan dan malu kalu org duk hebohkan pasl hubungan...kalau dah kawin takper..ni tak kawin pun lagi..jadikan ini sbgai iktibar, kalau jodoh tiada skuat mana kita jaga hubungan pun takkan jadi juga..

u both still young, bnyak lagi masa untuk bercinta dan berfikir..fokus kat family dulu..same same cari yg terbaik untuk diri masing masing

vivie said...

aku xsuka tgok bola sepak, aku xsuka tgok apek tue..lelaki muda mmg mcm tue..bila hidup xbyk duit..setia je..bila duit dah ada..merata menjaja nama..ceh..aku pnh putus tunang..mcm hampehlah..kpd elia..jgn melatah,jgn komen byk,jgn mengamuk..buat dono je..cari bf lain yg lagi best..sbb lelaki nie ego je tinggi..dlm hati cam roti..kena air cair..

Ohh Lala said...

sabar ea kak ya :(

Lynn Abd Latib said...

dear;

u never lose anything of losing sum1 that dont even care of you
but he losed everything to losing sum1 care like you

take care dear :-)

awak muda,cantik lagik
insyaallah ALLAH ada plan yg lebih baik utk awak..

he only football player ok..
xkan selamanya dia dok diatas !!

D'ya Marshmello said...

sabar jela okay, dalam hidup kita ni pelbagai dugaan melanda.mugkin ada hikmah di sebaliknya,

jom singgah baca entri

http://miss-dya.blogspot.com/2011/08/penting-ke-paras-rupa-seseorang.html

Amyx said...

Sabar je Elia...anggap sahaja dia bukan jodoh yg ditentukan Allah untuk awak.Tak semestinya orang yang kita sayang dan cinta akan jadi milik kita..melihat orang yang kita sayang bahgia adalah lebih penting...kalau Apex lebih bahgia dgn pilihan dia skrg awak patut berkorban utk lihat dia bahgia.Mungkin satu hari nanti dia akan tahu betapa awak sayangkan dia dan sanggup berkorban untuk dia.
Ingat Elia
CINTA pada manusia tak semestinya dimiliki
CINTA pada ALLAH yg harus kita cari

The Cendol Champion said...

Salam Elia sayang!

Be yourself, Ada sesuatu yang lebih baik untuk anda...setiap ujian yang berlaku...org sebelum alia dah rasa....yang pasti ada sesuatu yang lebih baik menunggu elia

Bersangka baik dgn Allah, dugaan yang datang membuatkan kita berfikir supaya kita tidak hanya berada ditakuk yang kita rasa sangat selesa....kita perlu berubah :)

Cik Yunie said...

salam.

aku rasa tak perlu la yang kat sini nak menuduh sape salah sape betul..manusia mmg sentiase nak tegakkan diri sendiri yang betul..xde siapa pun yang sempurna..elia ada salahnye sendiri..dan fahmi ada salahnye sendiri..kalau mmg dah tertulis korang takde jodoh,even fahmi xde perempuan lain pun ttp takkan ada jodoh juga..takkan kita semua nak melawan takdir..yang penting usaha,doa,tawakal dan redha..kalau kite dah berusaha tapi ending nye mmg tiada jodoh juga,kita kene la redha..mungkin Allah dah aturkan yang terbaik untuk elia n fahmi..

btw,tabahkan hati ok..
korang 2 org pun muda lagi..
banyak lagi yang boleh korang lakukan..kalau bukan skrg jodoh korang maybe akan datang..

assalamualaikum..

Cik Yunie said...

satu lagi..rasenye xpatut sesetengah org nak ckp mcm ni..

---> ila_aqila said...
sy memg x ske cara apek...xsdar diri btol la....ishhhhhhhhhh


kenape die tak sedar diri?rasenye apek name die naik sbb die mmg keeper yang power..dan bukannya elia yang naikkan nama die..rasenye blog elia ni yang naik sbb apek..betul tak?

its just my oponion sbg peminat bola.
cheer!

dAYANGnYONYA said...

kak elia,,sabar byk2 tau..mungkin ada hikmah di sebalik kejadian

cikgu matun said...

tak sangka2...
harap doa Elia tu dimakbulkan Allah.kalau tercipta untuk Elia dipereratkan kembali dan jika bukan yg terbaik utkmu moga Allah jauhkan hatimu darinya Amin...

que lambert said...

be strong kak elia !!!
we all support you !!!
byk lagi kumbang yg lebih baik dari die :)

blueVelvet said...

