Thanks For Viewing My Blog =)

Total Org Sekodeng

Food for fellow stalkers ;)

Monday, August 1, 2011

Dapatkan Harian Metro hari ini



:: pic koleksi HMetro (gambar lama sblm mula Elia bertudung) ::

KUALA LUMPUR: “Saya langsung tidak tahu dia mahu putuskan pertunangan kami. Saya hanya mengetahuinya melalui akhbar (Metro Ahad) hari ini (semalam),” kata Aimie Harmelia Mohd Hashumi, 22, tunang penjaga gol nombor satu negara, Khairul Fahmi Che Mat.

Sehubungan itu, Aimie Harmelia atau lebih mesra dengan panggilan Elia menafikan dakwaan Khairul Fahmi keputusan memutuskan pertunangan diambil selepas berbincang dengannya.


“Dia tidak pernah cakap apa-apa mengenai keputusannya (putus tunang), tiba-tiba dia keluarkan kenyataan dalam akhbar membuatkan saya dan keluarga begitu terkejut,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Elia berkata, pergolakan dalam hubungan mereka sudah berlarutan sejak sebulan lalu dan lebih memburukkan keadaan apabila Khairul Fahmi enggan berjumpanya bagi menyelesaikan masalah mereka.


“Apabila diajak berbincang, pelbagai alasan diberikan malah saya pergi berjumpanya selepas perlawanan persahabatan skuad negara menentang Liverpool pertengahan bulan lalu untuk menyelesaikan masalah kami, namun ditolaknya,” katanya.


Mengenai kenyataan Khairul Fahmi pertunangan mereka berakhir bukan kerana orang ketiga, Elia menegaskan kenyataan itu hanya helah Khairul Fahmi untuk `menyelamatkan' dirinya sedangkan banyak bukti menunjukkan dia ada hubungan dengan wanita lain.

“Pada saya punca sebenar masalah kami memang disebabkan orang ketiga dan saya mempunyai bukti kukuh mengenainya. Mungkin disebabkan itu dia enggan bertemu saya,” dakwanya.


Elia mendakwa, kewujudan orang ketiga dalam perhubungannya dengan Khairul Fahmi sudah diketahuinya sejak awal Julai lalu melalui pelbagai petunjuk, malah selepas diselidikinya dia percaya Khairul Fahmi ada hubungan dengan wanita lain sebelum mereka bertunang lagi.

“Saya tidak henti-henti berdoa supaya Allah berikan petunjuk bagi menyelesaikan kemelut yang berlaku antara kami. Tak sangka, tak lama selepas itu ada seorang wanita datang berjumpa saya dan mengaku ada hubungan istimewa dengan Khairul Fahmi,” katanya.


Menjawab satu soalan, Elia mengaku ada mengeluarkan kenyataan dalam laman sosial facebook mengenai tindakan Khairul Fahmi menengking ibunya (Elia).


“Mungkin tindakan itu salah saya, tapi selepas itu saya mendiamkan diri dan tidak keluarkan sebarang kenyataan lagi sebab ingin memberi masa kepadanya memulihkan keadaan. Tidak sangka pula dia sudah buat keputusan dan menghebahkan di akhbar tanpa berbincang terlebih dulu dengan saya,” katanya.


Elia berkata, tindakan Khairul Fahmi memutuskan pertunangan memang dikesalinya kerana dia sudah menyiapkan sedikit sebanyak persiapan untuk perkahwinan mereka yang sepatutnya berlangsung pada hujung Oktober ini.


Sementara itu, ibu Elia yang enggan namanya disiarkan berkata, walaupun sedih dengan apa yang berlaku dia bersyukur kerana Allah memberikan petunjuk sebelum perkahwinan anaknya berlangsung. “Namun, mak cik minta dia (Khairul Fahmi) selesaikan semua ini dengan cara baik. Jika dulu dia meminang anak mak cik dengan cara baik, seeloknya mahu putus pun biarlah dengan cara baik, bukan cara sebegini,” katanya.



p/s: dapatkan senaskah HMetro utk membaca selanjutnya tentang pengakuan ibu KFCM tentang isu ini.


credit sumber: http://www.hmetro.com.my/articles/2011080100314320110801003143/Article


600 comments:

1 – 200 of 600   Newer›   Newest»
MamaYatie said...

semoga elia tabah menghadapi dugaan!

NuR IzZaTi said...

Semoga Elia sentiasa tabah..

Marina said...

Sabar ye Elia....Marina sentiasa doakan yang terbaik untuk Elia..

schaaa said...

elia,,so sorry to hear your problem....hope you tabah k..mungkin dah takde jodoh tapi cara apek tu memang xpatot same sekali..sangat kurang ajar....

Nay said...

Adakah betul ni kak ?

Kemn Azmaili said...

is it true???

so sad to hear that!

BeloG MTT said...

Sabar banyak banyak yer Elia..Mungkin ada yang lebih baik yang Allah dah sediakan untuk Elia..

e k i n ♥ y u s r i said...

sbr ea wak

Jari Pun Berkata said...

InsyaAllah, mesti ada hikmahnya.. Semoga tabah! sayu bila dia kata dia masih sygkn awak!

May Allah blesz u dear..

AzieAzzyati said...

Harap elia tabah hadapi dugaan maha besar ini. Mungkin allah telah menhjanjikan sesuatu yang lebih baik lagi

CiK EyFa said...

sabar ekk elia :)

nurmalessa muhammad said...

sedihnye dah jd mcmni..sy salah sorg peminat elia n apex.. bila baca elia sepatutnya berkahwin okt ni, sy terkilan sbb sy jgk akan berkahwin ujg okt nti.. ape2 pon saya doakan yg terbaik utk elia.. smoga bertemu jodoh yg lbh baik.. n semua yg berlaku jdkan pengajaran.........melly&hezri

Lola said...

pulak dah . sape org ke3 tu?? dedahkan je. huhu

yan azian said...

sabar keh elia.. mgkin da t'surat kfcm tu bkn jodoh awk.. ade hkmah smua ni.. yg penting, lpas ni jgn t'lalu ghairah b'cerita tntang korg b'2 coz ble p'kara mcm ni b'laku skaligus bole mengaibkan kedua-dua blah pihak..

smoga awk b'temu jdoh yg lbih baik..
be strong gurl!!

