Thanks For Viewing My Blog =)

Wednesday, May 2, 2012

Tips, Petua dan Panduan : Bergaya ke majlis perkahwinan


Sekarang musim org kahwin kan? Ke dh habes? Haha xkesah la. Yang penting bila ada je cuti sekolah je mesti musim orang kahwin kan? So here are few tips gaya ke majlis kahwin


1. Jauhi memakai pakaian ala2 pengantin. Kalau bole baju putih, fabrik sifon and renda pun better korang elakkan. Yela, nanti org confuse yang mana satu pengantin. Erkk?

2. Patuhi kod pakaian yang telah ditetapkan. (jika ada ). Jika tidak dinyatakan, tengok pula pada tempat dan waktu majlis. Kalau dalam hotel, pakailah pakaian formal ataupun tradisional.

3. Sesuaikan pakaian dengan persekitaran. Kalau korang ke majlis yang dibuat di rumah dan waktu tengahari,seeloknya pakailah pakaian yang tidak tebal dan menyerap peluh. Bukan apa, dirumah orang ni kadang2 panas bila dah ramai2 kan?

4. Jangan gayakan pakaian yang seksi. Biasanya majlis sebegini dihadiri oleh tetamu yang pelbagai peringkat umur. Jadi kita kene la prihatin dengan sensitiviti persekitaran. Bersopan lebih manus. Baju kurung atau kebaya pilihan terbaik.

5. Keselesaan no 1. Kasut pula janganlah hanya pentingkan stail potongan dan warna je. Yang penting keselesaan. Takot nanti kalau parking spot lebih jauh dr rumah pengantin atau mungkin berlumpur, tak ke jenuh korang nak menjengket? Silap2 kaki yang putih gempuk jadi tompok2 coklat pula! Hehe

6. Bagi tetamu lelaki pula, jangan ingat korang xpenting tau! Anda juga perlu berpakaian yang bersesuaian denga majlis. Memang xsalah berseluar jeans ber tshirt tp lebih sopan kalau anda juga berpakaian formal atau tradisional. Kalau takot panas, pakai saje baju melayu yang menyerap peluh

7. Pelbagai kan gaya pemakaian anda dengan aksesori atau selendang. Atleast korg still akan nampak lain walaupun ada tetamu yang berpakaian sama dengan anda!;)

8. Jangan biarkan wajah korang berbogel. Atleast pakai bedak asas, gincu dan maskara jela. Xdela nampak macam zombi sangat..hehe

9. Jangan lupa sembur minyak wangi yer. Sekurang2 nye bile berpeluh mencari rumah pengantin tu xdela busuk sangat. ;)

10. Apa2 pun yang korang pakai untuk majlis ini, yang paling penting skali keselesaan tau! Kalau xselesa, majlis Datuk Siti Nurhaliza pun korang rasa xbest. Erkk?


9 comments:

Atiqah Wadiah said...

hehe~tq for d info elia :)

Unknown said...

Good info. Thx.

Pls feel free to visit my blog.
www.tagebuch-aines.blogspot.com

Unknown said...

Good info. Thx.

Pls feel free to visit my blog.
www.tagebuch-aines.blogspot.com

Ardini Izzati said...

Haha. Boleh jadi perunding fesyen kak elia nii :)

Anonymous said...

tips yg sgt berguna....
sb skrg kebanyakkan yg g kenduri kawin...da mcm pengantin plk...
gegege

eZmALiZa said...

hahhaa..nanti majlis kahwin elia ade aircond tak? kite takde baju kurung cotton yg boleh serap peluh la..keh3... :P

ngade2 sgtttt ezma!

pAri-ParI tErbAng tiNgGi said...

muka berbogel???hu3...

Masya said...

terima kasih kongsikan info ni.. terbaikkkkk

Maffashionhouse said...

macam zombi? ala...kadang-kadang tak sempatla..hehe
thanks for the great info(thumbs up)

Blog Widget by LinkWithin