Thanks For Viewing My Blog =)

Saturday, November 27, 2010

Tips untuk pertama kali "melakukannya"

1. Berbaringlah dengan tenang, meskipun anda pasti akan merasa tegang atau gementar..

2. Dia akan mendekat dan menanyakan apakah anda takut. Kalau dia bertanya demikian, gelengkanlah kepala anda dengan penuh keberanian.

3. Lalu dia akan mulai memasukkan "perkakas"nya. Mungkin suhu badan anda akan meningkat. Tapi tenang saja, dia akan melakukannya dengan gentle..

4. Dia akan memandang mata anda dalam-dalam, dan meminta anda untuk percaya padanya. Jangan khawatir, dia sudah punya banyak pengalaman dalam hal ini.

5. Senyumnya yang menawan akan membuat anda sedikit rileks, dan dia akan meminta anda untuk membuka lebih lebar agar dia dapat masuk dengan mudah. Saat ini mungkin anda akan memintanya agar melakukan apa yang ingin dia lakukan dengan cepat. Tapi dia tidak mau terburu-buru. Dia tidak ingin anda kesakitan.

6. Dia juga akan menanyakan kalau-kalau anda merasa sakit. Meskipun berlinangan air mata, tetaplah gelengkan kepala anda, dan minta dia untuk meneruskannya. Pada momen ini mungkin anda juga akan merasa sedikit mati rasa.

7. Setelah beberapa saat, anda akan merasakan suatu kelegaan yang luar biasa, dan dia akan menarik "perkakas"nya keluar. Dia akan tersenyum hangat, dan memuji betapa hebatnya anda.

8. Tersenyumlah, karena bagaimanapun, ini adalah pengalaman pertama anda

Itu lah tips untuk cabut gigi pertama kali !!!


4 comments:

shima said...

hehe..teringat cabut gg aritu...takut sbb dh lama x jumpa dentist since sekolah dulu...hah tp pk balik..sakit nk bersalin lg maha hebat..terus berani kan diri

Haa Fakihah said...

hahahaha. lawak2. akk tringat ms akk cabut gg ritu. bius pon x menjdai sb gusi bengkak sgt. sakit yg amat smpai 3ari br ilang sengal.

Chenta Mall said...

haha...sy pon masih pagar gigi...harap cepat siap...

Fid"s said...

lawak antarabangsa...
ingatkan pasal benda lain tadi..

Blog Widget by LinkWithin