Princess DiCaprio said...

Awak sabar eh...

irazahyra said...

sabar elia
setiap yg berlaku ada hikmahnya
yg terbaik psti dtg,insyallah :)

sUHAILLa said...

sabar je lah elia.. dugaan,, mungkin Allah nak bg kita jumpe lelaki yang slh dulu sblum dia keemukan kita dgn lelaki y mmg jodoh kita,,supya,,kita lebih menghargainya nnt..

CeNta Maya said...

Elia semoga tabah...dont worry kami ttp bersama elia

@}--niEra-- said...

Elia,
harap tabah hadapi dugaan hidup
inilah yg dinamakan KEHIDUPAN
penuh suka duka
semoga segalanya dipermudahkan

sUHAILLa said...

sabar yer Elia..Allah saje nak bagikita jumpe lelaki yang slh dulu, supaya bila kita jmper yg betul² jododh kita, kita akan lebih menghargainyer..

Kasut& Karipap said...

Semoga tabah Elia...
Setiap apa yang berlaku adalah perancangan Allah swt. Pasti ada hikah disebaliknya..lagipun dalam agama islam sendiri, ikatan pertunangan adalah masa untuk kenali pasangan..sekarang mungkin baru tahu pasangan kita bagaiman kan :)

Semoga Elia tidak patah balik ke masa silam. Dan teruskan hidup Elia yang ada sekarang..perjalanan masih panjang :)

Farah Shamsudin said...

Aduh Eliaa... tak best bila dengar dah jadi macam ni.. Saya berdoa agar hubungan kalian pulih seperti biasa..Sekiranya Fahmi itu jodoh Elia, insyaAllah takkan kemana.. datangla ribut yang melanda, pasti bersatu juaa.. Sekiranya Fahmi itu bukan jodoh Elia, terimalah dengan redhaa..

Masing2 pun memang ada silap kan.. Seeloknya berbincangla dengan baik..

shahirahkhairudin said...

elia, banyak banyak sabar. ada hikmah di sebalik setiap yang berlaku ye dik. bertabah. *peluk*

Daddy Zuki said...

salam...saya harap elia tabah dlm menghadapi dugaan ini. blom kahwin pun tak apalah sbb x rugi apa2. lainlah mcm sy ni...bercerai dgn bekas isteri setelah mendpt 3 puteri. tu lagi susah...so pls consider yourself lucky...

chepah ila hussein said...

sabar ye dear. ini ujian Allah untuk kamu. hope you will be strong to get through all those probs.

Maryannie Mieming said...

Elia,

org yg mengkhianati kita takkan tenang hidupnya.
what goes around comes around.
byk-bykan bersabar..

Abella Darisa said...

hi elia.. saya simpati pd awk, sy tahu awk kuat smgt.. smga awak tabah ok.lebih2 lg memutuskan pertunangan dgn cara mcm nie..not gentle at all.. u deserve better..u can be my friend if wanna share something. pada perampas tggulah hukum karma.. i hate perampas..

norshila ibrahim said...

erm..sedihnya bila dpt tau korg putus lps baca metro ahad semlm..
xda jln lain ka elia?
x sngka KFCM jd cmni...

be strong k...!

feariesyha said...

dalam tempoh pertunangan bermacam2 dugaan yang kte akan tempuhi..hope anda melalui semua ini dengan tenang..banyak kan bersabar n kuatkan dr kte...~

LynN LoLa~~ said...

sabar ye sis elia. stiap ape yang berlaku pasti ade hikmahnye. doakan yang terbaik aje :)

Ashraf Jalil said...

Banyak bersabar.. Dugaan di bulan Ramadhan..

ara ridzara said...

sabar ye elia.. jodoh den pertemuan ditangan tuhan... dia bukan diciptakan untuk elia

Azza Rynna said...

elia...sabar ek....sume yg berlaku adelah ketentuan tuhan....saya percaya elia x tipu berdasarkan kenyataan kat atas tuh...slamat berpuasa yer...

LittleGurl said...

Akak,please be strong ok. LG sokong akak sejak awl lg n smpai bile2. Paling kecewa bile org yg LG support slama ne dr team TRW bsikap xmatang mcm ni. Sgt2 mengecewakan. Kenape disebabkan kesenangan,kemewahan,manusia cpt alpa? Setiap kebahagian slama ini manusia mudah melupakannye tnpa sedikit rsa bsalah dan kita perempuan yg mnjadi mgsa. Akak,percayalah,andai dia adalah jodoh terbaik, Allah akan satukan akak dgn dia, tapi andai dia bukan jodoh yg terbaik utk akak, akan ade insan lain yang akn mmberikan kebahagiaan yg lbh lg dr ape yg dia penah beri. Luv u sis.

Cik Bahgia a.k.a Zet said...

sayang nye.. zaman bertunang memang banyak dugaan... semoga semuanya berakhir dengan baik....

semoga elia tabah melalui semua ini...

Fahmi Ismail said...

Tabahkan hati Elia...jodoh dan ajal maut di tangan Allah swt... Percayalah, setiap kejadian itu ada hikmahnya..

Nina Isofea said...

byk kan bersabar ye elia, yakin pd ketentuan Ilahi, mungkin ALLAH tak izinkan elia utk sehidup semati dgn lelaki yg bernama khairul fahmi tu..yakin yg ALLAH merancang sesuatu yg lebih baik utk elia di masa hadapan =) SLm Ramadhan dear!

