Thanks For Viewing My Blog =)

Tuesday, August 9, 2011

Sudah Tersurat. Aku Redha


Bismillahirrahmannirrahim....

Salam semua.. firstly elia nak minta maaf kalau dah lama tak meng-update blog kesayangan hamba ni. Bukan apa, saya ada beberapa exam atau test2 penting yang perlu diutamakan. Dah berminggu-minggu jugaklah tak online. Saja meng-away-kan diri dari dunia luar untuk dapatkan ketenangan dan focus. Yelah kebetulan ketika dugaan berat menimpa ni, ada berlambak pulak quiz dan test2 penting untuk dihadap. So, nak tak nak kenalah dahulukan yang penting dulu ye dop?


Ya Allah.. peritnya nak buat entry kali ni.. entry yang paling perit pernah saya karang. Setiap jari jemari ini menaip, setiap kali itu saya cuba menahan sebak di dada dan takungan air di kelopak mata ni. Perit.. cukup perit hanya Tuhan yang tahu. Namun saya kena kuatkan diri menaip entry ini dan sekaligus beritahu kepada semua orang. Kawan-kawan sekolah, rakan-rakan baik, rakan cyber dan semua yang mengenali diri ni.


Seperti yang anda sedia maklum, saya dan MIA (mungkin ini kali terakhir akan guna this nickname dalam blog ni) dah putus tunang. Walaupun belum secara officially mengikut adat, but hakikatnya memang bagi saya kami dah tak ada apa-apa hubungan. Perkara yang saya lalui ni sangat perit dan bukan perkara kecil. Sepanjang hidup selama 22 tahun ni, ini merupakan dugaan terbesar yang pernah saya tempuh. Siapa yang tak sedih bila baru 2 bulan mengecapi kebahagiaan bergelar tunangan orang dan tak sampai 4 bulan lagi kami bakal menjengah ke alam perkahwinan, namun impian itu terputus di tengah jalan dan tak berakhir dengan cara yang diharapkan.



Tak perlulah dibahaskan punca sebenar keputusan kami untuk putuskan pertunangan ini. Tak guna kita saling menuding jari dan masalah pun tak akan selesai. Ini semua ketentuan takdir dari yang Maha Esa. Memang saya akui, masing-masing ada salah dan silap. Segala punca dan cerita secara details biarlah hanya saya, dia dan Allah sahaja yang tahu. Tak perlulah saya nak mengaibkan mana-mana pihak kerana banyak hati yang perlu saya jaga. The last thing i ever want to do is to hurt those people i truly love.



Seperti yang pernah saya sebut sebelum ni, dugaan yang menimpa diri ini memang diakui dugaan yang terbesar pernah saya tempuhi sepanjang usia 22 tahun ni. Terlalu banyak kesakitan dan keperitan yang terpaksa dilalui dalam masa sebulan ni. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikulnya. dikhianati, ditipu, difitnah, dihina, dikeji, dipandang serong dan macam-macam lagi terpaksa saya telan walau sepahit hempedu.



Namun, disebalik segala kedukaan ini saya sangat bersyukur kehadrat Ilahi kerana Dia telah memberi ujian sebegini.Setelah melakukan solat istiqharah dan beberapa solat hajat, akhirnya Engkau beri petunjuk dan membuka “hijab” yg selama ini tertutup. Alhamdulillah kerana telah memilih hambamu yang serba kekurangan ini untuk diuji dan diberi petunjuk. Dan dengan ujian ini telah menjadikan saya lebih kuat dan tabah dari hari-hari sebelum. Saya yakin ada hikmah disebalik segala kejadian ni. Kebenaran itu walau pahit dan sukar diterima namun itu semua ketentuanMu. takdirMu ku terima dengan hati yang terbuka. Aku redha dengan segala yang telah Kau rancangkan ke atasku.



Selain itu, saya nak panjangkan ucapan terima kasih kepada keluarga tersayang yang telah banyak memberi sokongan sepanjang saya melalui frasa yang sukar ini. Terima kasih di atas doa dan nasihat yang tak putus-putus. Saya bersyukur sangat sebab ada keluarga yang sangat memahami dan mengambil berat soal diri ni. They've been by my side the whole time. Without them, i don’t know what would happen to me. Walaupon ada segelintir yang kurang berpuas hati dengan cara mereka meluahkan perasaan tapi pernah tak korang cuba letakkan diri korang di tempat mereka? Jika darah daging kamu sendiri disakiti, adakah kamu akan berdiam diri? I don’t know about u but other people have different ways of dealing things. So i would pretty much appreciate it if you guys berhentilah mengata atau menghina keluarga saya. Tapi if korang nak mengutuk juga terpulanglah. Kubur masing-masing, dosa tanggung sendiri ye dop?



Sekalung ucapan jutaan terima kasih buat rakan-rakan rapat yang caring about my situation and condition. Kalau nak sebut satu-satu memang sampai esok pon tak habis. Ramai sangat. Terkejut bila buka inbox penuh dengan messages dari anda semua. Ada yang short and simple ada yang panjang macam cerpen pon ada. Ketahuilah anda semua bahawa saya telah membaca setiap coretan anda. Terharu yang tak terhingga sampai ada yang buat saya menitiskan air mata membacanya. Ada yang bagi kata-kata semangat, tips, keratan doa untuk diamalkan, ada yang kongsi pengalaman dan banyak juga yang memberi nasihat dan teguran berguna. Terima kasih yang tak terhingga Elia ucapkan kat anda semua. Kakak,abang,adik,aunty and uncle semua. Kata-kata korang sedikit sebanyak telah menguatkan elia dan buat saya tabah dan redha dengan segala ketentuan ini. Maaf sangat kalau saya tak dapat nak balas semua msg korang sebab terlalu banyak. Tapi ketahuilah semua bahawa saya hargai setiap satu coretan korang. Kalau boleh saya nak peluk korang semua (perempuan je la ye..laki2 jgn nak gataii)..betapa korang berjaya menyentuh hati elia. Sayang korang semua tau!


Tak lupa juga buat Haterz dan mereka-mereka yang menangguk di air yang keruh diluar sana, yang tak putus2 menabur kata-kata kesat, fitnah, sindiran dan kutukan kepada saya atau orang disekeliling saya. Terima kasih juga pada anda sebab anda telah membuat Elia makin kuat dan tabah dalam menempuhi dugaan hidup. U guys make me even stronger than ever! Alhamdulillah dan terima kasih sebab menambahkan pahala amalan saya di bulan yang mulia ini. Segala kata-kata anda saya balas dengan senyuman dan ungkapan “Alhamdulillah”. that is what my mum always taught me when ppl say bad things about us.


Saya berharap segala kedukaan ni akan hilang dan Allah akan gantikan dengan keceriaan di masa yang akan datang, insyallah. Elia juga doakan semoga anda semua tidak akan melalui pengalaman yang sama seperti saya kerana percayalah, apa yang saya terpaksa lalui ni terlalu perit dan sadis. I wish none of you have to face this kind of situation in the future.


::pic pada awal Ramadhan tahun lalu::


Setelah insiden putus tunang ni ada beberapa persoalan berkaitan blog yang diajukan kepada saya. so inilah jawapannya.


Adakah lepas ni Elia akan delete je ke blog ni? Yelah.. kan awk dah takde pape dgn your “MIA”

Owhh...NO NO NO.. i wont delete my blog semata-mata pasal perkara ni. Berdirinya blog ini pon loong before i met him(if u read my entries dari awal u'll know)so blog ni wujud bukan kerana dia dan ia tetap akan hidup without him. Saya akan tetap menulis macam biasa cuma mungkin dah takdelah cerita “Lovey Dovey” dah lepas ni. Mungkin pasal benda lain. I got so many plans for my blog and my future and im not going to jeopardise it just because of him. That is so not worth it. So for my faithful readers, stay tuned k darlings?


