Thanks For Viewing My Blog =)

Wednesday, December 12, 2012

Ingat pesan Mak


Assalamualaikum dan selamat pagi semua.





Sebagai seorang anak saya rasa tak salah berkongsi malah merupakan tanggujawab kita untuk menggembirakan hati ibu bapa kita. sebab diorang dah banyak berkorban untuk membesarkan kita. tak kira lah dengan wang ringgit, kasih sayang mahupun masa yang diluangkan bersama. 

Apa yang saya kejar, cita-cita dan ilmu yang saya gali ni pun selain untuk kemajuan diri dan masa depan, saya nak balas jasa kedua-ibu bapa saya suatu hari nanti. selain tu sebagai seorang kakak yang masih bujang (since my cicik dah kawin dan tanggungjawab dia pun dah beralih kepada rumahtangga yang baru dibina), saya nak tolong adik-adik saya yang masih kecil dan meringankan beban family.

that is one of the reasons why i choose to generate income through blogging. sebab even saya tak bekerja secara langsung pun sedikit sebanyak saya dapat juga peroleh sedikit income untuk simpanan masa depan. tapi sebanyak mana atau sesikit mana pun rezeki yang kita dapat kalau tak dikongsikan bersama syurga(ibu) kita pun tak guna jugak.

kat bawah ni sedikit conversation between me and my mom....


:: Auuwww....Mak saya sangat cute dan sweet bukan? ;'D::




bagi saya soal duit untuk bagi pada ibubapa janganlah lokek. lagi-lagi kalau mereka sendiri tiada pendapatan tetap. apalah salahnya hulurkan sikit. tak luak pon duit tu. lagi berkat lagi ada. percayalah. kalau kita ikhlas bagi kat orang tua, insyallah Allah akan berlipat gandakan duit anda tu.

eh. kenapalah tetiba aku nak berceramah lak pepagi ni? ohhh.. mungkin sebab rasa terharu yang teramat sangat dengan kata-kata dari my mum mungkin?

Sebenarnya tak banyak pun jumlah yang saya bagi. ikut kemampuan pada masa tu. tapi serious segala pesanan mak menusup kalbu. buat saya lagi berkobar nak usaha lebih keras untuk berjaya then nanti boleh give back to my family.

Insyallah Mak, Ya akan ingat segala pesan Mak tu. andai kata Ya terleka, ingatkan dan sedarkan Ya dari lamunan. semoga Ya tak cepat hanyut dan lupa diri.Btw, thank you for always being there for me through out every single journey in my life. you're the best.!





:: Gambar candid ketika majlis bertandang my sis di Kedah ::

Semoga kita semua menjadi anak yang taat dan bertanggungjawab ;)


10 comments:

Irfa said...

muka mak dan awak sama ;)

Unknown said...

Oh so sweet... (speechless)TQ moga anak anak semua berjaya dlm hidup dunia dan akhirat AMINNN

unknownname said...

Amin... Insyallah kita semua kan jdi anak kepada kedua2 ibubapa kita

attyfir said...

selagi kita ada mak..bila kita gembirakan hati mak kita..insyallah allah balas kebaikan kita..

semoga eila dimurahkan rezeki selalu.amin

Amieynna said...

eh apsal mcm sebak je bila baca tang ayat.."emak ada sorang je"..
=)
Moga kita jadi anak yg solehah.

MrsTicer said...

sedih touching : ( rindu kat mak abah di kampung : )

Chekgu Azrine said...

touchingnya..tq for sharing ye sis..

SiS NaD said...

Salam dear...

Adik Sis pun selalu pesan... Setiap kali dapat gaji, bagi sedikit pada Emak & Abah, baru berkat rezeki yang kiat dapat... (^_____^)V

cik abbit said...

Ibu mane tak syg anak. So sbgai anak kite berusaha membahaGiakan die.

Unknown said...

mak ayh adlah segalanya bgi kita !! tanpa mak ayh tanpa lah kita kan ?? tq mak ayah bab ssah payah jga nurul dri kecil i lurve u some much !! saya doa kan agar semua menjadi anak yg bergna pada mak n ayh !! untk bls jasa mak ayah !!

Blog Widget by LinkWithin