Mya Monica said...

be strong girl..

AnissZaini said...

kak elia be strong ok ! (:

rara pinkmafia said...

sabar ye elia =)

Dieana Firdaus said...

Assalamulaikum
Elia , shye rasa simpati sgt dgn kamu...hope kamu kuat m'hadapi semua ne, inilah dugaan masa bertunang.
Pada "pompuan" ke'3 tue sedar2 la...kalo Fahmi btol2 sukannya, xkan fahmi bole wat keputusan bertunang dgn Elia...btol x? Tp kalo benarlah fahmi da berubah aty...mohon petunjuk dr Allah menunjukkan jln yg benar kpdnya...

Norhuda Binti Md.Saidak said...

ermm,, dugaan bertunang kan kate owg.. kalau tawu na jd mcm neh baek jd kawan sajje dr dolu.. ape2 pon sy doakan akk tabah hadapi dgn semua ujian yg Allah berikan.. banyak2 la berdoa pd bulan puasa ini, harap semuanya menjadi normal sediakala.. amin!

Mayang Mengurai a.k.a Athirah Hamzah said...

salam,elia banyakkan bersabar yea,sesungguhnya Allah Maha Mengetahui diatas setiap apa yg berlaku.kuatkan semangat!chaiyok elia :)

HanaYunna said...

tabahkan HATI kak elia...segale yg jadi ni pasti ade HIKMAH!!! pecaye lah....

Norhuda Binti Md.Saidak said...

ermm,dugaan bertunang kata owg..kalau tawu na jd mcm neh baek berkawan sajje dr dolu kan.. sy doakan akak tabah dgn setiap ujian yg diberikan.. jika dia bukan jodoh akk pasti ada yg lebih baek Allah na beri pd akak... banyak2 kan berdoa dan redha dengan ketentuanNya..

Ilie Zuhaili said...

sob sob! sdih btul. tak sngka apek mcm tu~

nuruashia ♥ said...

masyaAllah. T_T
sedehnyee..npe smpai mcm tu???
ermmm..xpelaa jike jodoh akk ngn abg KP tu, walau susah mcm mne skalipon korang ttp akn bersama..teruskan berdoa yee kak.. semoga tabah..

nurulnazihah said...

be strong kak elia! kalau ada jodoh, insyaallah :)

Nur Raihana Abd Rahim said...

sabar dik.dugaan Allah.fikirkan yg terbaik utk masa depan.mungkin kamu bukan jodohnya yg baik dan juga sebaliknya.nasihat akak jgn publish lg kisah peribadi di fb atau blog.moga tabah menghadapi ujian ini yer.

Munna said...

seriuosly? xde perbincangan langsung?

erm...sabar elia...ada hikmah knp Allah tarik dia dr kamu...Allah nak beri seseorang yg lebih baik dr dia...

sabar key..

Nora said...

i think u r a gud gurl...xpe dik, ari ni biar la org buat kita..yg penting, kita x buat org.jgn kan sebb perkara ini, maruah kita tergadai..sabar ye..nnti u akan jmpe org yg lebih baik dr dia..

Rapunzel Cikilolo said...

be strong!

yaya said...

Semoga kesabaran dan ketabahan itu milik kamu.

eusaida_eda said...

yaa... sbr ea... doa bnyk2 tao kuat kn diri tempuh sume nie...

ikatankasihku said...

sabarla ye...apa2pun kene bawak berbincang ke2 2 belah pihak..tak di nafikan, bila susah senang bersama, tapi bila dah hampir ke kemuncak, pasti ada halangan & dugaan yang berat sebegini...harap tabahkan hati, bangkitkan semula semangat diri.doakan yang terbaik utk awak!

eusaida_eda said...

yaa... sbr ea... kuatkn diri tempuh sume nie... mesty de hikmah d,sblk nye... kuatkn aty jgk tao...

KPGisMe said...

kalau ada jodoh tak kemana..kalau takde pun,,mungkin itu yang terbaik oleh Allah utk elia n kfcm..:)

faiez said...

Buat mu
http://mama-irdienaikaimaan.blogspot.com/2011/08/jejari-runcing-putus-tunang.html

mamasue said...

be cool dear elia

Dila Donghae said...

sabar ye kak elia.. dugaan org bertunang.. kalau betol kfcm dah tercatat utk kak elia di loh mahfuz lagi, insyaallah.. berkekalan juga.. :D

Izdiyani Musawir said...

sabar kak elia, geram pulak baca.

Haslinda Ariffin said...

Bersabarlah Elia..
Mungkin dia bukan yg terbaik utk anda..
Lgpon kamu msh muda n xabes blaja lg..
So better focus study and ur future..

Chikova_Araishii said...

saba ye eliaaa, Allah is always ny ur side, be string girl =)

massie hafiz said...

elia,
i tau u sedang get thru ur hard time. i cant believe tis is happenin to u sbb u both mmg sgt secocok... mmg i menyampah gila ngn mamat ni skrg... bru masuk bandar n cultural shock! u tc dear.. Allah tlh aturkan lelaki yg lbh baik utk u...! lov n hugs

Chieda Hafiz said...

walau apa pun berlaku.. teruskan menulis dik. be strong.

zue cilidantomato said...

hehehe, nampak cool jep...

Qynisma said...

Bnyk benda yg kita x sgka akan jadek. Pasti ad hikmah dsbaliknya.. Sabar tau!

TeQah Khaire said...

okey,sabar lah elia..
xpew ramai lg lelaki yg better dr dia (:

aisya ecah said...

bersabar lah menempuh semua dugaan nie

IdaShah WC said...

semoga eila tabah menghadapi dugaan ini. sebagai seorang perempuan saya sgt memahami perasaan eila. be strong eila!

purlpe.pink said...

dah putus betul keeeeeee????!
ya Allah, macam gimik.
baru je lagi kan.

ya Allah, mintak jauh lahh...