If he were meant for u, he'll come back to you,if it.. he never meant for u, it will never be yours. take care.

ae.is.dreaming said...

Ya Rabbul Quddus
Dan Tuhanku
Biar sekuat mana aku menyintainya
Aku pohon agar Tuhanku
Melenyapkan perasaan ini
Sekiranya dia ditakdirkan bukan milikku..

bersyukurlah, mungkin dia bukan terbaik buatmu, mgkin ada yang lebih elok darinya. percintaan tu hanyalah sementara, yang panjang ialah perkahwinan, jgn terus mengalirkan air mata kepada mereka yg bukan milikmu, simpanlah ia untuk masa2 depanmu, agar engkau lebih tabah ..

Nazifa M.Zali said...

u deserved better than him :)
be strong :)

.::aLiEsYa::. said...

what I could just say here,be strong..yg benar tetap benar..yg batil tetap batil..jodoh tue rahsia Allah..semoga yg terbaik 4 u,sis =)

.::aLiEsYa::. said...

be strong..yg benar,tetap benar..yg batil tue ttp batil..sentiasa ingt,JODOH tue RAHSIA ALLAH..bila dan di mana kita tak tahu and apa yg pasti kn berusaha untuk yg terbaik..semoga yg terbaik utuk awak,Elia =)

vanilla said...

sabar keyh...de hikmah n u akn dpt org jauh lg baek dr dy....be strong keyh...!

www.tuanbri.com said...

semua aweks je yang bagi komen.

Saya nak share satu benda je.

Sebelum Kahwin,
Akan ada SATU ujian besar.

Kalau lepas ujian tu, akan hidup happily ever after.

(ustaz yang share dengan saya)


p/s: nak beli rumah lelong sebagai pelaburan ? :
Layari : TuanbridotCom

Si BuDaK KaChAk said...

new blogger here...juz nk bg support kt elia...dun worry...mayb ade hikmah d balik sume ni...mayb ader yang lbih baik dr dia lps ni...mujur Allah tunjuk sume ni skang...kuatkan smangat...dekatkn diri dgn Allah...blogger2 yg len sentiase mnyokong elia jejariruncing...

MarS! said...

go girl. jgn pernah lemah kerana seorang lelaki kay~ bangun semula dan teruskan senyum dlm dunia yang penuh warna ni... abaikan pedengki2 yang mcm kurang perhatian tuh...

Allah always with us.. berdoa mintak dikuatkan hati kay.. doa org teraniaya nih insyaAllah.. makbul~

Selamat berpuase kay~

b-are zakri said...

I feel bad for what had happen.
I hope you stay strong girl.
Lets move on.
Try your best to forget him eventho I know it hard to do sis! Lets pray only the best thing happen to you.
Alhamdulillah it all happen before 'aku terima nikahnya'.

BubuBobot said...

sabarlah elia, hidup memang macam ni. lumrah dugaan itu berbeza-beza. jangan pernah mengalah. we always love you.

Ketulusan Hati said...

salam elia...
pertama kalinyer akak arap sgt adik sabar byk2...
dugaan Allah SWT spy adik jadi lebih baik dikemudian hari....buat masa nie arap sgt adik sll ngat pada dia...
situasi adik mengingatkan akak dgn pe yg jadi pada akak dulu....time akak kena tipu dgn jantan keparat mcm KFCM pun time pose 2009...dah dua tahun perkara tu berakhir tapi rase tak puas hati akak pada jantan mcm nie tak nah pun akak dpt lupakan wlpn ms kini akak dah ada penganti yg baru...tapi pe yg akak belajar dr pe yg jadi pada akak dulu, jgn sesekali percayakan lelaki..wlpn sbaik mana mrk nie pasti ada jhtnyer...just masa yg tentukan bila kt akan mengetahuinyer...
biarkan la mrk elia....byk org pun dah ckp, laki n pmpn jalang mcm tu tak kan dapat kebahagiaan mana pun..tgk la nnt...tak jadi pd mrk mgkn jadi pada anak2 or cucu cicit dia nnt...wait n see...
arap adik terima semua nie sebagai qada n qado Allah Swt kepada umat yg disayanginyer...
wsalam....

