Thanks For Viewing My Blog =)

Total Org Sekodeng

Food for fellow stalkers ;)

Thursday, November 18, 2010

Kisah Cium Mulut Nabil Buat Aku Terkenal Kisah Lama

First of all i would like to say sorry to my lovely bf to bring this old story back. Bukan niat nak mengenang cerita lama, tapi mungkin ini boleh dijadikan tauladan atau sempadan buat pembaca.




Mesti ramai diantara korang dah pernah dengar, baca atau tengok pasal kontroversi terbaru si Nabil Raja Lawak ni dimana gambar 2 hamba Allah yang dikatakan "menyerupai" Nabil dan kekasih barunya Qasha sedang baeekk punya comolot(kissing). siap tak pakai baju lak tu! tapi masing-masing menafikan gambar tu adalah mereka. mereka mendakwa ia adalah "superimpose".. betul ke?



Bila terbaca kisah sebelum ni dimana Irma putus dengan Nabil kerana dia pernah kantoikan Nabil dirumahnya dimana Qasha ditemui di rumah Nabil dengan hanya memakai T-Shirt tanpa bra.. wooww~!! Paham2 la apa yang akan timbul dalam fikiran Irma kn..


Sejurus lepas baca je cerita ni.. zaaasss.. terus kotak fikiran aku teringatkan kisah 3tahun lalu..

Masa tu umur 18 ke 19thn. tak brape ingat tapi perkara yang jadi kat diri ni menjadi sejarah hitam yang susah nak dipadamkan.


Ceritanya bermula apabila saya mengenali seorg lelaki ni.. dia tiada rupa, harta mahupun pelajaran yang tinggi.. saya dah bosan dengan lelaki yang kaya dan kacak kerana mereka xjujur n xsetia! pada mulanya saya tertarik dengan perwatakannya yang kelakar gila dikalangan rakan2. boleh pecah perut dibuatnya.. rupanya ada iras2 nabil cuma dia berkulit gelap dan nabil tu hensem lagi la dari dia ni.. disamping kelakar, saya suka padanya juga kerana keimanannya. ketika di suatu program yang kami sertai,(disitu jg tmpt kami kenal) saya selalu nampak dia ke surau dimana pelatih2 lain hanya solat di bilik saja. Paling saya kagumi semasa couple pon dia jarang menyentuh saya. saya kagumi kesopanannya. bagi saya dia jujur menyintai saya.

Like a wise saying, never judge a book by its cover. semasa tempoh "couple" kami hampir genap 9bulan, dia diterima masuk ke sebuah universiti swasta di Melaka. dia duduk di rumah sewa bujang bersama kawan2 sekampus. hubungan kami masih seperti biasa namun satu hari tu saya dapat rasakan ada sesuatu yang pelik pada dirinya.

Syukur atas anugerah "naluri wanita" yang dikurniakan Tuhan, i felt something fishy when he called. his voice sounded weird. lepas letak phone saya rasa tak sedap hati. "Takde pape kot",untuk sedapkan hati.

Keesokan harinya, bila dia call dia cakap "awak, saya sayang awak sangat2 tau. saya nak awak tahu tu" dengan nada sedikit kesal.. lepas ltk tepon perasaan saya rasa bertambah tak sedap. tak lama lepas tu saya terima satu panggilan dari seorang daripada rakannya.

"saya dapat satu MMS ni, ni taktau la patut ke tak nak tunjuk kat awk. serbasalah sangat. tapi if xtunjuk lagi saya rasa bersalah."

"MMS? Gambar apa? siapa hantar?"

"D****. hmm.. saya pon tak tahu apa motif dia hantar gambar ni kat saya. saya nak awak banyakkn bersabar ye bila dah tengok gambar ni"

(D**** ni kawan baik saya masa saya kat kem yang sama)

"ok".. dengan berdebar2 saya menanti gambar tu untuk loading..

......
...
..

Bila saya tengok je gambar tu punya lah terkejut. luruh jantung bak dicabut dari dada. berderau darah naik ke muka. rasa nak pitam pon ada. sedih,kecewa,marah, xpercaya semua bercampur aduk.


