Thanks For Viewing My Blog =)

Tuesday, May 12, 2009

KISAH BENAR : Pengalaman menyeramkan di tandas pejabat


-->
Cerita yang bakal saya cerita ni dijamin 100% kisah benar dan bukan di cilok dari mana2 tau.
Ceritanya berbunyi begini, eh ada bunyi ke? Ala korang baca je kuat2 tu kira bunyi la jugak. Eh2.. banyak bunyi la pulak. Nak dengar cito den ko xnak ni? Ok2 saya cerita. Kita mula perenggan baru.
Al kisahnya, selama setahun setengah saya bekerja kat bangunan pejabat saya ni belum pernah saya dengar orang bercerita tentang gangguan atau sebarang perkara menakutkan berlaku kat bangunan ni.
Bangunan ofis saya ni kira bangunan lama gak la. Nama pun Oriental Building. Ia telah dibina pada tahun 1951 lagi. Apa? Pandai2 je Elia ni petik? Hello, dah terpampang kat atas bangunan tu “Since 1951” kot.
Ok2 serious. Crite seram ni.
Ada satu hari ni saya ke tandas seperti biasa. Nak buat apa tu tak perlu la saya cerita. Faham2 sendri la ye. Japgi dari genre seram jadi 18sx lak. hehe
Sedang saya mencuci tangan di singki tandas tersebut, secara tiba-tiba saya terdengar bunyi “ppshhkk”.. seperti bunyi orang bersin. Mula2 yang berlintas kat fikiran ni “shit, ada orang mengendap aku ke?”. Saya pun mula la scan satu tandas tu cari ada ruang2 yang mungkin datangnya bunyi tu.
Tandas tu tak sebesar mana pun
Namun gagal. Tiba-tiba hidung saya terhidu bau yang sangat harum. Bau bunga yang sangat wangi tak terperi hingga menusuk kalbu. Dengan serta merta bulu roma dan tengkuk ku meremang. seram sejuk satu badan. Lalu, dengan cemas aku lari keluar kembali ke meja.
Saya terfikir sendiri. Macam pelik je takkan orang bersin keluar bau wangi kot? Setahu aku bau wangi ni selalu orang tua2 kata jangan tegur. Hantu!!
Ishk merepek la.. mungkin perasaan aku je ni. Kt bangunan ni mane ada hantu. Kalau ada takkan benda tu ada siang2 buta ni?”.. tu yang saya cuba yakinkan diri lalu endahkan kejadian tu.
Petang tu juga seperti biasa “Kak Siti” mak cik cleaner akan datang tempat saya untuk berbual2 kosong. Saya tak nak la cerita pasal kejadian tu kat dia cuz saya rasa mungkin itu perasaan saya je. Kami pon berborak la pasal regional meeting yang bakal saya uruskan di tingkat 7 head office CIMB.
Kak siti pun berpesan supaya berjaga2 di sana kerana dikatakan tingkat tu “keras”. Dia pun bercerita panjang lebar tentang pengalaman orang2 yang terlihat kelibat “benda” tu kat tingkat 7 bangunan tu. Saya gelak kan aje.
Tiba-tiba saya teringat peristiwa pagi tadi kat tandas tu.
Lalu saya pun ringankan mulut bertanya kepada kak siti..
akak, tempat ni ada benda cam tu juga ke?
Kak siti pun menjawab “hmm.. ada juga
Dan dia terus berlalu menyambung tugasnya.
Ah sudah.. jangan kata benda tu yang kacau aku tadi!?” Hatiku berbisik
Sumpah seram gila aku rasa. Rasa cam tak nak g dah tandas tu .
Lalu aku berjanji dengan diri untuk tahan je nk kencing ke apa sampai la balik nanti.
Namun janji tinggal janji. Tangki ku tak sekuat mana. Tak mampu menampung capacity yang ditanggung. Aku pun kuatkan semangat g ke tandas.
Sebaik pintu di buka, bau harum tu semakin menjadi2.
Aku pun terus membatalkan niat ku dan berpatah balik. Tetiba saya terserempak ngn kak siti. Lalu dia berkata…
eh, lupa nak bagitau awak.. semalam budak maintenance pasang air freshener dispenser kat tandas tu. Ok tak bau dia?
Saya pun dengan serta merta masuk semula ke tandas tersebut dan mendapati memang ada menatang yang keluarkan bunyi “ppshhkk” dan mengeluarkan haruman setiap 5,10 dah 30 minit macam yang mak gajah cakap dalam iklan ambi purr tu..
Ciss…Buat suspense je!

Moral of the story : next time, jangan jadi terlalu superstitious sangat
kan dah termalu sendiri!

2 comments:

Anonymous said...

ya allah ! sakitnye ati bace ..
tp da terlintas da " ala .. mst cleaner die baru cuci tandas" hahaha !

Anonymous said...

hahaha . cite mcm menakut kan . tp kelakar la pulak . wakakkaka . :)
best² buat cite lagii ...

Blog Widget by LinkWithin