Intan said...

byk2 bersabar yer...x sangka betul bila tau psl nie...tgk korang hepi sgt..

ada jugak tgk kt blog len, psl org ke3 nie..tp xtau la betul ker x..

ziahSu said...

sbrla hadapi dugaan ini...sy suka tgk elia n kFCM....harap2 korang dpt bersama lg...:)

beingmrsazlan82 said...

Elia..saya silent reader blog jejari runcing dari dulu lg...Saya doakan yang terbaik utk Elia..Kebenaran akan menyebelahi Elia..Sabar bebanyak..

abyan khairi said...

saya mmg di sebelah kak elia.. hope kak elia sabar dan tabah.. =)

nana_picanto83 said...

harap Elia tabah menghadapi dugaan yg mendatang... pasti setiap yg terjadi ada hikmahnya.... bersabarlah...

::EIDA:: said...

OMJayyyyy !!!

princess ayu said...

harap elia bersabar and kuat...kalau jodoh tetap jodoh =)

*SiRibenMerah said...

awak, bertabahlah..neh bukan pengakhirannya.. ada sebuah kehidupan yg lebih indah menanti awak di masa depan.. setiap takdir yg Tuhan aturkan ada hikmahnya..

Selamat Berpuasa :)

AkMa BiZz BuZz said...

alamak.. berita tak best dihari pertama puasa.. baru jek tunang May lalu kan.. takpe.. sabar yeh Elia.. semoga semuanya pulih kembali insyaAllah...

Mazni Zulkifli said...

be strong kak elia :)
sila mengharapkan segala yang berlaku ada hikmahnya ...

hazaikazulkafli said...

sabar jelah...dugaan tu..nasib baru tunang,kalau dah kawin jadi mcm ney lagi masak...serahkan pada takdir.

cik 0rigami said...

emm..ksian..sy doakan sekiranya masih ada jdoh mis ngan fahmi, dapatla mencapai persefahaman dan sama2 menyelesaikan masalah yg timbul..dan sekiranya takdir mis dgn fahmi xda, mungkin itulah yg terbaik. kuatkan semangat dan bnykkan bersabar. (lebih baik tau kebenaran sekarang daripada tahu dan sengsara di alam rumah tangga)

Zaima Aziz said...

mmg t'kejut giler....harap elia bykkn b'sabar....ingat yg Allah sntiasa ada dgn org yg b'sabar.....

Zaima Aziz said...

mmg t'kejut giler....utk elia, sy doakn sntiasa tabah m'hadapi segala cabaran.....

_HaCk Da SySTeMZZ_ said...

cik elia...mintak banyak bersabar lah yea..dunia ni adil..mungkin ni yg dikatakan tiada jodoh..apa pon yg terjadi..cik elia panjat gunung ke..sembunyi ke..ke bulan ke..if tuhan cakap xde jodoh..mmg xkan ketemu jua..apa juga alasan yg cik elia cakap dlm paper...even apek sekali pon..itu hanyalah penyebab...

just call me wanis said...

semoga tabah menghadapi ujian ini.. mungkin ada hikmah disebalik yang berlaku... =)

Pink Lavender said...

hi elia...

sy slalu juga baca blog elia.
kwn opis lah yg tunjuk...hu3..

byk2 sabar yer...org kata alam pertunangan nih mmg dugaan besar sgt.
time ni lah yg laki/pompuan wat hal, terjumpa soulmate sebenar lah kono2nyer.
apa2 pon, buat solat terawih,hajat,istikharah n ngaji byk2 sempena bulan puasa nih..

kalau khairul fahmi mmg dah tertulis jodoh elia. Tuhan akan dekatkan jua..minta tlg kat Yang Maha Kuasa

just focus on ur study now...
1 day, he will realize when u r not around

Redz said...

Be tough oke. Setiap yg terjadi pasti ada hikmah nye :)

Nadya Zahid said...

Elia-be strong beb!

艾米拉 said...

sudah mmbaca....lelakikn...sabar k.. ;)

thesweetlittlecat said...

beb, i pity u, and i knew u r in the right position now.. cuma, lg baik if u berdiam je since its Ramadhan kan. Sabar separuh dr iman.

ザイダツアズニ said...

bawak besabar ea dik..

♥Sya♥ said...

Frankly i said, i feel sad...
I know what it felt when we love someone,
but he had to leave you for some reason.
But deep down inside his heart, i think he might still love you.
♥Sya♥

tyka dins said...

cik jejari runcing, bukan mahu menyebarkan fitnah, tapi sudah takdir tuhan bertemu, 2minggu lepas kami ada nampak KFCM berjalan bersama *aweks* di the curve :) agak keliru. ingatkan adik. hmm. tumpang simpati yer.

Farah Bee Bee said...

sabar ye elia..u r a strong girl!

Dya Razak said...

sabar je la dear...dugaan ni mcm2 die dtg... ade hikmah smue ni... :)

MiSzZ GreNnY KeBabOm said...

sabar ye elia..
apa yg ALLAH aturkan sgt2 terbaek untuk kita walau seburuk mna pn pda pndangan kita..InsyaALLAH akn ada lebih baek dr yg lama..ALLAH Maha Adil..biar ALLAH tunjuk perangai dia yg sebenar sblm korang melangkah ke alam yg lebey serius..byk2 kn berdoa ye..mgkn ia hanya dugaan..

jari yang menaip said...

bnykkn sbr k.elia... stiap ujian Allah tuu... mstii ada hikmahhh...=)
mngkin DIA trunkn ujan dlu... sblom dia nk bg kta plangi..=)

Husna said...