Baya Elby said...

sy tersentuh bl bace kisah awk dgn KFCM..tp nak bt cmne..kan Tuhan da tetapkan jodoh kita dengan siapa..harap Elia tabah..sbb sy pnh down bl putus dulu..percayalah..Allah da janjikan yang lebih baek untuk Elia..dan yang penting skrang..Elia kena kuat..dan doa banyak pada Allah..supaya Allah tabahkan hati Elia..

cik kiwi's said...

carik lain lah elia..

CIK FAIZATUL said...

sabar ye menghadapi dugaan hidup

ummu said...

salam elia
saya salah seorang silent reader elia
salam ketabahan utk Elia.
memang sukar menmpuhi saat-saat ini...

MiYOKO SuKi said...

sabar ye,,,,tentu ada hikmah disebalik kejadian

DeQWa said...

sabor jelah elia ek..kena kuatkan semangat,sy penah alami ape yg elia alami,frust giler malu pun ade...tpi redha jelah nak wat cane kan,kita teraniaya...oleh org takde hati perut...senang2 jer...''habis madu sepah dibuang'' nmpk jer yg lebih dahi licin,mule la nak curang/playboy.....,ingt satu jer...ape yg berlaku mungkin ade hikmahnye & ape yg die buat tak mustahil akan berbalik kt die...

njwa said...

besabar lah byk2 yee,, KAK ELIA..
jgn la terlalu sedih..

sepeck said...

mgkin Allah dah tetapkan lelaki laen utk Kak Elia . be strong k ? :)
KFCM will regret soon for doing this to u sis .

Penulis Hati said...

elia tabah ya.

Pertunangan sebaik-baiknya dirahsiakan, seperti sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: “Rahsiakan pertunangan dan iklankan (maklumkan) perkahwinan.” (Hadis riwayat Ahmad dari Abbdullah bin Zubair)

Takpe, takde jodoh kali ni. Insyaallah jodoh yang lebih baik untuk awak.

Buat orang ketiga tu, ingatlah Allah itu maha Adil.

Henpon Burok said...

apek memang tak patot..apapapun tabah k elia..mungkin u akan dapat pengganti yang lebih baik dari dia..insyallah..

Mama Zharfan said...

be strong ok...

chenthagila said...

elia. sabar ye. think positive. at least elia tahu kebenaran sebelom kawen ngan apek.

sy tau dan paham prasaan elia sbb sy juga pernah diduakan.

bawak banyak bersabar k. :)

Illa lala said...

u deserve some0ne better dear. tuhan dah tunjuk ape yg u doa selama ni. syukur sgt kn. better jd sekarang dr jd pas kawen. malaysia ni kecik je. bitch tu lupakan je. u byk2 doa k. i pn tgh ade prob cm u. i x kuat. tp i cri blek ape yg jd kn i kuat..kite ada Allah tempat mengadu..^___^..jgn biarkan airmata awk mengalir melihat dye bersama gurl laen..memg susah. tp x mustahil..luv u

Daya said...

Hi Elia. Semoga awak sentiasa sabar dalam menghadapi ujian ini ye. Kuatkan semangat.

God gives us test because He knows we're strong enough to pass them. He won't give us something we can't handle.

Niya Neerza said...

just tengok ohbulan. congrats elia sbb pertahankan kebenaran. finally we know sape yg tipu. saba ye. been there. ull get the better one insyaAllah. XO

Hazwan said...

bagus jgk putus tunang sekarang drp bercerai kelak akibat perangai suami yg gatal..sabar, smua ini telah ditakdirkan oleh Allah..mesti ada hikmah


satu je nk pesan, lepas ni jgn terlalu mndedahkan sgt tntang hubungan cinta ni..tak elok..bye2

Rania KUALA LUMPUR said...

If you can’t save the relationship, at least save your pride. lelaki memang mudah lupa daratan. Sabar ye Elia

PeNdEkA said...

to elia,

just something to share,

"If a girl ever steals your man, there's no better revenge than letting her keep him. REAL MEN can't be stolen."

bkn nk suruh revenge but to say that if a man really loves you, he'll be by your side in anything ;) you are in charge of your happiness not anyone else, so your call.

lydia said...

Dugaan bertunang memang besar...
Dugaan selepas berkahwin, apatah lagi..
Dapatkanlah petunjuk Darinya.
Insya Allah...
Hati Tenang.

