Thanks For Viewing My Blog =)

Total Org Sekodeng

Food for fellow stalkers ;)

Wednesday, January 25, 2012

Ayat Samy Vellu yang paling value

AYAT AYAT KELAKAR SEPANJANG ZAMAN OLEH SAMY VELLU

Samy Vellu akhirnya dan rasminya meletakkan jawatan presiden MIC yang paling lama dipegang sepanjang hayatnya, iaitu hampir 31 tahun. Jom kt share kenyataan kenyataan terkenal yang hanya dibuat oleh hanya seorang, Samy Vellu.

1. Samy Velu menyebut berkenaan Pos Laju:
"Besoh kirim, hari ini juga sampai"

2. Dalam berita TV apabila beliau cuba untuk memberitahu dia berasa amat malu:
"Ini prekara sangat memalukan saya dan kemaluan saya sangat-sangat la besar"

3. Samy berkata dalam salah satu ceramah:
"Kita akan bina satu jambatan wuntuk worang2 kampong di sini." Kemudian seorang pakcik bertanya, "Datuk, sini takde sungai, buat apa bina jambatan?" Dan kemudian Samy dengan megahnya menjawab, "Kalao takde sungai, kita bina sungai”

4. Kenyataan paling digemari oleh Samy dalam berita abad ini:
"Toll naik sikit, banyak marah saya. You worang ingat semua ini toll saya punyer bapah punya kah!”

5. Ketika krisis air:
"Semua worang diminta jangan membuang aiyerr!"

6. Berkenaan masalah sosial:
"Worang2 muda sekarang banyak suka hisap dade"

7. Ketika program derma darah di Sungai Siput:
"Marilah kita semua menderma dare"

8. Ucapan selamat datang dalam kebanyakan majlis beliau:
"Selamat datang saudara-mara semua" (Ia sepatutnya “saudara-saudari”)

9. Ketika isu Al Arqam hangat diperkatakan, beliau berkata dalam satu sidang akhbar:
"Saya gumbira bahawa didapati tiada pemuda MIC terlibat dalam kes Arqam"

10. Di satu majlis pembukaan sebuah bangunan baru:
"Mempersilakan Datin Paduka Rafidah Aziz naik dari pentas wuntuk membuka kain"

Dan tentunya yang paling kelakar di dunia sepanjang zaman ialah:

"Kita akan bina roket pigi matahari." Salah seorang wartawan berkata, "Tapi Datuk, matahari terlalu panas untuk didekati." Samy menjawab, "Itu tade masalah. Kita hantar waktu malam"
Anugerah insan paling kelakar di dunia dimenangi oleh Samy Vellu.

SUMBER DARI: Facebook


43 Surat Layang:

sharul izam said...

yeah..betull...ini bukan kementerian saya...hahha

Syahira said...

hee..mmg klaka laa..haha

Atiqah Wadiah said...

hiks..mmg layak pon dia dpt anugerah tu..lawok lawok :D

:: Mrs.Eady :: said...

hahahaahhaahhahaaa....!!!

QueeN TerataI said...

hehehehe aduyaiii mcm2 la...

LaDy Muny.. said...

haha ! sis, saya baca siyes saya gelak..hehehe..kihkih..lawak2..

Zinnirah Humaira said...

Oh no !!! saya gelak tak berhenti..@_@

ainal malas diet said...

Hihi...lwk btoi...nk mtk share bole?

TIM_Fahid said...

takpe...takpe... matahari sejuk malam...huhuhu...bg beliau la

cik ziqa said...

yaaa. super lawak kata kata beliau . hahahah

Pn. Sheila@CC said...

alahai... kesian dia... kena blajar lagi bahasa Melayu ni...

Umar said...

terbaik!

Cahaya petunjuk said...

dis entry membuatkan saya tergelak sorang2...kurang skit stress n skt ht :)

c@PtA!n a!Dz@M said...

haha . betul - betul lawak bile sekali bace .

Rara Mohd said...

kak, saya share kat fb boleh tak. kelakar pulak baca. huhuhu.

Nazrul Ashraff & Syaza Athirah said...

amboi~ beraninya dia. haha

asyrafsuleiman said...

hahahahaha!!! ini telampau kejammmm...!! haha! :))

A single step said...

hahahahahahahahahahaha

Dayana said...

Terbaek =D

hidayah said...

Tak blaja BM ke die tu. HarHar ._.

Inzell said...

Hahaha..memang kelakar la..at least ada sumtin yang kita ingat tentang dia.

✿Dear Yayah✿ said...

muahahahaha! XTAU NAK KATA BODOH KE CERDIK SAMY TU. hahaha

tapi kelakar. nape dia xmasuk raja lawak eh? hmm




hahahahaha

reena_Scha said...

Kak nooo.. mintak izim mau share.. guling2 sudah gelak ni punn.. hahaha

amirul_mukmin said...

hahaha.. nice2... agak2 kalau beliau baca, ape dia akan jawab eh????

CeriterakuHikayatkuDongengku ^_^ said...

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
ketawe tanpe henti..
akak ni..pandai buat entri yang ceriakan hari saya yang sudah suram ni...
tanx kak elia because make my BIG SMILE come again...
^________________________________^

danneia said...

wooo best ar and nice blog..:)

danneia said...

wooo funny giler:D
and nice your blog...
you are so creative girl.

danneia said...

wooo lawak la..
and nice your blog
you are so creative girl :)

ArT-Mashi said...

haha..betul2 lawak la

aWinMelloW said...

darah=dare??? owh...ok2 paham :p

shedameor said...

sheda duk sungai siput :)

anis said...

haha..anis penah dengar 1 ayat dia..dari kite menghisap dade lebih baik kite menderma dare

aimaniman said...

mak datoh.. klakah nyee... untung adik buat koleksi macam ni boleh akak tumpang ketawah....

mira maisara said...

dia da tak ada nanti rindu lah kt ayat dia. boleh cam tu?

Nur Syabila Zabidi said...

lawak la!mane akak dapat ni?

Schafiq Hasyriq said...

ayat keling mmg berbelit2...haha

ummi anum said...

hahaha..mengeletek hati ku di pagi yg dingin ni..

Farah Kamarudin said...

menangis aku gelak bace ni. hahahahahaha.. Terbaik boh!

hOney n' cLOver said...

hatoi..nasb baek dok sorang2..lEh gelak kuAt2...hak3

KhaiZa said...

ha ha ha. memang kelakar
--
Jom lihat Koleksi Tudung Cantik dan Terkini disini
--
Daftar Sebagai Agen VCO Catalyst disini

fRaMe+LenSeS said...

adoi laa.. lawokk la dia ni. ahahaha

Fid"s said...

kreatif dan inovatif punya lawak.
geli jantung betul..haha

nurfisza said...

Hola dear, wakaka... nak tguling bila dihayati. share ek...xleh gelak sorg2 x syok plak.

Blog Widget by LinkWithin