So Elia akan delete ke semua entry lama yang berkaitan dengan KFCM tu?

Buat masa ni tak. Biar je. Bagi saya my blog is like my diary. So takkan setiap kali kita putus cinta kita akan koyakkan every piece of sheets yang ada cerita about your ex? Everybody make mistakes and we learn from it. Banyak iktibar yang boleh diambil dari pengalaman kita yang lampau. Yang baik kita jadikan teladan, yang buruk kita jadikan sempadan k? But in the future kalau ada certain situation dimana saya kena delete atau hide post2 lama tu maybe i will do it. Manalah tau bf baru nanti jeles ke apa. Kenalah jaga hatinye..ye dop?huhu..


Allaaa.. kita follow blog ni sebab KFCM je.. so skrg macam mana?

Ok saya tak pernah memaksa orang untuk buka, baca dan follow my blog. Jika korang rasa dah tak berminat nak baca coretan blog jejariruncing ni lagi, i have no objection if you guys nak unfollow my blog ni. You guys are free to follow and unfollow anytime ;)



Kalau dulu elia duk canang cerita “how I met My Incik Apex” now citelah camne clash pulak!

Haaaipp... ishk3.. memang saya akui banyak bercerita tentang my bf. But who doesn’t? Cuma kebetulan mine was someone famous so benda ni jadi issue. Yes saya selalu bercerita dan share aktiviti harian dekat blog, Tapi anda perlu tahu bahawe tidak 100% cerita akan saya share. Nak di kata kan baru 40% je yang saya cerita.. Banyak lagi yang anda semua tak tahu. Dan tak perlu lah anda tahu…Masalah personal bukan untuk ditayangkan disini. Kami sama macam pasangan yang lain juga.But tak bermaksud bila dah putus saya nak cerita semua keburukan yang dia dah pernah buat. Lagi lagi kalau orang itu insan yang tersayang. I wont! Biarlah blog ni kita cerita yang baik-baik je ok?



Menyesal tak tunang awal ni? Rasanya kalau korang kawin terus mesti tak jadi camni.

Siapa kita untuk melawan takdir? Terus terang saya tak menyesal pun tunang sebab sebelum ni pon ada orang tua2 kata masa tempoh tunang ni lah macam-macam dugaan datang dan masa ni kita akan dapat lihat karakter ‘sebenar’ pasangan kita. Bagi pasangan yang akan bertunang atau baru bertunang jangan takut. Masa tempoh ni korang kena dekatkan diri dengan Allah, kalau boleh buat solat istiqarah untuk petunjuk tentang jodoh yang terbaik untuk kamu. Insyallah kamu akan dapat petunjuk. Sepanjang tempoh bertunang dan berkenalan dengan bekas tunang pon saya dah buat dan berikan sehabis baik untuk hubungan kami. So walaupun tak menjadi, tiada sebarang penyesalan sebab kita dah buat yang terbaik.


So apa plan Elia lepas ni?

Hm... plan banyak.. masa duk meng-away-kan diri ada juga saya bermuhasabah diri dan ada a few things that i would like to improve and take into consideration. Apa tu biarlah rahsia. Just wait and see k? ;D



Uishh.. dalam perit tak perit pon leh tahan panjang gak entry kali ni. Maaflah kalau telah membazir masa korang baca entry ni. So setelah diterangkan panjang lebar, harap lepas ni dah tak nak dengar dah pasal benda ni. Terima kasih sekali lagi pada yang rajin hantar message kt facebook or twitter dan juga komen kat blog. Terima kasih juga buat anda yang mendoakan kebahagiaan saya dan MIA. Dan diharapkan anda tak berhenti mendoakan kebahagiaan kami. Sama ada kami akan kembali bersama atau berpisah untuk selamanya, itu semua terpulang kepada Allah SWT. He knows the best for us. Insyallah, di hari baik bulan baik ni Allah banyak bagi petunjuk. Syukur Alhamdulillah. Saya yakin, ada seribu rahmat dan hikmah di sebalik semua ini.


Salam Ramadhan Al-Mubarak buat semua ;)






752 comments:

1 – 200 of 752   Newer›   Newest»
Unknown said...

sabar ye byk²...insyaallah ada jodoh yang lebih baik

Unknown said...

kami sentiasa doakan segala kebaikan utk elia.....kan begitu blogger semua

.:.farayhasukri.:. said...

semoga kuat elia!
u can do it..girls power! :)
may allah bless.

Emma said...

Setiap manusia tak lari dari setiap dugaan. Perbezaannya, cara kita menghadapi segala dugaan !! Tu yang kan mematangkan kita in future !! believe it coz Emma pernah menghadapi saat2 macam nie !!

PinKy MoMMa said...

b strong girl!
smga ada yg terbaik menanti di depan..

TS said...

moga tabah hadapi dugaan-Nya..
mungkin ade hikmah disebalik sume yangterjadi ni...
always pray for ur happiness babe..

Reensyarinie said...

bertabahlah elia..:)

Liyana Lunia said...

be strongggg <3 perjalanan masih jauh kan kannn jom sambung study, mana tahu jodoh sebenar akan muncul, anak raja barangkali? lupakan yang buruk buruk, yg sweet sweet kita ingat selalu and jadikan pengajaran utk kita lebih matang kan dear ;))

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

BRAVO ELIA..
semangat camni laa akak suka :)

Akulahaku said...

so sad..pepun moga elia tabah..kuatkan hati ya.!

The - 12th said...

Buat Elia...byk2 kan bersabar k..kalau dh jodoh xkemana jgk kan... :)

AnaLavender said...

hai elia..mmg terharu baca u punya ntri kali ni..apapun, setiap yg pahit akan ada manisnya..u still young & many more to go...i wish u all the best in life & keep rockin' ya..xoxo

Ayeem Jemain said...

harap tabah. footer jangan lupa delete. hehe

oshin said...

semoga Elia lebih tabah dan bersemangat lepas ni oke...Allah takkan menguji hambaNya sekiranya DIA tahu yang hambaNya tidak mampu untuk melaluinya...dan Elia adalah salah sorang hamba yang bertuah kerana terpilih...dan menunjukkan bahawa DIA masih menyayangi Elia....always smile oke :)

nuraien said...

ya allah tabahnye ati elia..aien mintak maaf buat entry pasal apex and elia..tp smua entry aien byk menyokong elia..x pe elia..byk lagi lelaki baik di luar sana..bykkn berdoa k..elia pun muda lagi..kak lela byk g nak jd kan elia model..so go on dear..cantik dah pakai shawls 2..=)

kHairulANiZa said...

semoga terus tabah menghadapi ujian ILLAHI....dekat kan diri pada NYA kerana DIA lebih mengerti.....

