Thanks For Viewing My Blog =)

Thursday, May 21, 2009

Bila si Jakun buat passport

Disebabkan vacation ke Jakarta ni terkejut tergempaq (last minute) so bt passport pon last minit la.. Esok nak gi arini buat passport.. boleh??

Dah la bangun lambat, mengelabah pagi td mandi then terus pecut amik Fai2 kat Sentol then terus drift ke Pejabat Imigresen Sri Rampai Setapak.. Setiba di sana bertembung dengan "ulat" yang offer kitorg "express lane" untuk process registration for the passport..

byr Rm 5 je borang dah siap (nasib baik bawa 2 keping gmbar berukuran passport, kalau tak kena RM8). So dah isi borang baru leh amik nombor giliran.. tapi nasib baik la xramai sangat org dan tak lame sangat tunggu.. lepas di panggil aku pon ngan muke penuh plastik senyum manje sambil bagi salam..

"Semekom, selamat pagi" *smile*

tapi yang bagusnya layanan kat sana mmg tiptop.. tak tau la just sebabkan mereka cair ngn senyuman pembunuh aku ni..hahaha.. yang kelakarnya ms ulat tu isikan borg drg ada pesan kalau org kt sne tnye jgn ckp pic ni pic last month.. so bile abg tu tanya..

"ni gamba ni bile amik?"

Aku ngan confidentnya pon jawab

"semalam"

"owhh..ye ke? ni mmg slalu pakai cermin mata ke?"

(dia tanya sebab pic dlm tu aku xpakai spec)

"tak la.. ikot suke je nak pakai" (dia tak tau aku buta kayu kalau xpakai..hihi)

abg tu pos pasrah je ngan jawapan penuh keyakinan aku ni dh terus proceed process borang tuh..

Fuuhh... lepas 1st stage..

Lps tu dia suruh tunggu lagi..

dlm 10 minit tunggu drg pgl minta aku byr.. RM 300

then aku dapat resit and drg suruh datang balik lg sejam

Kami pon g la sarapan kt kedai mamak area situ

Lepas sejam datang balik aku pon dapat la passport ku..

Haha... gile ekspress.. sume ni xsampai 2 jam



TadddAAAaa.... Dah siap ~!!

Kepada semua ni maybe entri terakhir sebelum aku terbang di awan biru ke Jakarta..
So.. wait for my next entri k?? Si Jakun ni mesti ada banyak cerita nk kongsi..
Good Bye Malaysia... cehh.. macam la nk g lame


P/s : Tak payah bawa surat beranak yee.. jangan jadi macam si jakun ni yang bawa benda tu..
Ntah sape la yang pesan suh bawa surat branak tu yeerk??hehe

1 comment:

Anonymous said...

hahah ! lwak kowt u nih ! u xnk elkan i pape ke kat sne ?hahah !

Blog Widget by LinkWithin