Thanks For Viewing My Blog =)

Total Org Sekodeng

Food for fellow stalkers ;)

Sunday, September 18, 2011

Sabar itu indah




Alhamdulillah... Kau turunkan ujian bagi ku.

Alhamdulillah.. Kau datangkan sahabat-sahabat yang baik menemaniku.

Alhamdulillah.. Kau tingkatkan kesabaran ku.

Alhamdulillah.. Kau pelihara kesejahteraan keluarga ku.

Alhamdulillah.. Kau beri sinar keceriaan dalam hidup ku.

Alhamdulillah.. Kau murahkan rezeki ku.


Syukur... Alhamdulillah..

Allahhuakbar~!

56 comments:

Effa said...

Salam elia.. alhamdulillah dapat melihat pelangi dalam kesuraman mendung. itulah sifat Hamba sejati... take care sister!

Cik Eka said...

alhamdulilah...

semua yg berlaku ada hikmahnya kan elia.....

sabarlah syg....

sekali tuhan turunkan ujian buat kita,banyak kali tuhan murahkan rezeki kita

-✿Ayu✿- said...

Alhamdulillah...

princess ayu said...

Yang Maha Esa sebenarnya menjanjikan yang terbaik untukmu..

dayang said...

Alhamdulillah.. setiap pemberian Allah ada hikmahnya :)

azwaazliza said...

alhamdulillah...dgn dugaan tu menjadi tauladan kpd kite....bila kesabaran menguasai diri pastinya lebih mudah utk harungi kehidupan

nabilasyafiqa said...
This comment has been removed by the author.
Atiqah Wadiah said...

alhamdulillah~elia tabah..buktikan kita kuat..b strong k :)

vampire and his lady said...

nice! haha. luv this entry ;0

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

Setiap yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya.. Insyaallah.....

mishnurlin said...

Alhamdulillah.. semoga kita sentiasa mensyukuri nikmat kurniaanNYa..

suzie rahman said...

Salam elia.alhamdulillah. Take it easy, moga allah murahkn rezeki awk.

❤ lovelymasha❤ said...

alhamdulillah...

FiQa said...

Wanna see ur smile again and again sis...


;)

Adylia Qarissa said...

alhamdulilah dengan apa yang telah ditentukan oleh-Nya...semoga ucapan Alhamdulilah ini adalah yang terbaik untuk hamba-Nya

Sya Cda said...

alhamdulillah... Kemenangan akan tercapai dengan adanya kesabaran, setiap keperitan hidup pasti ada penyelesaiannya dan setiap kesusahan akan ada kesenangan..dan kebahagian pasti akan datang.... insyaAllah :)

Ieyqa Adam said...

Allah Lebih tahu tentang hambaNya.
serahkan hati hanya buatNya, insyaAllah. ada bahagia yang pasti.. :)

coklatberapi said...

alhamdulillah elia..semoga terus tabah menghadapi dugaan..;))

mysara said...

alhamdulillah...
u hv to be strong sis.;)

Syazwan Che Deraman said...

Allah dah plan yang terbaik untuk anda..

Alhamdulillah..

walaupun kadang kadang sabar tu menyakitkan, tapi akan indah kesudahannya.

have a good day.
enjoy your weekend.

misshannajr said...

ya sabar itu indah..ujian Allah menguji kesabaran kita..kalo tak d uji kita taktahu kesabaran dan keimanan kita kan :D

p/s pict tu kalo elia tadah tgn betul2 lg cantek..baru npk mcm org yg tgh berdoa..yg atas tu ada lain sedikit..maaf kalo terlebih kata..hnya teguran semata :D

hafizal said...

Salam Elia...
Somoga Allah melindungi dan merahmatimu..Bersabarlah dengan dengan ujian ini...Sesungguhnya hanya DIA mengetahui apa yang tidak kita ketahui....

Miss Nadya said...

alhamdulillah..setiap apa yang berlaku ada hikmahnya kan elia..:)

mate saya bulat said...

sabar k ^^

assabarul minal iman ^^

aNaYaNa said...

Alhamdulillah..semua suratannya..

nini said...

sabar itu pahit...tapi hasilnya manis....
waktu ujian itu datang....kita kenal siapa kawan siapa lawan...=D

Siti Nur Asilah said...

keep stronger kak elia~ u can do it :)

Siti Nur Asilah said...

KEEP STRONGER kak elia! Allah pastikan hadiahkan pelangi selepas hujan. insyaALLAH :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

elia..
alhamdulillah, ujian menjadikan kita semakin tabah dan cekal sebenarnya.teruskan dgn tabah kerana ramai sahabat di sini sudi berkongsi suka duka dgn kamu.

Az-Zahra Fauzee said...

Alhamdulillah,
semua yg berlaku ade hikmahnye...

schaze zainn said...

semoga elia akan lebih kuat di masa hadapan :)

Noraien said...

khas untuk sis !

ku minta pada ALLAH,
setangkai bunga segar
ia berikan kaktus yang berduri..
ku minta pula kupu-kupu
ia berikan ulat..
ku sungguh kecewa dan bersedih..
namun tak lama kemudian...
kaktus itu berbunga indah sekali..
dan ulat itu menjadi kupu-kupu yang sangat cantik.....
kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari,
DIA datangkan hujan petir & kilat...
kita bersedih dan tertanya-tanya,
ke mana menghilangnya matahari..
rupa-rupanya,
ALLAH nak hadiahkan kita
pelangi yang sungguh indah.....

sabar yeaa sis elia..Allah sentiasa bersama hamba2 Nya yg sabar dengan dugaan yg Dia berikan :D

aii Si Colourfulroses said...