Elia..
be strong ok..
perempuan yang baik hanya untuk lelaki yang baik..mungkin ada jodoh yang lebih baik..

iLa VaNiLLa said...

sabar elia..~

Princess Nur said...

dah takde jodoh awak dengan dia..sabar aje la ek..

Noi C.Azleah said...

Salam.

Dear Elia, hope you be strong. Tak semestinya putus tunang itu something yang memalukan. Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik, dan begitu la sebaliknya.

Focus on your life. Kita masih muda.

ummu uwais said...

Assalamualaikum...
Sekadar nak berkongsi pengalaman. Akak pernah mengalami keadaan yg sama...semasa bertunang diduga dgn tunang yg berbelah bagi dan ada hubungan lain. Mereka pernah keluar bersama tanpa pengetahuan akak...bila akak dapat tahu hubungan mereka...akak disalahkan...segala macam kesilapan dicari. Masa tu akak hanya pasrah dan berserah pd Allah...akak tak cuba cari salah sesapa dan tak cuba nak meraih perhatian dia...kerana pada akak...jika memang dia yg ditakdirkan sbg jodoh akak...akak pasti akan berkahwin dgn dia juga. Akak cuma melalui kehidupan spt biasa dan berdoa jika benar dia jodoh akak, maka dekatkan dia...tp jika dia bukan jodoh akak, akak redha dgn takdir Allah. Alhamdulillah...Allah memberi petunjuk...dan mmg kami ditakdirkan utk bersama...dia sendiri yg mengaku kekhilafan dirinya...dan kami akhirnya berkahwin dan kini bahagia dgn 4 cahayamata.
Elia...bersabarlah...dan byk2 mintak petunjuk Allah. Hanya Dia yg lebih tahu. Biarlah kita bersatu krn cinta kita pd Allah...krn Allah yg menyatukan cinta kita dan dia. Tak perlu menagih dan merayu simpati hanya krn seorang lelaki yg kita tak pasti sama ada dia jodoh kita yg hakiki. Be strong...you go girl!!!

Ezzan Yusop said...

sabar ye elia....

ojah said...

semoga tabah.. percaya pada qada dan qadar.. mungkin ada hikmah disebaliknya.. if ditakdirkan he is yours, he will come back .. if not, maybe you'll find another person who would love and treat you better..

Hunny Kitty said...

Allah tu maha Kuasa....Dia lebeh mengatahui apa yang dirancangkan untuk u...

aNaYaNa said...

Elia..i never drop any comment here..tapi harini rasa tergerak hati nak bagi komen..i antara ribuan ur readers and fans apek gak as footballer..dan sy sangat2 terkejutla dengan kes korang..tak sangka semuanya berakhir macamni..ingatkan apek dah bagi kenyataan yang betul semalam..dah lega..tapi harini baca enrty u so dapat rasa u di pihak mana..tahniah sebab berani face semua ni..kagum!semoga kisah lepas jadi pengajaran untuk Elia dan orang lain juga..not too worry..semua yang berlaku ada hikmahnya..and he deserves to get back what he did to you one day!harap semuanya berjalan lancar di bulan puasa ni..

ayu said...

betol2 dh putus kew nih ? ?

princess hearty said...

be strong girl.. ALLAH sentiasa di pihak yg benar...

Are-Gya said...

sabar ye elia..
tak faham btul np kne jd mcm ni

natashacherahim said...

GOOD JOB DEAR! ;D

sue sury said...

Salam.....
I had read about your story... Be strong and always remember to Allah..
"The doors we open and close each day decide the lives we live.”~~Flora Whittermore... May Allah bless you always... :)

lavender said...

sabar elia, be strong okay..ade hikmah d sebalik semua ni :)

Miss Shasha said...

ujian untuk kalian..sesungguhnya ALLAH akan bersama-sama insan yang benar & ikhlas..

Cik Ira BamBam said...

sabar ye kak!

tinta hatiku said...

Heh, boleh percaya ke ni?

Mudahnya cinta kalian bertaut dulu, dan seentengnya juga memusnahkannya!

Ummi Dania Yasmine said...

Tabahkan hati yer.....setiap sesuatu yg berlaku ada hikmahnya.....kalau dah glam ni macam2 cubaan yang datang. Kena kuat ye.....

nana said...

sabar ye elia, sy paham apa yg awak rasa.. angap ini suma ade hikmah... diorang x paham hanya tau menilai dari luaran.. apa2 pn sy tetap sokong awak.. sabar k..

ZALIYATI said...

salam elia..
sabar & tabah terima dugaan dariNya
byk berdoa semoga dikekalkan hubungan ini
Apa yg berlaku pasti ada hikmah disebaliknya
Allah tidak akan menganiaya hambanya
All the best for u

dee said...

la tahzan :)

Mr Rahimi said...

tabahkn hati...
pa yg jd ada hikmah..
yg plg penting,truskn fokus kepada stdy

yellowie roses said...

moga elia byk bersabar & kuat tempuhi dugaan ni

princess said...

emm...sian elia,xpatut kot fahmy wat cengitu.....apepon mungkin ade hikmahnye disebalik semua ujian ini, elia sabar je k...org da xnak kat kite,kite lepaskan je la ek elia...pilih la org yg sayangkan kite lebih dr kite sygkan die =)

Farhanah Mokthar said...

tabahkan hati ya elia.
bulan ramadhan ni elok banyakkan berdoa. mungkin ada hikmahnya.

cik kedondong said...

bersabarlah..setiap dugaan pasti ada hikmahnya..

semoga bulan Ramadhan memberi lebih banyak berkat dan kesabaran..ada jodoh yang lebih baik dari yang sedia ada..

