Thanks For Viewing My Blog =)

Friday, July 20, 2012

Seminggu menghilang


Salam Jumaat semua...
harini merupakan hari terakhir untuk kita umat Islam semua nak mentekedarah di siang hari. Esok dah masuk bulan Ramadhan dan kite semua bakal berpuasa dan memperbanyakkan ibadah di bulan yang mulia ni.

Sebelum tu saya nak minta maaf sebab dah hampir seminggu blog kesayangan ni tak berhapdate. ntah ada yang perasan ke tidak kann...

kalau ada yang perasan tu sepuluh jejari runcing disusun. maafkan saya penunggu gua, eh..maafkan saya penunggu setia ;p

adalah saya telah meng-away-kan diri seketika selama seminggu. Elia ni kalau nak update blog nak lappy kesayangan juga. kalau kat tempat orang ni, even tempat tu ada lappy dan internet yang membolehkan saya update blog pon it still dont feel the same. yeah i know. mengada bukan??

Minggu lepas saya ada attend this Blogopolis, kira macam seminar blogging la. sepatutnya balik dari seminar tu semangat makin berkobar la nak update. kite terbalik pula..

not to worry guys.. it wont be long. Elia akan kembali beraksi seperti biasa. banyak entri menarik menanti anda minggu depan.

Insyallah bulan puasa ni hope ada lebih masa untuk update blog ye!



kalau saya, insyallah apa yang saya cuba capai sepanjang bulan ni :

1. Niat dihati nk berpuasa sepanjang bulan Ramadan kerana ALLAH s.w.t
Paling utama NIAT berpuasa BUKAN kerana nk diet or what so ever... menunaikan amalan yg dituntut.

2. Nak cuba amalan bersederhana dalam berbuka dan bersahur. tak nak dah makan bagai nak rak masa berbuka sampai jadi ngantuk dan malas nak terawih. such a bad habit ;(

3. Dapat tunaikan solat Terawih dgn ahli keluarga kat masjid. Mudah2an dpt lebih pahala yg dicari. InsyaALLAH

4. Dapat buat gathering berbuka puasa dengan rakan bloggers jika berkesempatan untuk mengeratkan tali silaturahhim.

5. Berazam utk turunkan sekurang2nya 5kilo ketika Ramadan nanti. tapi jangan salah anggapye.. Jgn amalkan puasa atas sbb nk kurus, nak cantik maupn nk berdiet. saya cuma berazam nak turun sikit berat bila kita bersederhana dalam pengambilan juadah berbuka dan sahur.

Niyyah for Fasting

So Elia nak tanya anda ni... apa azam anda untuk sepanjang bulan puasa ni?




posted from Bloggeroid

17 comments:

Kakcik Seroja said...

Assalamu'alaikum Elia.

Selamat menjalani ibadah puasa, semoga tercapai apa yang dicita2 kan. InsyaAllah.

Aiisyah Roseskalerful said...

selamat berpuasa kak Elia.. hehe.. lama dah tunggu akak update entry.. thanks :-)

azam saya bulan puasa: sama mcm aka jugalah.. nak mendapat keredhaan ALLAH.. InsyaALLAH :-D

cik matekucing said...

salam ramadhan juga untuk awak.. i stalker tegar kt blog u.. bru arini rase nak komen kt enrty u.. jgn mara ea.. suke tgk post2 u.. feel free visit r my blog.. i ni blogger suam2 kuku jer.. update bile rase rajin.. hehe.. salam ramdhan..:)

cik matekucing said...

salam ramdhan juga.. feel free to visit my blog yg poyo2 tu ea.. up date bile rajin jer.. hehe..:)

Isteri kepada Suami said...

Assalamualaikum wbt..

Insya-allah..semoga ramadhan kali ini lebih bererti buat kita semua..semoga impian tercapai.. :)

salam ramadhan buat elia sekeluarga :)

regards,
Unsmiley

Fai Nardir said...

salam ramadhan sis

Nor Suhaiza said...

slm ramdhan..slmt bpuasa...

Unknown said...

Hi Elia,
Selamat menyambut bulan ramadhan dan selamat bersahur. Semoga di bulan yang mulia ini kita dapat mempertingkatkan amalan2 yang mulia untuk bekalan hari esok. InsyAllah.


Salam ramadhan,
Hartina Arssid
www.mylittlewing12.com

Atiqah Wadiah said...

niat puasa kerana ALLAH :)

sue perbs.. said...

salam ramadhan elia... semoga hasrat elia trcapai sume

Cromirama Elcy said...

salam rock. selamat berpuasa

Cromirama Elcy said...

salam rock. selamat berpuasa

MissAnnurisyQa said...

assalamualaikum elia...
selamat berpuasa juga dari saya ye....:)

SYAMIMI SHABUDIN said...

selamat berpuasa :)

http://chempakasari88.blogspot.com/

NadyaBubble said...

Azam saya, agar dapat berjumpa dengan malam lailatul qadar ;)

Athawati said...

salam...slamat bposer jgk...smoga ramadhan tahun ni lebih bermakne tuk semua:)

Jue Jaynee said...

Assalamualaikum kak ELia. Sy suka kak elia..hheehe blog kak elia. Nsib la sy kt sabah.. Nk jg join gathering kak elia. (haha kalu d jemputla)

Blog Widget by LinkWithin