Thanks For Viewing My Blog =)

Total Org Sekodeng

Food for fellow stalkers ;)

Monday, September 13, 2010

Pemuda merokok dengan Al-Quran dan Injil(Bibble)


Brisbane - Seorang pengacara muda asal Australia, memposting dirinya merokok ganja menggunakan lembaran Al Quran dan Injil di web video YouTube. Duh!

"It's just a f***ing book. Siapa yang peduli? Yang penting keyakinan Anda. Jika ada yang sewot gara-gara buku, Anda terlalu serius dalam menghadapi hidup," ujar Alex Stewart di YouTube, dalam video yang ia download sendiri itu.

Pengacara yang bekerja sebagai staf di Queensland University of Technology (QUT) itu tak malu-malu. Ia memperlihatkan dirinya merokok daun ganja, menggunakan lembaran-lembaran dari Al Quran dan Alkitab. Lelaki yang mengaku atheis ini sudah pasti akan kehilangan pekerjaannya dari QUT.

Dalam video yang sudah dihapuskn oleh YouTube itu, Alex melinting dua rokok ganja masing-masing menggunakan lembaran dua kitab suci itu. Ia bermaksud membandingkan nyala apinya dalam video bertajuk 'Bible or Koran - which burn best?'.

Manajemen QUT, yang diwakili dosen Peter Coaldrake, berang dengan tindakan itu. "Universiti ini tidak mendukung tindakan perunsurkan keagamaan. Kami sangat benci dan kecewa, dengan terjadinya insiden ini," kata Coaldrake.

Belum diputuskan apakah Alex akan benar-benar dipecat. Coaldrake dan seluruh dewan universiti tengah mengkaji masalah ini. Sementara Alex yang merupakan asisten pengurus organisasi 'Brisbane Atheists' menulis pesan di web rasmi kelompoknya itu.

"Saya runsing. Mungkin saya akan kehilangan pekerjaan gara-gara masalah ini," tulisnya. Video itu mendapat kecaman dari pemuka agama di Australia, baik Islam maupun Kristian. Namun mereka mengimbau umat agar tidak terprovokasi oleh tindakan Alex.



1 comment:

MaErA kZz said...

celaka tol la mamat atheis ni...mmg x guna...

Blog Widget by LinkWithin