Thanks For Viewing My Blog =)

Wednesday, May 6, 2009

Cuba Merawat Ketagihan

Mesti korang rasa pelik kenapa lah si Elia ni kerap benar update Blog dia?

Yang sebenarnya..(terus teringat lagu Yuna.i love the song!) eh..kemana pulak la aku melalut ni. Yang sebenarnya sekarang ni Elia dh jadi macam ketagih pula untuk ber”belog”.. Ketagihan yang tak dapat dibendung lagi. Tangan ni gatal je bila sehari tak buka blog.

Apa tanda2 Elia ketagih ber”belog”?

a) Ayat seperti “hari ni nak cerita pasal apa ye dalam blog?” sentiasa bermain di fikiran tak kira dimana anda saya berada. Masa tengah dalam tren nk ke tempat kerja, masa tengah buat muka serious terouk kononnya tengah dengar bos bagi briefing and even masa tengah termenung di bilik termenung pon benda tu juga kat fikiran ni.


b) Setiap perkara yang berlaku walaupon ianya tidak lah begitu menarik pon akan cuba dijadikannya menarik . Macam cerita pasal di stalked oleh kucing. Sangat menjengkelkan menyedihkan cerita tu dan orang tak berminat langsung nak tau. Tapi tetap nak post juga. Biar la blog kite, kite nak tulis apa pon ske ati kite la..bweekk..


c) Saya akan seboleh-bolehnya cuba balik awal semata-mata untuk mengadap laptop untuk menaip entri dan mengepostnya. Sampaikan kadang2 tu siap bohong sunat kata ada hal personal perlu balik awal. Padahal…hehe..sorry ye bos


d) Sering mengantuk di office kerana kerap bersengkang mata untuk update blog dan baca blog2 penulis lain. Sampaikan mata dah macam panda. panda pon tak macam mata saya


e) Bila line internet down or takleh online saya akan jadi incredible Hulk. Muke jadi ijau, mate merah dan baju koyak dan saya serang semua manusia..hehe..takde la.hyperbola je Elia ni. Saya akan bengang dan membebel sorg2 dpn laptop dan akan tenung je wireless network tu punya activity packets. Then mengomel lagi bila menatang tu bergerak ngan perlahan sekali.


f) Kamera digital atau hp yang berkamera anda akan menjadi perkara wajib ada dalam handbag. Kerana setiap perkara yang berlaku seharian dapat dirakam dan seterusnya boleh dimuat naik(upload…kelakar lak bile translate BM) sebagai image bagi entri . Takde gambar mane best btol tak?


Pernah satu hari di kantor –

Dah menjadi tugas harian menerima dan membuka surat/parcel untuk company.

Sebelum buka kena pastikan alamatnya betul sebab selalu dispatch ni salah hantar.
Kalau ada yang salah kena pgl org tu cpt sbb pion2 ni jalan cam derang bw motor gak. Macam pelesit! Hehe.. no offends..

Dengan pantas aku dapat detect satu kesilapan

Dan dengan rasa bangga kerana begitu peka dengan alamat sykt aku pon panggil abg pion tu.

Abang, ni salah ni”.

Pion ni pon menjawab

“eh betol la ni alamatnya

Aku dengan rakusnya namun masih maintain sopan menarik semula parcel tersebut dan cuba mencari bahagian yang aku perasan ada salah tadi.

Tiba-tiba muka ku terasa panas dan lapisan epidermis terasa semakin menebal.

“ORIENTAL BLDG”

"Betul la kan?"

eh betul la, sory salah pandang la kot tadi” dengan senyum kambing.

Kambing senyum pun lagi cantik dari aku senyum.

Abg pion tu pun beredar sambil melemparkan senyuman sinis. Adoi, malu gler babe!

Nak tau apa yang saya nampak?

“ORIENTAL BLOG

Mungkin kerana terlalu banyak blogging mataku dh jadi kero..


Dari Bldg jadi Blog

Patutkan Elia kurangkan blogging buat seketika waktu?


3 comments:

Marya Hana said...

kaw senanye kene sawan blog la.
2 pon kaw xtaw ke.
aku pon la.
kalau bf aku tanye ngah watpe.
dye sndri akan jawab "BLOG!!"..
yeah.

Anonymous said...

ahahah !
teruskan usaha anda !
ala.. nnt lame2 boring la tuh ..
da bosan nk on blog pon rse cm "bnde lain pls." :DD

Elia Si Jejariruncing said...

yeee... kita semua diserang virus selsema BLOG!!
hahahaha

Blog Widget by LinkWithin