Berat mata yang memandang, berat lagi bahu yang memikul.

Be Strong!
Happy-happy kan diri dengan kengkawan~

honey bedazzled said...

sekali dah curang, selamanya akan begitu. awak akan tanya apa hikmahnya di sebalik semua ini. awak tak akan nampak sekarang, insya allah one day awak akan nampak. saya juga begitu dulu. it is a blessing from disguise.
jangan bersedih lama untuk lelaki seperti ini. a waste of time. find someone better. insya allah, jodoh awak sebenarnya lebih baik dari si dia,

QAS said...

sabar ye kak...moga ALLAH sentiasa berada di kalangan org2 yang benarr:0 teruskan menulis yaa...sya antara reader entry akak!:0 all the best!

~http://bicarapapankekunci.blogspot.com/~

Anonymous said...

Salam Elia,saye ade bace metro..ape pon,smoga tabah...kadang2 Allah tu maha adil,mase dalam bercinta,kite tak nampak keburukannya, tapi hati manusia lain2...Kerana Allah sahaja yang maha Mengetahui,dan Dia tak menjadikan sesuatu untuk sia-sia..Berdoalah pada Allah,sebab yakin la, sesuatu yang jauh lebih baik menanti anda di masa hadapan....

BeauTiFuLGirL said...

mungkin entry ini dapat memberikan kita semua pengajaran :

http://beautifulgirl84.blogspot.com/2011/01/kami-tiada-jodoh-wat-hell-xx.html

bukan sahaja utk elia...tp utk semua women2 kat luar sana...muhasabah diri

Anonymous said...

As salam. hai elia, hm. semoga tabah dan sabar menghadapi dugaan hidup. tapi apa yg sy nak gtau di sini, kita sepatutnya jgn terlalu expose hal peribadi kite di public, takut boleh memudaratkan. tak salah utk bercerita pasal org yg kite sayang, tapi jgnlah sampai wartawan takle cari mkn. huhuhu. jgn mare... maksud saya, jgnlah over. tapi itu pendapat masing2, saya hanya bg pendapat saya je.pape pun, saya doakan semoga elia sentiasa di rahmati Allah SWT. selamat menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak ye sayang. elia mesti kuat ek.muah. Wassalam.

Nomie Aziz said...

mula2 terasa tak nak tulis, tapi atas rasa sebagai kakak, what i can tell you, you deserve a better man. Love yourself, be tough and again..remember good lady is for good man. Take care Elia!

Unknown said...

be strong dear..ada seribu hikmah dan rahmat yang tersembunyi disebalik semua ini...

Damia said...

Harap elia bersabar...Elia mesti tabah dgn dugaan nie...Allah mesti lindungi orang2 yg benar..Amin.

amyrashla said...

Salam Elia, banyakkan bersabar hadapi ujian yg tuhan beri ni. Ada hikmah disebalik ujian yg awak terima ini. Kalau betul apex jodoh awak, he will go and find you soon. Tuhan tu adil elia. Ive gone through all this before. Insyaalah! ada hikmah ini semua.

W a h i d a h said...

Hi Elia! sabar ok~ rindu nk tahu pasal u, doa sgt u ok n tabah ye. tp better u diam je sekarang tp nt update ye blog ni semula dgn semangat yg baru.. i nak share ni sbb i rase ramai yg salahkan u n patot mereka tahu sape betul dn sape salah.. tabahkan hati!

http://rotikaya.com/gambar-khairul-fahmi-dahlia-keluar-bersama-mesra-berpimpin-tangan/

shiori_LA said...

be strong elia.....akak pun baru je kehilangan.....Allah with us

The Medical Duo said...

salam buat kak elia..

kuatkan semangat..semoga Allah gantikan dengan yg lebih baik lagi InsyaAllah :)

Ros Ibrahim said...

salam elia,

ingat Tuhan banyak-banyak.. special entri untuk Elia

Komen Sikit | Elia Jejari Runcing vs Apek Khairul Fahmi

Anonymous said...