Mencari Redha Illahi said...

hurmmm
so sad...
sian elia
manusia mmg mudah berubah bile dah popular dan berjaya

mst u sdh sgt
hope u tabah
anggaplah dia bukan y terbaek utk u
wlu sedalam mane pn u syg dia
doa byk2 k

smg u dapat lelaki y akan menjaga hati dan perasaan u
dan mencintai u tanpe berbelah bagi

Faradillla said...

Owh hun. He's definitely rooting for a prettier chick. Ur not in that category perhaps. And may I remind u, men thinks with their balls, not their heads. Mind you, BEAUTY will always the number one priority. So juz heads up and find yourself a decent man/guy-next-door-ish. Hoping luck will be on your side. xoxo.

ohh ddy said...

sabar dear.
datang cara baik, pergi pun kena cara baik jugaklah kan. huuuuuu

shedevil said...

be strong. ada hikmahnya :)
doa banyak2 minta petunjuk n ketenangan dari-Nya.

melyssa_nadiea said...

Saba Elia...terkejut gak dgr sbnrnya..sbb baru sgt korg bertunang..huhuhu..ape pun tabah ok...kene pk dia bukan yg terbaik utk awak...

life must go on dear..

go2duo said...

setiap yg berlaku msti ada hikmahnya... harap bersabar ye...

Miznadyya~B*licious said...

sabar r elia mmg ni lah dugaan bile bertunang.harap elia tabah r hadapi dugaan yg melanda.salam ramadhan

masyitah said...

salam,
sabar je la elia...setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya....byk2 bersabar tambah2 dlm bulan ramadhan ni... kebenaran pasti akan terbukti jua satu hari nanti

Azura said...

di harap elia sabar hadapi segalagdugaan ni dengan tenang.. mungkin saya bukan di tempat elia.. tetapi ingat ye Allah tidak membebani hambanya melainkan dengan kesanggupannya.. Elia mesti boleh tabah dan semua yang berlaku ada hikmah disebaliknya.. hanya Dia yang Maha Mengetahui segala..

athirah said...

bersabarlah kak . mungkin ada hikmah . semoga akak kuat menghadapinya .

visit my page if u like
http://athirahshariffudin.blogspot.com/

Huntedz said...

How I Meet MIA sudah ada sampai part-4.

Lepas ni sambung How I Clash With MIA. Buat sampai 5part pulak tau.

azida said...

sabar kak elia, mungkin ada hikmah semua ni,

ainunmata said...

be strong yea elia...
support you...

143me said...

wah complicatednya..Honestly i love u two.and the story about how u two met was just wonderfull..semoga Allah perkenan doa kak Elia.Amin..

AUZTEH said...

tertanya-tanya..
apa elia akan remove semua entry fasal KFCM tu?

izzat&iman said...

bertabah laa ye....semoga allah kurniakan sesorang yang jauh lebih baek tuk elia..... :)

izzat&iman said...

bertabah laa ye....semoga allah kurniakan sumone yang jauh lebih baek.... :)

MiSs LaDyBiRd ^o^' said...

kepada elia...moga tabah menghadapi cabaran yang datang ni...buat lah solat istikharah..minta petunjuk..insyaAllah...Allah akan bagi laluan yang awak perlukan...sy juga penah rasa putus tunang dan keadaan yg seakan apa yg awk ceritakan...mmg sakit...tapi Alhamdulillah..hikmah yang saya dapat sangat istimewa...mencintai seseorang tak bermaksud dia akan menjadi milik kita...bersabarlah ye dik..

Opah Tua said...

Akak bersabar ya kak ...
Mungkin ada hikmah disebalik ni semua

>>>>>>>>>> =D <<<<<<<<<<<

gula manis said...

aritu ahad 17 julai pukol 4 sengah ke 5 ptg mcmtu jumpa KFCM dekat pevilion tgh mkn ..dgn siapa tu ea ?..
tabah nya elia .. ada jodoh ta kemana ..

gula manis said...

aritu 17 julai 4 - 5 sengah ptg jumpa KFCM dekat pevilion dengan siapa tu ea ?
tabah yea elia ..
ade jodoh tak kemana ..

liyana said...

saya doa kan yg terbaik buat elia dan apex.. byk2 bsabar ye.

humaira said...

Kak Elia saba ekk . mungkin die confuse kott . pikiran die bercelaru . apa yang die buat pon die tak seda . saya harap korang boleh selesaikan dengan baik ! ^^ dont give up .

Qaseh Ana said...

Salam..Ana hrp k.elia sabar dan bnyk2lah brdoa memohon ptnjuk drpd Allah..stiap y brlaku ada hikmahnya..Andai trtulis di Lauh Mahfuz xada jodoh antra k.elia dgn dia,kita tak mmpu mnghalangnya..sabar ye akk..hope akk n tunang dpt selesaikn mslh dgn baik..=/

reen said...

Elia, saye hari2 bace blog awak and sgt sedih ngan berite yang saye dengar baru2 ni. Dalam alam pertunangan memang byk dugaan la dear but have to be strong and think rationally. I don't think putus tunang is the wise decision since korang dah bersame agak lame,kan. Mintak la apek pikir balik, korang kan ade byk sweet memories same2, cube la hargai sume tuh. But Elia, kalo takde jodoh ngan apek pun, awak kene la tabah ye. Tuhan pasti akan membalas hikmah kepade hambanya. sabar tau darling!
jum la kawan ngan saye :)
- anuarandizrin@blogspot.com -

Mama Naveed said...

Kak, be strong ye.. :)

missy kurt said...

elia dear.... dun worry sbb ramai org yg support u dr blkg... be tough girl... actually i suka pd kejujuran... biar kita nmpk dr sekarang kburukn 2 supaya kita x tjebak lbih jauh.... anyway dear still u'll find a way n Allah mguji ade sebab nye... hope u can bear with it....love u babe!!!!

LadySiti said...

