Thanks For Viewing My Blog =)

Total Org Sekodeng

Food for fellow stalkers ;)

Tuesday, October 6, 2009

Krisis Air Melanda

Mak saya ajar "selalu percaya kata hati kita".. malam semalam masa aku keluar nak g bilik air. aku terasa pelik kenapa ramai yang berulang-alik. "cam ada apa-apa je", naluri ki terdetik..


tak lama lepas tu Mieza datang bilik bagitahu..

" Air dah nak abes.. ni sume orang tengah berkejar-kejaran tadah air"

Aku pun bergegas la g tandas ngan membawa baldi pink yg comel dr yg lain tu...kikiki

Sempat gak tadah air tp dapat separuh je pastu air tu dah kering.. waaa!!



::View dari dorm yang tersusun baldi penuh ngan air::


Seksanya xde air.. sampaikan nak kenc pun kena tahan.. bila betul2 nak terkenc bak telur di ujung tanduk baru la g tandas.. ye la. kena la jimat air.. huhu.. kul 3 pagi terjaga nak kenc, tetiba air mengalir je.. mengenangkan yana dah tido, aku tolong isikan air dalam baldi dia..


: Mieza request Kak Ya amik jugak2 pic baldi dia :::

Then pagi tadi bangun nak mandi. tetiba ada air lak. aku cepat2 mandi lps tu tadah air penuh2.. haha rakus!! Elok2 lepas aku siap tadah air tu abes.. pelik.. Aku pelik orang lain sume huru-hara xde air nak mandi, kolej dah macam rupa selepas banjir dah. lantai basah, baldi tersusun, orang bergilir2 isi air.. Kawan2 ku siap g umah kak wanie tumpang mandi b4 g kelas..tapi bile aku nak pakai air ada lak air.. cam best je rasa..


:: penat tunggu xde org br nak amik gambar.. huhu. malu~!!::


Papepon harap krisis air ni xberpanjangan la. tak nak aku jadi cam mak cik kat bawah ni. berketul2 dek kerana angkat baldi penuh air.. haa.. yang mana xde masalah air tu hargailah air.. jimat2 la guna tu. sekarang ni baru la penghuni2 kolej ni tau bertapa setitik air tu berharga..


:: Eeeii ngeri~!! ::

p/s: tido jangan lupa basuh kaki. nanti mimpi makcik ni datang lak..

5 comments:

wh0se said...

tempat whose pun pernah jadi macam tu gak..memang sengsara...dahlah kena time hari kuliah...terpaksa guna pili bomba untuk mandi..huhu

nrlhd allddn said...

elehhhhh....neh beriya riya tadah neh bukan nye dorg pakai pun..nanti tetiba ade air..kan ke bengang camtuh?da penat penat tadah..tayah mandi aa gi kelas kan senang!heheehe

AiMiE HaRmELiA said...

Whose - ye ke?? adoiyaii.. sampai mandi kat pili bomba tu.. xpe la lelaki.. kalau pompuan bt cmtu, laki2 yg ada air pon bt2 xde air..kn3??

nrlhd - tuu laa.. ni skrg dah ada air balik.. tp ttp simpan air tu bt simpanan ms dpn..huihuihui

lily lyana said...

kakya..
dsebabkn krisis air ni la ceq tiap ari mndi skali ja..
tp tape..
lau xmndi 10ari pon ceq ttp wangi..
btol dop?
huhu..
(pasan tol yana ni)-bisik kakya dlm ati

salsha said...

do, tr, tho sume mcm tu.. catu... kdg2 smpai smiggu.. sejak zaman sy dulu dah berlaku.. alumni ni 2005-2008.. hihi :P

Blog Widget by LinkWithin