Alhamdulillah~

deno said...

alhamdulillah... sabar itu mmg indah... dan setiap dugaan tentu ada hikmahnya.. :)

eqah azmi said...

alhamdulillah...
ada hikmah di sebalik dugaanNya...

aien said...

Allahuakhbar. Maha suci allah pencipta segala yg di langit dan dibumi. Begitulah sbg hambanya yg kerdil menerima musibah dan ujian. Tahniah berkat kesabaran dan keredhaan, insyaallah kebahagiaan berganda2 dilimpahi,tahniah dik,

Lelaki Godang said...

Allah tarik sesuatu, Allah akan beri sesuatu yang lebih baik.

Dandelion Kiss said...

Salam.
Dah berkurun rupanya Cik Ian tak
mengomen di blog Elia. Harap Elia sihat dan ceria sekarang. Amacam study? Okay kan?

Mesti selalu bahagia ok!

pAri-ParI tErbAng tiNgGi said...

sma la kita...sdg d'uji oleh Nya...

Honey Sakura @ eiMyLiciOus said...

Hadiah dari Allah atas kesabaran kita lebih indah dari hadiah lain2. Hadiah yg Allah berikan ini tidak mampu menandingi nilai hadiah duniawi. Salam Aidilfitri yer dik. :)

mamasue said...

Alhamdulillah...bila kita dekat denganNya,pasti ada ketenangan dengan sendirinya mencari kita.

adila idayu said...

" dalam kita melangkah..terkadang diuji dengan ujian yang terasa berat. peritnya terasa, tetapi ketahuilah dan renangilah kembali ke dalam diri. mungkin air mata tika itu hadir kerana Dia mahu kita menjahit kembali sejadah iman yang kian terkoyak lantaran ada langkah yg tersasar drpd keikhlasan."

ada hikmah di sebalik kejadian...=)
renung2 kan dan selamat beramal

bahiyah.nur said...

insya Allah, Allah akan bayar kesabaran ini...
teruslah berdoa..

awak tabah elia! awak tabah!

Gziellaneville said...

Alhamdulillah

hitammaness@yahoo.com said...

banyak kan bersabar k ,
jangan tengelam dek arus dunia nieh(!)
kalau ALLAH nak uji kita 2, bila2 masa je dia akan uji sebab dia tahu hambanya yang tengah diuji itu mampu menanggung ujian ini(!) biar orang nak kata buruk dekat kita, sebab orang hanya mampu lihat ,walaupun mereka kata " kami dapat rasa apa yang ko rasa" tapi semua "rasa" itu x sama(!)
http://hitammaness.blogspot.com/2011/09/ahkak-puaka-coverlah-sikit-over-sangat.html

hitammaness@yahoo.com said...

banyak kan bersabar k ,
jangan tengelam dek arus dunia nieh(!)
kalau ALLAH nak uji kita 2, bila2 masa je dia akan uji sebab dia tahu hambanya yang tengah diuji itu mampu menanggung ujian ini(!) biar orang nak kata buruk dekat kita, sebab orang hanya mampu lihat ,walaupun mereka kata " kami dapat rasa apa yang ko rasa" tapi semua "rasa" itu x sama(!)
http://hitammaness.blogspot.com/2011/09/ahkak-puaka-coverlah-sikit-over-sangat.html

Etong said...

Alhamdulillah atas segala dugaan. menjadikan kita lebih berpengalaman dan mendekatkan diri kepadaNya. sabar ya..

Syazlie said...

Elia,
Have you read this blog?
http://akugileglamour.blogspot.com

i suggest u make a Police Report about Fitnah dalam blog tu...
DO IT NOW!

Mira Amirudin said...

alhamdulillah...berkay kesabaran dan hati yg tabah ;)

Rohayu Binti Abdullah said...

Alhamdulillah Allah sentiasa beserta dengan orang yang sabar.

cik nur said...

alhamdulilah syukur yaa elia :)

MARIA LIZA said...

Tak sempurnalah hidup seorang insan andai tak diturunkan ujian dan dugaan...Allah sekadar hanya ingin menguji kesabaran insannya mengahdapi saat getir...DAN betapa kita leka & lalai dalam mengingatiNya selama ini...Setiap yg terjadi pasti ada hikmahnya dan itulah yg telah Allah janjikan kepada kita semua...Semoga Elia terus tabah dalam mengharungi kehidupan yang penuh dgn 1001 kemanisan & kepahitan...

nuriey nur said...

salam..akak doa segala yang terbaik buat gadis setabah elia..Allah sediakan yang lebih baik dari apa yang DIA ambil..inysALLAH..

ARYANI NUR said...

haiii..ziarah sini..da lama jd silent readers,,semoga u tabah selalu ya :)

Anak Mak + Ayah said...

sabar itu indah

lovely eija said...

just sabar...tu je lah yg mampu dikatakan...

Blog Widget by LinkWithin