Bersabar lah Elia, jgn bersedih...
itu semua dugaan...tp tak faham dgn khairul tuh...
Bersabar lah yer ada hikmah di sebalik nyer

sarah said...

sabar, kay.
hal ni jd b4 u get married, so mesti ada hikmahnya.
anggap je u deserve someone better than him.
now, smile....:)

RuBy_ WaChaa said...

sabar lh... mungkin ada hikmah nyew kn.....

KuNanGKuNanG said...

sabar tu penting, banyakkan bersabar dan bertenang, mudah2han Allah sentiasa memberi petunjuk pd Elia..yg slah pasti akan terbongkar jua,kebenaran pasti akan terbukti akhirnye..

Fariza said...

salam ramadhan elia dan keluarga.

harus kuatkan hati dan semangat ya.
ramai sygkan elia ok.
insyaAllah semuanya berjalan dgn lancar.
ada hikmah semua itu. :)

cik Ida said...

sabar ye dear.. ALLAH itu Maha Tahu apa yang terbaek untuk hamba-hambaNya.

rose said...

hai elia..

harap tabah dengan dugaan ni..

nsht akak,apa yg terjadi antara elia n apek simpan la demi menjaga aib antara satu sama lain..kalu elia di pihak yg benar,insya-allah semuanya akan terungkai tnpa elia perlu bersuara..

allah dah tetapkan jodoh kita dengan siapa..redha la kalau elia dah berusaha utk memperbaiki hubungan elia n apek..sebab elia xkan rse rugi walau sekelumit pn suatu hari nnt..dan percaya..hikmah tetap akan ada untuk setiap kejadian..

lepas ni move on..habis kan study n jadi somebody..gud luck elia! =)

diyana's heart said...

salam kak elia... just nak confirm jer... betul ker tak ni... macam tak logic langsung.. sbb saya suka tengok korang berdua... hopefully that everything will be okay ...Pray for you...

diyana's heart said...

kak elia... betul ker metro ni.. ??? tak logik rasanya.. sbb saya suka tengok korang berdua....

alyea said...

elia sabar ye..mgkin ni dugaan untuk awk..lam masa yg same awk ptot bersyukur sbb tuhan dh bg ptunjuk kat awk sblom khwin ngan dia..sesungguhnya Dia lebih mngetahui segalanya..

::lAdY.jAjA:: said...

kak elia :))
byak2 kn bersabar eh..
maybe ada yg lebih baik menanti akak ^__^ be strong dear sis ...

zarynn said...

Salam Dik...
Tak sempat nk beli paper today, just online... Apa2 pun, i doakn yg tbaik utk both of you yea.. my advised, better both of you discuss... yer la, since u all b2 pun muda, darah panas.. + dugaan btunang plk tu... im sure apex pun, xkn simply nk putuskn hubungan yg dia bina slama ni kn.. bawak bbincang dari hati ke hati...
tak manis kalau hal mcm ni dphebohkn..
Percaya 1,kalau dah jodoh, dah memang ditetapkan dia buat kita.."jauh" bagaimanapun,dia tetap jodoh kita..
Cheer.. (~_^)

Miss A said...

keep strong dear.. Allah will always beside u..helping u out.

sOna aFzan said...

salam..
elia, are u guys really gonna break off da engagement?
pliz don't say yes..
suke sgt tgk korg as a couple..

saye doakan u guys xjadi putus tunang n hope all da probs will be solved in a good way..

saye doakan awak, elia..
♥♥♥

daten yusfarina said...

ouh noo.. kenapa? benda yang jadi ada hikamh. be storng kak elia :)

Nurul Syuhada said...

tabahkan hati....

myXuRa moHd sHukri said...

; kuatkan semangat okey Elia!! Enjoy your Ramadhan and keep blogging!

laskar pelangi said...

dear, semoga tabah ye:)

Faizal Syukri @ Peja said...

ermm... no komen..


Artikel terbaru:
Selamat Menyambut Puasa Ramadhan Al-Mubarak

Tina Othman said...

harap bersabar ye, ada hikmah disebalik semua itu, selamat berpuasa

Ummiamsyar said...

apapun dugaan, seharusnya KFCM tak mudah melatah dan mengambil keputusan mendadak dgn memutuskan tali pertunangan yg baru saje dibina. Bertindak dgn akal bukan dgn hati.Sepatutnya, kalau dh rase diri tu tak salah, perbaiki dgn mmberi penjelasan tak payah putus terus. mcm nk mengelak pun ada.ape cerita sbnr2nya...Jika benar2 sayang kt org yg kita cintai, tak sepatutnya bertindak mcm tu.Jadikan kisah dugaan Rita-Aidil sbg pengajaran. Demi cinta dan kasih antara kedua2nya akhirnya Allah temukan kebahagiaan utk mereka.. Allah itu maha mengasihani pada hamba2nya yg sabar... kuatkan semngt ye elia. Sekiranya dlm hati masing2 masih rase kasih dan sayang usah dikusai ikatan pertunangan uols. masih boleh berbincang dan perbaiki mane2 yg silap.

cik wanie warniee said...

bila dah populer mcm nie la sabo jer la........

Siti Nurfatiha said...

supposedly KFCM bincang dulu soal peribadi mcm ni...bkn terus kuar kat paper putus tunang..sepatutnya dia bincang dengan elia..keputusan yg kfcm ambil ni tak matang...
Elia..sabar ye...mungkin ni ujian yg perlu u hadapi...
kuatkan semangat...masih ramai lg yg support u...Elia must be strong okay??

anish^tingtong said...

sabar ye elia...mungkin ade hikmah ape yg berlaku...just like what your mom said...

anish^tingtong said...

sabar ye elia...mungkin ade hikmah ape yg berlaku...just like what your mom said...

Nurul Nurúrú said...