♥ Aisyah ♥ said...

cantik elia bertudung! keep it up ye! im still here for u.. jgn disebabkan KFCM, khidupan elia kacau bilau. walau dulu sy minat KFCM, tp skang da pudar coz i sokong u! :P

AnaLavender said...

hai elia..i know u will survive..huhu..apapun, setiap yg pahit akan ada manisnya..wish u all the best & keep rockin' ya! xoxo

Unknown said...

sabar milia... saya penah lalui seperti awak jugak, bercinta selama 4 tahun dengan My Mr Apek jugak, rumah die berdekatan ngan rumah i, bila bertunang selam 3 hari aje, all beri saya petunjuk dalam mimpi, bila terkantoi, ape yg sy mimpi rupenya akan terjadi pada realiti.. kite bersyukur, adalah disebabkan allah masih sayang pada kita, saya bertunang pun ketika umur saya masih muda 22 tahun, hingga harini sya masih rasa keperitan tersebut, sekarang hanya mampu berserah siapa jodoh saya, even yang ade sekarang pun sudah semakin jauh dirasakan... apepun berdoa,muhasabah diri dan bersabar....dan jgn tunjuk yang kita nie lemah, biarlah kite menangis dengan diri kita sndri jgn ditunjuk pada org lain ok...have a chill day..=)

syazwan tahir said...

akak sgt tabah.....be strong akak! :)

Cik Kiah said...

hope sabar menempuhi dugaan y Allah berikan...nanti Allah gantikan sesuatu y lebih baik dari sebelumnye.... =)

RashAtie said...

moga elia sentiasa tabah...salam ramadhan juga buat elia sekeluarga

nina mohammad said...

be strong!
chill always!:)

alin said...

salam Ramadhan Elia..dah buat persiapan raya ke blom??kekekeke.. ;p

shiela munir said...

sabar la ye kak elia,
bunga bkn skuntum,
kumbang maen bola bkn seekor,,hehehex
chayok!!

norshila ibrahim said...

erm...sy plak terasa sedih...sy mngaku mmg follow blog elia bcoz of him..tp sy xkan unfollow elia...

BIG GIRL DUN cRY k....
BE STRONG ELIA....

p/s: ssh kn bila kwn ngn org femes..erm

Anonymous said...

U are strong girl,i noe it.
Dulu i pun pernah kena macamni.
Tapi itu semua dijadikan pengajaran & pengalaman dalam hidup.
Chill & Happy Ramadan
; )))

si manis "RAJA MIA QISTINA" said...

kuat kn semangat..ingat allah n family sentiasa bersama kt d saat kt susah or senang hope u happy...

Nur Salwa said...

sabar dan kuatkan semangat.. dugaan yg datang adalah untuk menjadikan kiter seorang yg lebih baik dari sebelumnya..

Anonymous said...

i like this entry...all the best to u!

siti suhaila ibrahim said...

salam. kak elia, sebak nye bc entry kali ni. anyway, ini cara Allah tnjuk kat kak elia yg mne btl dan yg mne slh n hope kak elia akan jd wanita yg lebih matang :)

Anonymous said...

U are a strong girl,i noe it.
Dulu i pun pernah kena macamni.
Tapi tu semua dijadikan pengajaran & pengalaman dalam hidup.
Chill & Happy Ramadan
; )))

Ernewaty AR said...

it's ok Elia..take all this as takdir and make you stronger..InsyaAllah better man will come..

sweetluvardini said...

semoga tabah dan sabar menghadapi dugaan ini.akak pun penah alami situasi mcm ne, mmg mula2 rasa down,tp bila pk blk,baik kita teruskan hidup dgn lebih gembira dan ceria.insyaALLAH, satu hari nti kmu akan bertemu dengan seseorang yag sebetulnya jodoh dgn kmu.akak doakan semoga berbahagia.take care dear :)
nti jgn lupa singgah blog akak kay
www.sweetluvardini.blogspot.com

CiK EyFa said...

suka nga elia... elia kuatkan semangat.. biasa la kadang2 ade yg cemburu ade yg suka dgn ape yg kita buat.. kadang2 kita perlu berhati2 jugak... :) TO BE STRONG DEAR {^_^}

Awiena82 said...

akak penah lalui ape yg elia lalui... Percayalah... mmg Allah dh aturkan yg terbaik buat kita...

mama nadzmy said...

ermm..memang sangat panjang entry ni...xpe..setiap dugaan yang ALLAH beri itu adalah tanda DIA sayangkan kita...insyaAllah mungkin DIA akan menggantikan orang yang lebih baik dan lebih menyayangi diri elia nanti...cuma satu je pesanan kekalkan imej bertudung tu...dan yang paling penting sekali kena tabah dan kuat...tunjukkan kepada semua orang yang mengutuk, mencaci atau sesiapa saja yang elia mampu berdiri diatas kaki sendiri...sebelum terlambat mas nak ucapkan selamat berpuasa.

hanipahabdullah said...

Alhamdulillah..semua nya dari Allah..jadi kembalikan lah kepada ALLAH untuk menentukan apa yang terbaik utk kita...

Adila Mohd Noh said...

Salam elia..semoga tabah & senantiasa sabar dalam menghadapi ujian & dugaan hidup ini. Gudluck in ur life n study. <3

pinky said...

tak semua terpilih untuk menghadapi ini semua...Elia antara 1 yang dipilih olehNya untuk merasai keperitan ini....semoga ini menjadi pengajaran yang amat berguna....ada yang lebih baik menanti....

si manis "RAJA MIA QISTINA" said...

harap u kuat kn semangat..allah n family sentiasa disisi d saat kt susah n senang...mungkin ini yg terbaik terima dgn redha..semoga kebahagian milik u...

Adila Amalyna said...

Elia, sangat kagum dengan awak! ;)

cempaka zatie said...

salam....
saya salah s0wg fan bl0g akk..
huhu...
cian akk an...x pew...kala0 ade j0d0h x ke mane...
huhu...h0pe akk eppy di samping family akk n kengkwn akk ea...
x m0 cedey2 tau...
saya tetap s0k0ng akk walau ape p0wn yg terjadi...0k...
smile always...(^_^)V...

p/s:terkejut gak ble bce metr0 ary 2..huhu...

☀ Izzaty Hedry☀ said...

tbah ja elia ...=).. setiap dugaan pasti ada hikmah ..=0... go go girl!..^.^..

nabila azmi said...

be strong elia..u can do it..=)..slm rmdhan...=)..

hanipahabdullah said...

berserah kepada Allah...

:: me and life :: said...

elia..hrp tabah menghadapi dugaan yg maha hebat ni..tersentuh hati sy membaca coretan elia..bia ape org buat kat kite..bersyukur kerana Allah masih menyayangi kite dgn memilih kite utk diuji dear..sy akn tetap menyokong elia..akan terus membaca entry elia..be strong..ur fans luv u n will support u always..

nini said...

sabar itu pahit,
tapi hasilnya manis....

=D

q said...

nice entry... semoga Elia sentiasa ceria dan bersabar dlm menghadapi segala dugaan :)

ThePlainJane-MazlinTaufiq said...

i am glad to know that you have grown stronger during your challenging period. as i said before, chin up and go on with life. Honestly sayang, he won't know what he is missing until he loses you. And trust me, he is already feeling it right now, but that is his LOSS. You on the other hand, will have a great beautiful life in front of you, but this time with people who are more precious than him. Huggzz..

sally wanny said...

tabahkan hati dear!

♥ نورحازانه ابراهيم ♥ said...

terlalu bnyak dugaan yg tlah diberi kpda kamu,mdahn2 terdpat hikmah dsbalik smua kjadian..hnya sabar mnjdi kekuatn tika ini...gud luck dear...

Cik Payung Pink said...

Dunia belum berakhir ;]

Fareha Rahmat (Bos Besar) said...

u go girl, lupakan semua buka buku baru :)

Anonymous said...