Gambar ape tu??


Gambar bf saya(ketika tu) tanpa baju, tersenyum memeluk seorang gadis yang sangat saya kenali. D****! paling aku terkejut,bila diperhatikan di leher D terdapat kesan "gigitan cinta" yang sangat jelas! Dengan aku pon dia xpernah peluk! Rupa-rupanya kawan baik aku sendiri telah menikamku dari belakang bersama bf ku yang dianggap cam "malaikat" tu..

Penjelasan si bf ni kononnya D datang ke melaka dan merayu untuk tgl bersama sebab dia terlalu penat untuk balik. Demam katanya. maka dibawanya pulang tinggal di rumah bujang si bf ni. Namun bila dah berduaan tu si bf ni telah "digoda" dan hanyut ngan hawa nafsu lalu.. korang pikir la sendiri ape jadi..


Kesimpulannya, jangan sesekali menilai orang dari luaran. muka tak hensem tak bermakna dia jujur dan setia. begitu juga sebaliknya. Pengakhiran cerita kantoi ni si bf merayu2 melutut sampai menitiskan air mata jantannya untuk mendapatkan kemaafan. saya maafkan namun luka di hati ni xdapat di rawat hanya dengan tangisan seorang lelaki.

Walaubagaimanapun, aku bersyukur Allah beri aku ujian ni kerana ia banyak mengajar dan membuka mataku. Ada hikmah disebalik setiap musibah melanda. lagipun aku tak rugi apa pon. tambahan pula aku dah berjumpa dengan seorang lelaki yang cukup sempurna dimataku. Dia ikhlas menyayangi dan menjagaku seperti menatang minyak yang penuh. Alhamdulillah. Syukur padaMu Ya Allah..

12 comments:

juliet. said...

Betul tu Elia. i pn de bf dlu, mmg alim. tp betul kata u, llaki yg alim ni pn jgn dipandang kealiman dorang. dorang ni lah yg xjujur n setia. kaki perempuan lak tuh. huhu. xpe. skrg u dh ade MIA kn? moga bbhagia!

Marya Hana . said...

hoh. macam tawu je sape bf kaw ketika itu. haha .

biaselah lelaki ni walao napsu ade 1 and perempuan ade 9 napsu, tapi napsu laki yg 1 tu lah susah nak kawal hoho

Liquid said...

biase lah. kite msti jmpe the wrong wrong wrong one dlu baru jmpe the very right one rite..?

=)

::PoRcUpiNe:: said...

hohoho..
lelaki mcm tu mmg patot tggal je...
tiada maaf buatmu

FATIN AMIRAH ZAABAR said...

kak yaaaa! ohmaigod mesti menyirap gle kan mas kak ya tgk tu? i cant imagine i were you.mungkin pengsan.

^mISz MatAHarIEy^ said...

bby.. dat D pon.. xder la happy sgt skrng.. life dyer pon tnggang langgang.. hasil menterbalikn r/ship org len kot.. btw.. lucky u clash ngn 'org' tuh.. kalu x.. xn la jmper dgn ur incik apex kn? :)

:) said...

ya allah babe, gugur jantung i bace cerita nih! I know them exactly who they are in detail. Takpelah babe, mr wrong dulu before mr.right kan?

Elia Si Jejariruncing said...

pengalaman mengajar kita dan membuat kita lebih matang

mamaleen said...

benci sangat manusia macam ni.. dh la tak ensem.. perangai teruk.. si pompuan pun mmg tak bleh pakai.. kwn makan kwn.. wah.. terover marah plak.. sori

Elia Si Jejariruncing said...

mamaleen: tenang2..mereka berdua tu pon tak bahagia sekarang..tu la balasannya

destiny said...

kisah u ni mcm novel 'Setiap Jumaat' hasil tulisan Norhayati Berahim.

iza ismail said...

penah kenal dgn sorang laki ni..muka baik gila..bak org suci..beriman..tp ceehhh...y 2 lah kaki pompuan..hipokrit gila...

Blog Widget by LinkWithin