Dik, bersabar OK. Insya Allah, orang yang baik akan bersama dengan orang yang baik juga. Begitulah sebaliknya.
Ramai giler kot perempuan hot kat dunia ni. Maka??? Orang hot takkanlah tak tua2 kan. N takkanlah setiap kali jumpa ynag hot u nak jatuh hati kan..

Incik Noname said...

Sabar ye elia..

reennafahlafi said...

i hope u kuat dengan dugaan yg di timpa....kita hanya manusia...allah tu maha adil untuk menentukan siapa yang layak di cc kita,dan kita pun kena bijak menilai siapa kita...jadikan semua nie pgajaran,jgn salah kan siapa2 sebab kita pun ada buat salah....munasabah diri k...salam

ArsheedA said...

ni gimmick ke sis?

belogkiter said...

Dugaan di dalam pertunangan

Gbuck_88 said...

hope u can be stronger dlm mnghadapi masalah ni...

x i l a said...

sabar okeh...ade hikmah ni...
selamat berpuasa!!~~

CIk Hanny said...

Salam..
I've been following ur blog for quite sometimes.hermmm suka baca blog u..
Indeed, was shock 2 hear ur story..i know how u feel...i went through it.Something happen for reason dear...sabar...apa2 yg jadi mesti ada hikmahnya..Allah sygkan u sebab 2 die uji.sabar ye..bnyk dekatkan diri pada Allah.mengadu padaNya..hanya Dia je tmpt kite nk beserah..sabar ye..be strong dear..

Fatin ank pakcek ali ;D said...

ya allah . sabar lah kak elia .

Rye said...

elia, i'm just your silent reader. but now i want to say to you; be strong ok, we are all right behind you. :)

p/s: maybe elia boleh cuba bg KFCM minum air yasin ke? sbb kdg2 bende2 mcm ni kite x leh nk jangka ape sebab musababnye....:)

Apit said...

...

Ms. Dodderidge said...

Udah udah la tu. Awak tu muda lagi kot. Bila awak dah keluar paper tu, nanti apa bakal mak mertua awak selepas ni (kalau tiada jodoh dgn KFC) punya impression terhadap awak. Just sit back and relax.

sad girl said...

assalamualaikum..
hi..semoga elia tabah dengan dugaan yang dihadapi skrg..just wanna share mine..dulu bf saya pon telah melakukan perkara yg sama. dia berubah dengan sekelip mata..bila call x angkat,mesej x balas..kalau angkat pon mcm terpaksa..ingat x de apa2..kami couple dah 10 tahun masa tu..memang x de apa2 masalah..sehinggakan satu hari,dia dan kekasih gelapnya diuji dengan satu ujian yang amat hina dan memalukan..pada saat itu,baru saya yakin dengan instinct yang saya ada sebelum ini..kejadian ini berlaku selepas Allah telah memberi segala kemewahan DUNIA keadanya..dan menyebabkan dia lalai dan alpa dgn hal duniawi..selama 10 thn saya cuba menjauhkan diri dr lelaki lain kerana yakin dia adalah jodoh saya..perasaan? HAMPA dan SEDIH! namun Allah telah menyanyangi saya dengan menunjukkan perkara yang sebenar drpd ditipu olehnya seumur hidup saya.untuk memaafkan dia,mungkin boleh..namun utk melupakan perkara tersebut, TIDAK! oleh itu, semoga elia tabah dgn dugaan ini..kamu masih ada keluarga yang menyokong kamu dari belakang..jangan sesekali menitis air mata untuk insan yg tidak memberi makna apa2 pada kita..move on..always pray..try ure best..good luck!

Nia said...

Dear Elia,pls be strong. Jaga diri ok? Semua ni dugaan Allah..hadapi dengan senyuman. You are not alone..will pray for ur happiness.

Cik Aan Nabihan said...

sabar lah awak.
saya pun pernah lalui.
sakit sangat.
tapi itu hikmahnya sebelum awak berkahwin.

Tuhan nak gantikan awak dengan lelaki yang lebih baik.

R said...

Stay strong, keep your chin up, semoga tabah menghadapi dugaan.

Emyra said...

be strong kak elia..ape yg jadi mgkin ada hikmah..kte hny mampu merancang,tp Allah yg menentukan segalanya..

Emyra said...

be strong kak elia..mungkin ape yg jd ada hikmah d'sebaliknya..kte hnya mampu merancang,tp Allah yg mnentukan segalanya..

catastrophic mind said...

rase nyer isu ni xyah panjang2 masuk paper ape sume...kalo dah xserasi putuskan ajer la...kalo da xpercaya satu sama lain hentikan la...ramai pompuan kat facebook mengaku awek khairul fahmi...kalo dah pilih untuk percayakan perempuan xkenal dari lelaki yang da kenal 2 taun, the relationship is as good as over...dun go blaming each other...tutup aib masing2 dan selesaikan cara baik...bukan dengan surat khabar tapi face to face...okeh best of luck to both of u...

fae jamal said...

elia,byk bersabar ye..kuatkan semangat..

yucici said...

bersabarlah..doa banyak-banyak k elia..kadang-kadang Allah tarik something dari kita tapi Allah ganti balik dengan yang lebih baik..insya Allah..apa-apa pun elia lebih tahu KFCM tu siapa..apa orang lain nak cakap..biarkan je..

bulan baik ni Allah dah berikan petunjuk besar utk elia dipermulaan puasa..selamat menjalani ibadah puasa..

Hamizah Binti Zulkifli said...

salam..elia...hope elia tabah..
dan insyaAllah ada hikmah ats apa yg trjadi..mgkin ada yg lbih baik menanti elia..sesungguhnya janji Allah itu pasti bg org2 yg sabar...

smile always...hope the happiness will be yours soon..n ever after..=)

AMIN....

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 600   Newer› Newest»
Blog Widget by LinkWithin