Sabarlah Elia...
Dugaan ni mmg sgt hebat sbb kamu msh muda...
Sy doakn kamu akn ketemu jodoh yg lbh baik drpd dia..sbb perjalanan kamu msh pjg...
Semoga Allah memberkati diriumu Elia...

fefiqah said...

sis. bangga dengan sis. sis storng. go go sis lia. itu smue dugaan n ujian. kita kena redha rite? maybe ada yg lebih baik akan datang. smile sis :) xmoo sedih2 dah. oke? chill.
suka tgk kak lia pakai tudung. tomey! ^^

Cik Payung Pink said...

dunia belum berakhir

monalea said...

sabar...sesuatu yang berlaku itu ada hikmah disebaliknya

Anum said...

tabahkan diri ya
take care

Anonymous said...

thumbs up!!! u go gegurl.

mrsbardjahat said...

Semoga elia tabah dengan ape yang terjadi..DIA xkan menduga kita kalau DIA tahu kita xmampu menghadapinya...sape kite untuk memuaskan hati & menutup mulut semua orang untuk bercakap pasal kite...Insya-Allah, akan ada lebih terbaik untuk elia...cayok..cayok elia :-)
~ Salam Ramadhan ~

anak abah said...

berat mata membaca, berat lagi bahu kamu memikul. Be strong Elia!

=)

Akula Nora said...

Gembira tgk Elia kuat dan tabah mcm ni. Smoga dpt menjadi role model kepada org2 di luar sna. Putus tunang hanya perkara duniawi... it's not the end of the world kan? ;) Byk lg perkara yg perlu ditempuhi. Elia pun muda lg...22 jer baru hokey!! Dunia Allah ni luas...byk lg peluang dan cabaran yg menanti. Chaiyok Elia!!

p/s: anyway I follow ur blog sbb suka cara penulisan cerita yg santai dan xde protokol sgt..kira I'm ur fan lah..huhu

cempaka zatie said...
This comment has been removed by the author.
Cik Purple said...

Sabar itu mengajar kita ERTI KEKUATAN.. :] pasti ada hikmah disebalik semua ini..

LiA said...

semoga tabah menghadapi.......setiap yg berlaku pasti ade hikmahnya.....sy doakn yg terbaek utk elia..

attyfir said...

Salam iela..alhamdulillah u come back..

allah uji kita sbb sayangkan kita
biarkan perkara itu berlalu..
pasti ada sesuatu yg terbaik yg telah allh rencanakan utk iela..

takecare dear..jgn sedih2..life must go on ..byk besabar..insyllah ..ada kebaikan utk iela nanti ..muaaahh

adda said...

sabar k elia....
ada hikmah yang jadi disebalik
semua ini....
i'll choose u rather than him..
i'm at your side okeyh

anakcikbob said...

tabah la ye elia. dugaan mcm ni memang berat.
eventhough follow blog ni sebab kfcm, tp xunfollow pon. sbb mmg da xsuka kat dia. hahahaa..

Rina Rahamat said...

As-salam..

Hai,dear. Baguslah kamu sgt kuat dan tabah. Akak seronok mendengarnya.Sebelum ni akak x folo citer elia..tp lps kes putus tunang ni br akak baca cerita cinta kamu. Akak lak yg sedih. Tp baguslah kalau kamu dh boleh terima ujian ini dgn redha. Sesungguhnya Allah lebih mengetahui.

Nor Humaiza said...

As salam,elia.. sy one of ur billion fans... i like to read ur writing,sy suka perwatakan elia & all about u.. Tahniah sbb berjaya keluar dari "gua kelam".. Mybe u pernah dgr ayat ni, tp utk renungan kita bersama..."Allah menurunkan hujan,ribut&taufan,kita menangis,mencari2 dimana sang mentari,rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yg cantik utk kita"... so ada hikmah disebalik semua ni kan..mungkin jodoh awak utk seseorg yg terbaik yg Allah dh tentukan.. anggaplah ini semua pengalaman yg mendewasakan kita kan...:) smile always k...

sweet gurl said...

expected to face tough trials of life full of unexpected ... we believe God is always in the sight of His people..chaiyok2 elia!!! :)

Anonymous said...

salam kak elia. even though yana kenal blog kak elia ni thru KFCM last year, but that doesn't mean yana akan unfollow blog akak ni sbb dia jugak.

don't worry sis! ramai lagi yang sokong akak regardless of those haters. setuju dgn your mom. ucap "alhamdulillah" bila org mengata pasal kita.

let's make close bonding with HIM right now. He will always be there for us. fighting & love u kak elia!

sweet gurl said...

expected to face tough trials of life full of unexpected ... we believe God is always in the sight of His people

gadisberstory said...

k.elia..i always support u..love u so much..boleh jd fwens tak..buat la pjumpan jumpe2 rakn2 blog ker..trgn nk jumpe dpn2..

::EIDA:: said...

GoodJob dear =)

shahirahkhairudin said...

elia.. you are so strong dear dan mampu deal dengan situsi macam ni dengan matang.

he don't deserve you either. stay strong. hugs !

combiemohtar said...

kuatkan semangat kamu ye elia.

KimeYongAli said...

Semoga dapat ape yang terbaik utk diri awak...good luck for your future undertakings...hope Elia redha...give your heart utk org yg betul2 layak menerimanye...senyum sikit...senyum..senyum..ala tomeinye elia senyum...

Azura Mendezz said...

Xpe Elia..kita merancang..Tuhan yg menentukan..
Mungkin mudah utk Cik Mendezz bkata mcm ni kan..
tapi pd I lebih baik putus tunang dpd bercerai..
setiap yg berlaku ada hikmahnya..
Ada yg lebih baik menanti..
cuma bila masa & ketikanya..Hanya Allah Yg Maha Mengetahui..
kerana Tuhan sentiasa bersama dgn hambanya yg tabah & sabar menempuh setiap dugaan..

Meen Ramsa said...

elia, byk kn bersabar & dekatkan diri dgn Allah utk menghadapi semua musibah ini. Insyaallah, di beri ketenangan. Amin! selamat berpuasa...:)

MamaFarhan said...

Sabar...Sabar..Sabar... Allah swt sedang menguji keimanan kamu... InsyaAllah diberi kebaikan kemudian hari... amin...

sweet gurl said...

expected to face tough trials of life full of unexpected ... we believe God is always in the sight of His people

gadisberstory said...

hi elia..i always support u..love u la..anyway..xnk ker buat jumpe blogger fwens u..trgn nk jumpe dpn2..

new_rulez said...

so am i the first to comment???
heheheheh....
terharu i bce...i know almost 10 years now....i can se that u've grown so much..n i know that u r stronger than ever...x ksah la ape2 pon berlaku i love dearly n like we used to said time skolah dlu2... BEST FRIEND FOREVER!!!! <3 <3 <3 U SO STRONG!!! btw, cpt blik kl boley pecah lju sme2....ritu pecah laju x cukup korum u x de..k blik cepat2!!!! <3 <3 <3

janaheaven said...

tabah kan hati ya elia...
dugaan hidup....mungkin ade hikmah yg hendak ditunjuk kn oleh allah....
sabar k....
sepandai2 tupai melompat akhir ny ketanah juga...
sebijak2 manusia menidakkan perkara sebenar ke kubur jugak tempat terakhiny...
life must go on....=)

sweet gurl said...

expected to face tough trials of life full of unexpected ... we believe God is always in the sight of His people

Soraya Fathin said...

Elia.. I'm always with u and always gonna follow ur blog.. not b'coz anyone.. Love ur blog..!

Leya said...

You are smart&sweet Elia...you deserved someone better.Berdoalah agar ditemukan dengan perfect soulmate.Masih byk dugaan yang bakal mendatang..

mummy_ayu said...

semoga tanah hadapi dugaan hidup..pedulikan je ckp2 org yg tak puas hati tu..
life goes on key..
:-)

Nadyahoney said...