Sabar la yer...ada hikmah tue

Ati Masrif said...

semoga adik tabah ye...

setiap kejadian pasti ada
hikmah di sebaliknya

dekatkan diri dengan Allah

Pn.Ibu said...

kuatkan semangat ye dik..

kalo org sabah putus tunang, pihak yg putuskan tunang tu kena sogit...maksudnya kena denda.maksudnya saman malu la...bukan sng perempuan status bekas tunang org nih nk meneruskan hidup. so minta je la apa2...kereta sebijik ke, rumah sebijik ke..tanah duapulopat ekar ke, duit ke.kalo akak la, mmg pokai abis si apek nih....hehehe just joke...

kadang2 ada hikmahnya semua ini terjadi... baik putus sekarang dr dah kawin dik...sebab lelaki ni lama2 akan tunjuk jugak perangai sebenar dia....


Allah temukan kita dengan org yang salah sebelum menemui orang yg betul...fokus kat study awak k ;p

SYIRA said...

I dedicate this to Elia..

Allah Knows

When you feel all alone in this world
And there's nobody to count your tears
Just remember, no matter where you are
Allah knows
Allah knows

When you carrying a monster load
And you wonder how far you can go
With every step on that road that you take
Allah knows
Allah knows

Every grain of sand,
In every desert land, He knows.
Every shade of palm,
Every closed hand, He knows.
Every sparkling tear,
On every eyelash, He knows.
Every thought I have,
And every word I share, He knows.
Allah knows.

No matter what, inside or out
There's one thing of which there's no doubt
Allah knows
Allah knows
And whatever lies in the heavens and the earth
Every star in this whole universe
Allah knows
Allah knows

When you find that special someone
Feel your whole life has barely begun
You can walk on the moon, shout it to everyone
Allah knows
Allah knows

When you gaze with love in your eyes
Catch a glimpse of paradise
And you see your child take the first breath of life
Allah knows
Allah knows

Every grain of sand,
In every desert land, He knows.
Every shade of palm,
Every closed hand, He knows.
Every sparkling tear,
On every eyelash, He knows.
Every thought I have,
And every word I share, He knows.
Allah knows.

When you lose someone close to your heart
See your whole world fall apart
And you try to go on but it seems so hard
Allah knows
Allah knows

You see we all have a path to choose
Through the valleys and hills we go
With the ups and the downs, never fret never frown
Allah knows
Allah knows

Every grain of sand,
In every desert land, He knows.
Every shade of palm,
Every closed hand, He knows.
Every sparkling tear,
On every eyelash, He knows.
Every thought I have,
And every word I share, He knows.
Allah knows.

Every grain of sand,
In every desert land, He knows.
Every shade of palm,
Every closed hand, He knows.
Every sparkling tear,
On every eyelash, He knows.
Every thought I have,
And every word I share, He knows.

Allah knows.

lost said...

Elia, tolong lupakan dia. dia curang.
cintanya hanya mainan bibir sebelum dia terkenal. sekarang ini dia adalah seorang yang lain dari Khairul yg anda kenali dulu.

Unknown said...

http://brownsmile.blogspot.com/2011/08/cerita-apek-putus-tunang-dengan-elia.html
bace ni :)

mary said...

Ambil masa untuk tenangkan perasaan..
berkawan hampir dua tahun..bukan singkat masa yang diperlukan untuk meneturalkan perasaan kasih itu..
Tapi masanya akan datang juga, walau pon pada ketika masa ini ianya seakan sukar...

Anggap semua yang cik lalui sebagai salah satu pengalaman kehidupan..


Salam..

Mary

ili nawawi said...

btl ke apa yg sy baca kt blog ni

http://akugileglamour.blogspot.com/2011/08/mulut-kau-mcm-hanjing-ye-kalah-ahkak.html???

Didi said...

Salam Elia, sy x tau knp sy amat terusik dgn apa yg berlaku terhadap Elia dan KFCM padahal sy x ada kaitan pun dgn sy. Sy kesal dgn KFCM yg tidak setia...org begini mmg x rugi dilepaskan, doa sy semoga Elia tabah dan teruskan kehidupan dan buktikan u r better than org ketiga tu.(budak sekolah tu) Harap rupa je lawa tapi GEDIKS tahap cipan.

Didi said...

Salam Elia,
Sy tak tau knp sy sgt terusik dgn apa yg berlaku pd Elia walaupun tiada kaitan dgn sy. Tidak faham knp KFCM boleh memilih utk memutuskan pertunangan. KFCM tidak setia, lelaki begini mmg x rugi dilepaskan. Be strong buktikan u r better than..... mmg dia cantik tp Elia lebih cantik dgn pekerti yg baik.

