Thanks For Viewing My Blog =)

Wednesday, July 25, 2012

Blogopolis pertama Nuffnang Malaysia 2012


Assalamualaikum semua..

Harini saya nak bercerita pasal seminar blogopolis yang berlangsung baru-baru ni..




Seminar atau bengkel untuk improve our blogging skills ni berlangsung julung kalinya di Malaysia dan saya semestinya tak nak terlepas peluang keemasan ni untuk timba ilmu dan pengalaman dari otai2 atau panel speakers yang mahir dalam bidang masing-masing.


Seminar yang mengambil masa hampir seharian tu sangat sangat lah padat dengan informasi berguna dan menguntungkan. it worth every ringgit i tell yah!


Pagi tu seawal 8pg para peserta dah penuh beratur untuk mendaftar di ruang legar ballroom Hotel Concorde Kuala Lumpur ni. Semua dah teruja nak masuk dan download ilmu yang bakal dicurahkan. to be a step ahead in blogsphere .





event ni memang grannnddd! masuk masuk rasa macam wahhhh!!!! cantek gile hall diorang deco. berkobar-kobar jiwo rago den raso nak start!

Blogopolis ni juga peluang yang baik untuk bertemu blogger-blogger hebat dan make new friends. its a good platform to learn from the experts.

mereka ni lah muka-muka speaker yang berucap that day.. osem kan? tulah dah cakap best xnak caye!


Pada awal sesi tu i was sitting with my mum dan geng-geng seangkatan ngan dia. it was ok but later on rasa macam tak best pulak. macam salah duduk dalam kelompok era yang berlainan pula. no hal sebenarnya tp lama2 rasa boring sikit. last2 me and aunty Nani swap places sebab kami macam at the wrong seats je kan. dia duk ngan blogger my age and i was sitting among my mum's era punya geng. so kami tukar tempat suka sama suka..


Seronok la MakLady dan Aunt Nani duduk sesama dan borak sepanjang seminar.. masing-masing super awesome+cool mum who love to blog. both berjiwa muda lak tu. elook sgt suk sekali





Percaya atau tidak blogopolis ni merangkumi 10 sesi.banyak kan? macam2 tips diorang bagi dari segi design blog, traffic, sumber blogging, photography dan macam macam lagilah!


Antara panel speaker yang dinanti-nanti ialah Maria Elena. slot/sesi dia paling best antara semua. even slot dia among yang last for the day tapi memang yang paling inspiring and funny! kalau ikotkan time tu semua peserta dah mengantuk, boring, tak focus tapi as soon as kak Maria kita ni masuk je terus semua orang jadi segar balik dan start paying attention. pandai organiser susun jadual ek!



and oh oh.. saya dapat bergambar dengan Xiaxue! *buat moonwalk* blogger terfemes dan terhangat dari Singapore ni! nasib cepat amik gambar dengan dia sebab bukan senang nak jumpa, dah la dia balik awal. slot yang Xiaxue ni bagi pon best jugak.


haha. kite pon taknak terlepas peluang bergambar dengan Aunty Nani. ibunda tersayang cik Hanis Zalikha kita. suka tengok aunty ni. very the sporting and gorgeous in person.




Ni antara goodies yang kami dapat dari pihak penganjur. best wooo dapat bawak balik ilmu yang bertimba-timba dan merchandise buat kenangan of this great event!

kalau xcaya event ni best, tengoklah bawah ni...

*best sampai boleh buat collage?xde kaitan. sorry ;p*


dont worry, saya takkan makan sorang. from time to time saya akan share sedikit sebanyak tips and trick yang saya pelajari dari seminar ni untuk kebaikan dan pengetahuan bersama. sharing is caring kan!

bertuah sangat rasa dapat belajar dari otai dan seniors ilmu dan skills yang perlu ditajamkan lagi. semoga dapat belog dengan lebih berkualiti dan produktif di masa akan datang dan dapat berkongsi info berguna dengan pembaca.

kepada yang terlepas seminar ni dont worry, this will be an annual event so next year make sure korang join ok? kalau 1st time ni dah best i wonder how next year's would turn out to be..mesti ohsemkebabooom!


15 comments:

Unknown said...

huwaa....cam rugi lak x pegi..tapi kalo nk pegi tak tau celah mane T__T

Bunga Kikin said...

Elia, seyes awak makin cantik and kuwussss....

Sabar said...

hope next year dpt join and silap2 elia plak yg jd panel speaker kan..amin..

Srikandi Bonda said...

bestnyer kalau dapat ikut serta.. nanti share2 ya tips yg Elia dapat. selamat berpuasa.. ^^

http://m2mcarehouse.com

Nazrul Ashraff said...

perghhh.gempaknya jumpa orang pemesssssss

eika_jps said...

best nyer klu dapat turut serta....mummy baru mula berjinak dgn blog...klu elia bleh share mesti terharu giler....

Yuyu Zulaikha said...

hahaha. suka jumpa elia masa ni! elia, mesej yuyu please..lupa nak save number phone elia hari tu.. pleasee :)

zainatul abu bakar said...

bestnya dapat pegi...banyak ilmu boleh dapat ni :)nanti share2 lah kat sini ek

Jessie LH Voo said...

wow, bestnya dpt attend event gni. Huhu,...duk kat sabah ni jarang ada event gni utk blogger2. Share2 la ya ilmu.... Ngee hihihi

Anonymous said...

kne bayar eh?mahal x?

Kekzamanis said...

Maria Elena!!!! Maria memang best!!! Next year nampaknya kalau umur panjang mesti pergi nih..

Atiqah Wadiah said...

InsyaALLAH,next year nk join :)

Isteri kepada Suami said...

Assalamualaikum wbt...

Sofia teringin jugak nk join event nih..tapi masa diorang buat nih sofia outstation..huhu..nnt blh la share info time tuh yer..

tq :)

regards,
Unsmiley

RawsoulArt Photos said...

x sabar nak tunggu u kongsi ilmu..jom kwn2 follow my blog. uolls mmg best: rawsoulart-photos.blogspot.com

Ezna Khalili said...

elia fotostat muka ibu lar....

Blog Widget by LinkWithin