Tabahlah dirimu wahai ELIA..semoga Allah memberi ganjaran atas segala kesabarn krn setiap dugaan pasti tersembunyi seribu hikmahnya..

cik ida said...

semoga tabah

CikPuan Fara said...

assalam sis. selama nih akak hanya silent reader blog sis. mcm2 dgr cerita best&takbest pasal sis& ur exfiance. bila baca entry nih.. alhamdulilah, ternyata sis mmg kuat. You're not alone.. Allah swt always with u. Dekatkan diri dengan Nya selalu yer sis. Take care :)

Fariza said...

elia, sy tau kamu kuat. :)
hidup ini harus diteruskan.
ramai lg sygkan elia kan.
biar je yg busuk2 itu ok.
insyaAllah kehidupan akan dtg > baik.

shaFazie said...

harap elia tbh harungi sume ini..

BeloG MTT said...

Sabar bebanyak yer Elia ..Setiap apa yang berlaku tu ada hikmahnya..Mungkin dia sediakan Elia pelangi yang lebih indah dan seseorang yang lebih baek untuk Elia..:)

lavenderlover said...

BE STRONG MY DEAR!

Amalia Hussin said...

kak elia be strong ok! kalau ada jodoh, insyaAllah kfcm be yours again. kalau die memang bukan jodoh kak elia, find someone better! heehe. chill~ :D

ZianaRazali said...

love this!

Unknown said...

sabar yer elia.. sedih akak baca kisah korang berakhir disini.. insyaallah Allah dah sediakan yg terbaik buat elia nanti..

Dkna Abza said...

semoga elia dan mia dapat kecapi kebahagian masing masing...

Allah akan uji hambanya yang mampu harungi ujian dariNya...ada hikmat disebalik semua nie...be strong :)

hana said...

hye sis..
walaupun panjang coretan ni tapi saye berjaya habeskan...hehehe
saye mmg x pnh ada pengalaman macam sis tapi sedikit sbyk saye phm pe yg sis rase..
semoga tabah ye dan jgn sede2...
semoga ape yg terjadi ada hikmah nya..
chill sis..

nick dot anis said...

sabar la elia....kumbang bukan sekuntum..tuhan ciptakan dia untuk kite disakiti sbb tuhan nak uji kite dulu b4 dia bagi yang terbek...insyaallahh..jodoh awak lebih bek dr dia....blaja leklok...dekan tiap sem....selamat maju jaya dan semoga awak lebih tabah..

syazwani 'atiqah said...

:')

MARJAN IBRAHIM said...

sedih baca..
ape2 pun,akak arap adik kuatkan hati...
akak penah lalui ini semua 3 tahun lepas...putus cinta,kematian mak & nk menghadapi exam final year...
benda ni berlaku serentak...pada bulan yg sama...tahun yg sama...
cuma,kita kena buat2 kuat... kena mintak doa ngan ALLAH...ada sebab kenapa ALLAH temukan kita org yg salah...& adik kena syukur ALLAH bg adik putus tunang awal2 sebelum kawen.... ALLAH dah rancang yg terbaik utk kita....
ALLAH tahu, dia bukan Jodoh utk kita...
Adik kena pikir positif ok?
sekarang,bz kan diri ngn aktiviti2...bykkan doa after solat..insya ALLAH...hati kita akan kuat...
ALLAH adalah sahabat kita yg terbaik....
adik bertuah ada kawan2,famili yg ada disamping adik saat2 dugaan ni dtg...xmacam akak...akak keep sorang2...xtau nk luah kat sape kesedihan akak...sbb org yg akak rapat,dah "pergi" jauh....ngn sape lg akak nk luah? hnya ALLAH saja lah tempat akak luahkan segala sedih akak...

hUnnEE a.k.a mrS cAun said...

dear elia...akak suker baca ur blog...hope u tabah...& be stronger whatever have done...salah sapa x penting..yang terjadi mmg suday terjadi....untuk masa depan...jadikan ini sebagai mengajaran...even dgn sesiapa pon....i luv u...

NisaAdnan said...

kak alia sabar naaar. hidup ni mmg tak selalunya indah kan. so, learn from mistakes. that can make us more better than before :))

b-are zakri said...

alhamdulillah..lets move on darl! memang tersangat perit but as time goes by insyaAllah you can survive without him! just pray to Allah SWT hope only the best for yourself, your life.

soleil m said...

u're such a strong person elia, masyaAllah & insyaAllah, there'll be light at d end of tunnel. perancangan Allah maha hebat & He won't test with with something u aren't capable of to face

I was in d same shoes as u a few weeks ago cume mine was just minor compared to urs. sakit Allah shj yg tahu but i keep reminding myself that Allah knows best

He must have something special planned for us. teruskan berdoa semoga dipermudahkan urusan kita. amin.. :)

Nurul Hidayah said...

InsyaALLAH...sy doakan Elia tabah...Elia insan terpilih kerana di uji begini..Senyum sokmo tau...u have such a beauty smile..=)

Salina@IbuAqil said...

Nampak mcm mudah je entry ni ditulis.. Tapi akak tau bukan mudah nak menulis jauh dari dasar hati.. Akak akui, ikut blog ni sebab KFCM.. Tapi x semestinya akak tinggalkan blog Elia ni disebabkan KFCM dah tinggalkan Elia.. Akak akan tetap disini membaca & terus membaca {walaupun tau Elia x mungkin perasan kewujudan keluarga kecil EmIenAqil} tp akak ingin kenal dunia Elia.. Tanpa sebarang prejudice.. Kepada ELia, kalau jodoh itu bkn milik kita ada yang lebih baik utk kita.. Yakin pada setiap janji Allah itu benar untuk setiap hambaNYA.. ;) Allah menduga kita kerana dia sayangkan kita.. Allah tau sejauh mana kekuatan kita.. Insya'allah!!!

n-rulz shakiza said...

alhamdulillah...hope elia tabah n be strong okies....:-)

nuyui a.k.a miss YUI said...

sbr elia..ini sume dugaan dari ALLAH..

DIA dah tunjuk apa yg patut dan tak patut..

sbr tempuh segala dugaan yer..

ms nana said...

u go girl :) xmo sedih2 ye :D

Lia Hasty said...

tabahnya elia.
semoga banyak bersabar okay.
anggap ni dugaan dari tuhan
takpe perjalanan lagi jauh.
abaikan semua orang yang
semoga sukses dalam apa jua elia ceburi.

smile always ;-)

belogkiter said...

Sabar ye. akak faham perasaan tu.. dulu pengalaman akak sama macam elia. masa tu sedih sangta. tapi sekarang bila akak rasa bersyukur sangat. akak dah ada pengganti yang benar benar sayang akak.. dan mengajar akak erti ketabahan

E L L A said...

be strong girl ! :)

ms nana said...

senyum ye elia, mulakan hari anda dengan senyuman :)

ciK aYu La said...

sabar ye kak...xde jodoh...kita xleh lawan takdir yg allah dh tetapkan...mungkin ade hikmah nya.. ALLAH XKAN BERI APA YG KITA MAHUKAN TAPI DIA HANYA BERI APA YANG KITA PERLUKAN..so,focus study je sbb kita sama2 bdk uitm..hihihi(xdak kna mngenakan)..hhiihi..dont be sad

notheblaey wrote said...

Salam. Elia, i'm 1 of ur SR u..selalu bukak blog u untuk folow update u n tak semestinya berkenaan dengn ex-F u tu.neway Alhamdulillah u dah ok n hopefully u berjaya dunia akhirat..ingat tau..sebaik2 permata dunia adalah wanita solehah. n i wish u to be one of the mukminat..n i'll always sokong u in whatever u do..(wlaupun dalam hati i harap ada miracle terjadi so u n him will be together again for ever k)

tke care dear n jaga iman..once u dah bertudung harp u kekal bertudung till the end.

