Thanks For Viewing My Blog =)

Total Org Sekodeng

Food for fellow stalkers ;)

Thursday, May 3, 2012

Sushi Petai


Do you guys like sushi?

camne agaknya kalau makanan jepun ini diubah mengikut citarasa tempatan yek?

pernah dengar dan rasa sushi petai tak?

percaya atau tidak, ada seorang gadis berbangsa cina ni telah mereka cipta sushi petai ni. bukan susah pon rasanya. just bubuh sambal petai je. korang suka tak sambal petai? saya suka gile kot. lagi lagi kalau sambal petai udang. perrrghh. sedap hingga menjilat pinggan!




korang rasa sedap tak sushi ni? nak tau sedap ke tak, cubalah kat rumah! ;)

VOTE US EVERYDAY!;

fave kay poh - http://t.co/2v3KTn7K
blogger of d year - http://t.co/RuoMVOF2
Online shop - http://t.co/3V89ev1U
Funniest video - http://t.co/8urhiLNF

22 comments:

Rara Nasiha said...

arghhh, petai ke tu? takmo takmo. reject awal-awal. hihi :)

nafaz lynn said...

wah.. nampak menarik dan sedap..

is_isaac said...

tak makan petai..huhu!

aRa ❤ aFiq™ said...

unik nye sushi ni.. i like petai :D

Atiqah Wadiah said...

sy x suka mkn petai~wuwuwuwu

SufatihaNur said...

wah ni utk peminat petai tegar cam ai mesti menjilat pinggan la...

pAri-ParI tErbAng tiNgGi said...

eee...xska petai...

FARAH deeb said...

OMG! *Fengsan berjemaah!*
My latest Entry :)
Hari Sukan Rakyat & Usahawan SKDK 2012

KiKiHanakO said...

senang jer kan buat tu.. hehhe :))

Sue-Rya Qistina said...

X pernah try..tp saya pun minat sgt dgn sambal petai udang! mmg terbaik!!

jemarisuri said...

mesti sedap kan elia...hehe

Cik Saila said...

saya tak malu nk mengaku saya suka petai.. ;) sedapnya sambal petai..huhuhu!

mimi mimo mimo said...

wahhh... terasa aroma petai lam idong tengok gambo tu! hehe
nway.. 1st time ziarah sini...
kamu sungguh comel! heehe

laskar pelangi said...

Hehehe.ada jugak orang cina makan petai eh? Hihi~ Peveret jgak tu sambal petai dengan udang...fuhhh! mesti tambah nasi punya ;))

Fafau de Craft ( Zana ) said...

petai xmakan..sushi pon akak xmakan...suka tgk jerk coz comel jek sushi kan! :)

shera haifa said...

sushi petai.. xmakan petai.. huhu

assmieda_lsea said...

Sedap...haha..spe y xsuke petai tu??nth2 kulit2 petai korg hentam mkn kn...sedap tau...dh rse2 berbau tu pndai2la sembur mulut tu kn...harus dinikmati tu..
Hiks!

assmieda_lsea said...

Sedap...haha...sushi petai....

assmieda_lsea said...

Sedap...haha..spe y xsuke petai tu??nth2 kulit2 petai korg hentam mkn kn...sedap tau...dh rse2 berbau tu pndai2la sembur mulut tu kn...harus dinikmati tu..
Hiks!

assmieda_lsea said...

Sedap...haha..spe y xsuke petai tu??nth2 kulit2 petai korg hentam mkn kn...sedap tau...dh rse2 berbau tu pndai2la sembur mulut tu kn...harus dinikmati tu..
Hiks!

assmieda_lsea said...

Sedap...haha..spe y xsuke petai tu??nth2 kulit2 petai korg hentam mkn kn...sedap tau...dh rse2 berbau tu pndai2la sembur mulut tu kn...harus dinikmati tu..
Hiks!

Yan Khalid said...

fuhh..1st time dengar sushi petai
hebat nih :p

Blog Widget by LinkWithin