Saiful said...

sape2 nk beli cheese cake,bole contact me k.. :)klik link ni utk tgk :) http://epolmamagoal.blogspot.com/2011/08/yummy-cheese-cake.html

aza yunalis said...

salam... sye bkn nk bg advise sbb sye bkn org berpengalaman jus my point of view... kpd elia n kfcm... korg kenal dulu x de sape pon amik tau.. kenape bile krisis n putus tunang sume smpi masok paper?? bkn nk kate salah sesiape.. cume mungkin korg sebenanye tak ready lg kot...

and elia jus consider urself lucky coz korg putus tunang drpd bercerai sbb ianya lg seksa dan sgt menyakitkan... lg satu... tunang byk dugaan dia.. tros kawen je laen kali...

kpd KFCM (kalau dia bace la) ingt.. what goes around comes around... kalo anda rase tak bersalah.. abaikan sume tanggapan org rmai dan putus kn tunang care baik (kalau dua2 dh x de rse sayang langsung) tak kan sikit pon tak de kan...

*tetibe teringat plak mcm kes mawi, ina naim, n ikin* hehehehehe...

CikGu NuRuL said...

be strong..everything happens 4 a reason..=)

cm said...

Elia,sy fhm memang perit ape yg elia lalui.sy pernah alaminya jugak.3 thn lepas sy pernah bertunang n dlm tempoh pertunangan sy di hantar ke luar negeri atas urusan kerja hanya utk tempoh 2 bulan..x lama pon,setibanya sy di malaysia..sgt mengejutkan ex-fiance sy nk putus tanpa ada sbb yg munasabah..ajak berbincang pon x mau..mmg betul lelaki akan cari keslahan kita yg x munasabah utk dijadikan alasan bg menutup kesalahn die..mmg die ade org lain..n org tu pulak mmg sy x sangka adalah kawan baik sy sendri..mmg hancur remuk hati masa tu bila tau diri dikhianati..hnya Tuhan yg tahu bgaimana rasa sgt x terdaya melihat dorg bermesra didepan mata kita..let them be..what comes around goes around..they got married n now their marriage is on the rock..so elia be strong..if u ditinggalkan doesnt mean u r a loser.he's the one who doesnt deserve u.Allah ada perancangan yg lebih baik percayalah.ambillah masa utk bangkit n jd muslimah yg lebih baik n dekatkan diri dgn ALLAH.ada yg lebih baik menanti u dikemudian hari like what i've been through now..take care sis

me suya said...

semalam suya dah baca entry ni.. tapi kan suya mcm tataw nak komen apa.. but then today, i read cik epal punya blog.. Suya setuju dgn die.. Suya harap elia boleh terus tabah berdiri..sebab setiap dugaan yang dtg dalam hidup kita ni adalah setimpal dengan kemampuan kita untuk tanganinya,ALLAH tahu elia boleh lalui semua ujian ni.. Elia insan terpilih untuk dugaan ini.. Stay strong and happy yer girl.. biarkan apa sahaja org nak cerita buruk pasal kamu. kerna mereka sendiri mendekatkan diri dengan azab kerna walhal suya sendiri.. Tak tahu cerita sebenar.. cuma, minat pada KF itu sebab bola, dan terus menyokong Elia kerana kita wanita.. Saling melangkah bersama untuk mecari bahagia yang kita sendiri tak tahu apa yg ALLAH tetapkan untuk kita.. Sabar banyak2 k

pharmacistwillbe? said...

tabah dear=)

janxxx said...

..giler ar..kene berbaris nak bagi komen..apepun hope elia truskan ber'bloging ek..kisah suka duka kehidupan tu adalah lumrah..itu salah satu jalan dalam mematangkan kita..juz dont give up, look forward, think positively and stay sweet..coz u're preety..it not the end of the world..ok, keep on smiling..da..

ketulusan_hati_hani said...

sabar elia....insyaallah ade seseorg yg lebih baik dr dia utk elia...kuatkn hati menmpuh dugaan ni ok....sesungguhnya ALLAH SWT m'beri dugaan utk mnguji sejauh mne kekuatan hambaNYA....be strong dear...

«Oldest ‹Older   401 – 600 of 600   Newer› Newest»
Blog Widget by LinkWithin