Salam. Kissnhugsss

Hudalatip said...

Harap terus bersabar..iallah ada hikmah dan kebaikannya..Betul kata orang berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul..kuatkan semangat yaa..

NuRuL iZZaH said...

Salam.. Hye Elia.. Sy ni silent reader blog best awk ni.. Teruskn menulis blog ni ye.. Lama gak dok tnggu update dr elia.. :) Hope everything will be fine.. Tabahkan hati.. Allah lebih tau apa yg terbaik utk diri kite.. :) Suke knal dgn awak eventho dr blog je.. Take care! :)

alfsfr.ali said...

sabar erk..dugaan kuat utk org yg kuat:)

HanNis SaNia said...

jgn sedih2 oke ?? jom baca entri saya http://hannissania.blogspot.com/2011/08/tuhan-temukan-kita-dengan-orang-yang.html

allah takdirkan semua yang terbaik je utk kita

Unknown said...

Salam Ramadhan dear,

Sis harap Elia sabar banyak2. Ini dugaan Allah buat Elia. Allah menduga Elia sebab Allah sayangkan Elia.

Long journey to go and explore. Semoga Allah merahmatimu, dear.

MamaYatie said...

Elia..akak pernah lalui situasi yg sama, pada umur yg sama dengan Elia, juga di bulan Ramadhan..

apa yg boleh akak katakan, bangkitlah dr kesedihan! kata omputih, life must go on..Alhamdulillah, mungkin sebab berkat doa org sekeliling, tambah pula di bulan Ramadhan..episod sedih telah ditinggalkan.

Akak percaya, Elia mampu melakukannya..banyak2 berdoa yer dik!

~queraiza cullen~ said...

salam..
saba k kak elia..
maybe u deserve someone better..
chill oke..tabah kan hati..
doa bnyak2..take care..senyum selalu..senyum pngubat masalah..=)

echa rahman said...

k.elia nmpk matang lah lepas kes tu..suke cara akak & happy tgk akak mcm ni..walaupun peritkan.. neway good luck utk mse akan dtg..=)

Fatin Khadir said...

Nak menitis air mata bca enty ni,sdih..Tapi takdir ALLAH SWT, kta kena redha....Mungkin ada hkmah apa yg brlaku...Wlupn perit utk dtrima...

wani said...

alhamdulilah elia.. kuatnya semangat kamu.. smoga allah akan merahmati kamu..

Sidratul Muntaha said...

Jazakallah Allahu Khayran Khatira...
Allah takkan uji kita kalau DIA tak sayang kita.
anggap kisah ni cuma rembesan peluh di dahi.
panjang lagi jlnmu dik.
mmg sia2 klu menangis tuk seorang lelaki.

Pen Merah Staff said...

sabar lia :)

Unknown said...

Salam elia..

Saya harap elia sudah bersedia utk meneruskan kehidupan yang panjang. Mungkin ini suatu permulaan utk sebuah kebahgiaan yg bakal elia kecapi. Xsemua kebahgiaan itu datang kerana kita punyai pasangan. Yakinlah yang terbaik itu tetap akan datang kpd kita bila kita usaha utk mencarinya, redhalah kepada setiap perkara yang kita tidak pasti hikmahnya. Yang penting, sekarang tumpukanlah pada pelajaran sebab pelajaran itu ms hadapan utk kita. Sbg seorg pensyarah di UiTM, final u akan start 19 sept nanti.. So i wish u all the best &good luck as a friend and a student. Take care.

babe ruthless said...

Good Luck Elia!^^
Just move on~
U still young beb~

Eda Latiff said...

sabar yea..ada hikmah disebalik semua kejadian, Allah dah tentukan jodoh masing2 dan mungkin yang lebih baik dari KFCM di luar sane yg menunggu elia..=)

Hunny Kitty said...

anda masih muda...teruskan kehidupan. wanita yg baik untuk lelaki yg baik...dan sebaliknyer =)

Ilyana Razali said...

Jodoh pertemuan di tangan tuhan. I had face same situation. Be cool. Banyakkan berdoa. InsyaAllah. Ada sinar menanti. :)

Ujang9897 said...

gua respek lu der..!!!

walaupun gua tak berapa nk follow blog lu ni..

bagus sebab lu kuat dan amik pengajaran..

masing2 pasti ada buat silap gua setuju.,

putus tunang tak bererti jodoh korang putus.,mana tau sambung balik..=)

"takda istilah lidah jilat sendiri"

hee

Aty Fared said...

selama ni jadi silent readers jer.. hari ni tetibe rase nak luah sokongan.. semoge terus tabah..dan terus hadapi dengan senyuman... mungkin KF lelaki yang baik..tapi die tak sesuai tuk awak.. dah yakin yang awak akan jumpe orang yang jauh sejuta kali lebih hebat dari yang terhebat pernah awak ade...insyaallah.. :)

saya_arief said...

tabahkan hati.

nur shuhada said...

sabar yer cik elia...mungkin ade yang lebih baik menanti anda..keep smiling n never giv up ya~tc :)

faa.rosli said...

sedihnye...

saya sokong Elia!

sabar k..

SaYraH WonDerLanD said...

Be strong girl! Allah takkan uji hambaNya dengan dugaan yang tidak mampu untuk hambaNya lalui. Segala yang berlaku pasti ada hikmahnya. Memang diakui saya follow blog sebab MIA tapi still akan follow sampai bila-bila.

aiza aidir said...

Salam Si Manis Elia...
Semoga kedatangan bulan ramadhan ni akan menjadikan awak lbh kuat dari ssebelumnya...Masih muda+masih lawa...Juz kuatkan semangat,mesti segalanya akan dapat dihadapi dengan tenang. Ingat! Allah akan mengira tiap titis air mata yang telah ditumpahkan sekiranya hamba itu redha dengan musibah yang menimpa...

miraShams said...

salam elia,teruskan menulis blog anda!upgradekan lg,mybe tmbah column for travel.sometimes we learn by watching.n just forgeting him but not hates him..it may takes months,years,but try hard.men in 22 years old.is not men.they r still a kids.;)

ummu uwais said...

Assalamualaikum...

Elia...teruskan menulis...semoga anda tampil dgn semangat baru. Biarlah yg berlalu terus berlalu kerana yang mendatang akan datang dengan seribu sinar yg baru.

Hidup mesti diteruskan...dan akak mendoakan kebahagiaan yg berpanjangan buat anda.

You go girl...keep on surviving!!!

Anonymous said...

Elia , I'm glad that you take those things happened in a positive way. allah sentiasa janjikan yang terbaik buat hambaNya yang sentiasa meminta. Setiap benda yang terjadi ada hikmah nya, so, one sentence that always make me feels strong

KEEP MOVING FORWARD

azerina masri said...

Elia,
sebanyk mna pun kita mahu bersamanya, sehidup semati dgnnya tapi kalo tak diizinkan Allah maka berpisah jua kita...be strong

Udy said...

akak..be strong..buang jela gmbr bwh ni kak..nyampah lak sy nengok nye..hehe..

Hana_Hirokawa said...

Salam Elia,

Gagal sekali tidak berarti gagal selama2nya.. mungkin ini adalah masa untuk suatu permulaan baru.. kenangan manis harus disimpan,kenangan pahit jadi teladan.. mana tahu, kasih bertaut kembali.. semua kita serah pada tuhan.. apa2 pun dahulukan pelajaran n karier.. dah berjaya sok, beratur ler yg datang memikat hehehe.. all the best..

Anonymous said...

Assalamualaikum, semoga Elia akan lebih tabah meneruskan kehidupan . yang lepas biar la lepas, mulakan hidup yang baru . dah ditakdirkan jodoh elia bukan la dengan seorang pemain bola sepak Malaysia yang digilai ramai . mungkin jodoh elia dengan lelaki yang benar-benar mencintai elia kerana ALLAH dan bukan la seorang yang popular . saya mahukan elia yang sebenar-benarnya yang tabah, cekal dan tak mudah give up . saya selalu support elia sebab saya tau hati seorang perempuan, saya juga perempuan . hope elia rajin-rajin update entry yang best-best . chaiyok3 !!! :)

Aeen said...

BE STRONG GIRL....jgn di pikir kan perkara yang da lepas....must move forward ok...:D

NuRuL iZZaH said...

Salam.. Hye Elia.. Sy ni silent reader blog awk yg sweet ni.. Syukur dgn petunjuk yg Allah berikan.. Tutup je laa kisah tu.. Tabahkan hati.. Allah Maha Mengetahui apa yg terbaik utk kita.. Teruskan penulisan blog ni.. :) Sy suka laa baca blog awk! Tq sbb entri2 awk sdikit sbnyk mengisi kebosanan sy.. Hehehe.. Take care!

MummyAyu said...

apa yang dihadapi elia sama dengan situasi yang saya hadapi...tarikh putus tunang pon sama...dan si dia pon tak nak bertemu dan menjelaskan..hanya dengan sms saja..tapi sy respect dengan elia sebab kuat..tapi saya.........='(

Hana_Hirokawa said...

Salam Elia... ada hikmah disebalik setiap yang terjadi.. moga kasih bertaut kembali atau mendapat yg lebih menghargai... insya allah... All the best...

missy kurt said...

salam babe.... plzzz laaa elia.... masa i start follow blog u nih mmg laaa bila heboh u couple ngan KFCM but after a while ur blog dh jd mcm tmpt psinggahn tetap mata i nih... dis mean ur blog dh jd my feveret not bcoz him anymore....tak kira laa u cita psl pe tiap ari on9 wajib singgah tgk de cita tbaru x? so we still support u laa babe... keep it up!!!! lov u!!!!

Khalisa Ridzuan said...

u go girl! i'm proud of you! yay :)

... ^_^ ... said...

Good girl ;p Redha dgn segala dugaan insya allah..hari2 mendatang akan tenang buat Elia...

mis$ kanta said...

salam..

Elia bersabar ye...mungkin ini dugaan awak yg pertama...dan permulaan awak untuk teruskan hidup...dengan pelbagai dugaan, awak akan menjadi lebih matang untuk menilai kebaikan dan keburukan...adakalanya Allah menduga kita bukan kerana DIA membenci tetapi makin menyayangi..mungkin si dia bukanlah yang terbaik untuk awak..mungkin suatu masa awak akan temui seorang lelaki yang dilahirkan untuk menjadi teman hidup awak dunia hingga akhirat. InsyaAllah

Rock-bottom said...

Salam,
Just wanna drop by and tell you that umoq pon muda lagi. More to come. Thousands of new people to meet and millions of doors to be opened.

This is just one little bum that you need to go through.

Good Luck, it's true, Allah knows best.

HUD AIKARA said...

semoga tabah selalu...kalau ujian berat datang, ada sesuatu yang lebih baik menanti Elia lepas ni..biasanya begitulah.

Anonymous said...

sabar ye akq :)
mgkin jodh akq yg sbenr still tggu akq kat lua sane
ape2 tbhkn diri
ape orang kate..jgn endahkn..sbb hnye allah yg thu kebenarn die seblik sume nie :)

ape2 pon stay strong :D

Najwa Latif said...

sabar ye elia.
mungkin ini semua sudah tertulis.
be strong.

Huda Luna said...

elia. be strong. huda selama ni tak berani nak ckp ape2 so kalau nak komen huda komen kt kakak elia, erin.

ape pun just move on. jgn kenang kisah lama. kisah kite hampir sama. perit. apa yg penting elia kena move on. sbb ALLAH lebih tahu kenapa Dia buat semua ni dekat kita. =)

bulan puasa ni byk kn berdoa dekat Allah tau. Dia akan tolong kita.

khalisha said...

assalamualaikum....

elia... tabahkan hatimu menempuhi dugaan hidup ini... :)smoga kedatangan bulan Ramadhan yang mulia ini dapat memberikan ketenangan dan dapat dapat mendekatkan diri kita kepada kekasih yang lebih agung Allah s.w.t....

May Allah s.w.t bless u always....

with luv...

with guide...

with pardon...

yb....
kakak...
2011

CIK PARO! said...

Kuatkan diri kamu menghadapi dugaan ni..
Doa bnayak2 pada DIA yg maha esa..
Semoga kamu tenang menghadapi dugaan ini..
Dugaan yg cukup berat!

Naddie Edwards said...

Yo Go GIRL!
Better putus sekarang drpd lepas kawin nnt...
Ada hikmah di sebalik smuanya k!

Cry as hard as you want to. But just make sure that when you stop crying you never cry for the SAME reason again ok :)

Azura said...

Sedihnya baca...
Tak dapat dibayangkan kalau dugaan ni jadi kat diri saya.
Cuma kena think positif yang nasib semua ni berlaku sekarang, bukan selepas khawin.
Jangan menyesal dgn apa yang terjadi, cuma ambil sebagai pengajaran.
InsyaAllah Elia akan jumpa yang lagi bagus, jgn stop berdoa je.
Yup dulu i follow sebab KFCM, but bila dah putus, I still follow ur blog la dear!
Semoga apa yang terjadi akan buat Elia lagi kuat!

Unknown said...

semoga kuat selalu hendaknya

Wonderful Life with Mary Kay said...

Sebak baca entri kali ni. Moga Elia tabah mengharunginya...

naga hitam said...

jangan sedsey2 beb cari yg terbaik key....

Kasih Suci - Mama Damia said...

banyakkan bersabar ye...sesungguhnya Allah sayang orang2 yang bersabar...mungkin ada rahmat disebalik apa yang berlaku...semoga tabah menghadapinya..

. said...

nice post
nampak kematangan dan keredhaan pada dugaan Allah
xpe Elia, setiap kali Allah beri dugaan pada hambaNya, setiap kali itu juga darjat hambaNya meningkat naik. insyaAllah...
so, keep go on
baiki mana yg kurang
kekalkan mana yg baik

Centado
http://centado.blogspot.com

sebuah coretan untuk hiburan said...

salam.... u very positif girl! semangat mcmnilah yg ptt ada dlm diri kita semua. Yg lepas biarkanlah..menjadi pedoman utk yg akn dtg. so..happy2 selalu..selamat berpuasa..

Deeeee said...

Salam Elia,

All the best in your exam.
I can feel you're strong.
Good Girl.
Biar nampak tenang, dan rawatlah luka dalam hatimu dik.

Mengadu padaNya kerana dia pencipta kita. Allah ada janjiNya, mungkin ini ujian sebelum bertemu yang selayaknya buat dirimu dik.

atyn bambam said...

be strong kakak . apa2 pon kita akan tunggu setiap entry dari akak .
cerita lah pasal life akk kat uitm ke , masa high skewl ke (SAB kan ? hehe)

life must move on . stay strong . good luck okay !! ^^,

Unknown said...

Prove to him that you can do anything and you are better without him. There's nothing else you can do other than pray for the best. Remember, Allah has plans for everyone and things happened for a reason. Move on . Move on sistahhhh~




sometimes, we learn through the hard times. Life must go on. Start your new life =)



i know you look so strong now but surely there are time you succumbed to emotions. The loss of someone you love. Remember what goes around will comes around. Besides,this what we called life. Remember Allah will always be by yourside



"Kadang-kadang Allah turunkan hujan, ditambah dengan guruh, siap dengan kilat lagi... kita tertanya-tanya Kemana perginya matahari? Rupanya Allah mahu memberikan kita pelangi yang indah"


:)

Dianz Ipoh said...

semua 2 dugaan dari Allah SWT .. setiap yang berlaku pasti ada hikmahnye..
u must be strong to face it okey dear :)

Unknown said...

Sabar ye kak elia...kalo ade jodoh x kemane...mungkin ade yg lebih baik..insyaALLAH....

Si BuDaK KaChAk said...

salam ramadhan...
firstly nk tabik spring kt elia...
tahniah sbb dapat lalui sume ini dgn tabah...wlaupun sy xpnah lalui sume ni tp sy dpt rase btape peritnyer sume ni...dun worry...jodoh ptermuan d tgn tuhan...so msti ade je la nnt...ucapan saya mulakn idup yg baru..bukak buku baru...dktkn dri dgn Allah n jauhkn dri dr melakukan mende yg bodo(bunuh dri,kelar tgn dll...)
slain tu ceria slalu n truskn update blog jejariruncing ni sbb for sure ramai yg nak tau pkembangan jejariruncing ni....=)

bicara mak dara said...

Ya... AUntie harap Ya sabar,tabah dan redha dengan dugaan yang menimpa.. Sesungguhnya Allah swt tidak mungkin membebani seseorang di luar kadar dan batas kemampuannya.. Insyaallah Dalam Setiap Kesulitan, Pasti ada Hikmah Terpendam.. You are like ur mom, the most strongest lady I've known.. pasti ada hikmah disebalik semua ini Insyyallah.. lots of love from auntie and all of our family...

cikgu baru ~ said...

kamu sangat kuat elia..saya yang putus cinta pun macam nak mati menangis tapi kamu sangat kuat menghadapinya..disaat2 exam n test bertimbun2 kamu plk sangat kuat melawan tekanan sebegini kalau saya bangga dengan kekuatan kamu :)

sarah ishaq said...

i yg bace ni sedih..pe lg yg terpakse memikul dugaan Allah s.w.t..
semperna bulan ramadhan ni hopefully u akan dpt hikmah disebalik semua ni..tipu la kate kalau bole lupekan sume tu dlm sekelip mate.mmg amik mase elia..
tp what more i can say..

be strong.keep in touch ngan teman blogmu,k..buat aktiviti yg bole sibukkan diri.insyaAllah akan dipertemukan dgn yg lebih baik..

pray for u dear!!

ayang_shieda said...

u r so strong..i'm proud of u...chil ya..Insyaallah...lukamu akan sembuh...

Unknown said...

xtau nak bg nasihat ape..sebab kite xpernah hadap benda mcm ni, dan mintak dijauhkan..org ckp memang senang tapi kite yg rasa lebih tau...tapi pape pun harap bersabar la k...keep blogging..baca ni, tapi jangan baling batu betul2 ..hehe


http://miszsheyla.blogspot.com/2011/01/boys-are-stupid-throw-rock-at-them.html

cikgu baru ~ said...

kamu sangat kuat menghadapinya..saya bangga dengan kekuatan yang kamu miliki:)

Kancilbiru said...

be strong dear Elia...as a kakak, i will always support u...insya Allah, Allah akan berikan yang terbaik buat ELia. Doakan ajer ok..

ayang_shieda said...

u r so strong..i'm proud of u...chill ya...Insyaallah..luka mu akan sembuh...

NMH said...

tidak Allah ujikesusahan melainkan Allah ganti dengan nikmat yang berganda- ganda, kesabaran itu gedung kebaikan, tidak Allah berikan kecuali insan yang mulia di sisi Allah...Allah turunkan dugaan kepada hamba-Nya kerana Dia tahu kita mampu untuk menghadapinya..la tahzan..=)..be strong!

Unknown said...

sabar bebyk ye elia..pasti ade hikmah di sebalik nye..& pasti ade yg terbaik utk elia..take care

KittyWorld said...

elia, be strong girl..
Allah takkan menguji hambaNya jika Allah tahu bahawa hambaNya itu tak mampu itu tempuhinya...Redha dan pasrah dengan setiap ujian amatlah dituntut...sesungguhnya setiap ujian yg elia lalui itu ada hikmahnya...

halila Ibrahim said...

ermmm... yang penting elia sabar ,, tabah... kuat dan redha.. setiap kejadian ada hikmahnya... sekurang2nya adalah kebaikkan untuk elia.. mesti elia tau apa hikmah yg elia dapat kan..

Tak pe.. ni just 1 dugaan kecil jer.. tak pe .. biarlah ia berlalu .. lupakan jangan... cuma ambik pengajaran..

akak tak suka perempuan meratap kesedihan pasal lelaki untuk tempoh yg lama... tak boleh .. pasal kita ada kehidupan.. kita ada benda yg nak buat... kita ada tanggungjawab yg perlu kita buat ...kita harus teruskan hidup ni.. ala... dugaan kecil saja...

Yang penting.. kuatkan iman.. hati dan perasaan.. pedulikan kata2 orang pasal bukan orang nak bagi duit pun kalau kita dengar kata depa....

Unknown said...

stay strong elia.. smua berlaku ada hikmah..

mummY daniSha said...

simpati dgn elia..manusia memang mudah lupe...every cloud has a silver lining..be strong...lupekan semua yg lepas...move on..open a new book =p

sakura-chi said...

Salam,
1.lama dh nk bgtau ni..
sekalung tahniah untuk elia ats penghijrahan elia...boleh buat entry tak psl penghijrahan elia ni..saya tgk ibu elia pon sama dh memakai hijab berbanding dlm gmbr2 dlm entry sebelum ini.
2.nmpk MIA u ni tidak teguh hatinya dalam menghadapi ujian dan dugaan. Orang yang mengambil keputusan mcm ni selalunya orang yang di tempat yang salah. Tkpalah elia, mgkin dia bukan yang tercatat dlm Loh Mahfuz utk elia. Percayalah,ada seseorang diluar sana ditakdirkan untuk elia menjadi tulang rusuknya.wallahu'alam

idafatimah said...

byk2 kan bersabar ye, dik..setiap kejadian ade hikmahnye...mungkin die bkn yg terbaik utk adik..adik msh mude...ramai lagi lelaki baik di luar sane utk adik...perjalanan pon masih jauh...kecapi dulu cita2 adik..semoga adik berjaya di dunia dan akhirat..insyaAllah.amin..

miss koala said...

putus cinta pun berat nak hadapi, ini kan bila dah putus tunang.. Allah know da best.. juz byk kan berdoa elia.. =)

aena jamil. said...

Sis, kuatkan hati k..

Salam Ramadhan.! ^_^

Adam 'Amar said...

takde KFCM pun kitorg bukak la blog ni...x hilang dek folowwernye...jatuh bangun elia bukan sebab dia....sebab diri elai sdri..so LOVE u self starting frm now....anyway...pakai tudung is better than tak pakai...itu je..be strong yahhh!!!

et said...

salam elia

semoga tabah,semakin kuat, dikurniakan kesihatan yg baik, bertambah cantik n biarkan yg pedih,sedih tu pergi..insyaallah bahagia akan datang untuk elia n family..amin

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 752   Newer› Newest»
Blog Widget by LinkWithin